Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

EM Auto

Autolaweta 787 178 225

Poprzedni temat :: Następny temat
Reklamacje/zwroty w sklepach
Autor Wiadomość
bzzq 



Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2012


UP 115 / UP 134



Wysłany: 2012-08-26, 14:11   Reklamacje/zwroty w sklepach

Nie denerwuja Was napisy-informacje w brzeskich sklepach o braku mozliwosci zwrotu towaru? Przeciez to jawne oszustwo nie zgodne z prawem!
Podobnie rzecz ma sie z reklamacjami.. wczoraj mialem problem w sklepie CCC, buty po 3 razach sie odkleily i je reklamowalem. Odbieram je po naprawie, a tu kiszka, dalej ten sam problem. Gdy pokazalem to pani kierownik, Ona stwierdza, ze Jej(!) zdaniem jest wszystko dobrze..a podeszwa odklejona! Na bezczelnego, prosto w oczy klamie! Po ostrej wymianie zdan, obuwie zostalo przyjete ponownie do oceny przez rzeczoznawce CCC ;) ech, ale czy tak musi byc? gdzie slynna sentencja "Klient nasz Pan"? a pozniej zal i pretensje, ze zakupy robi sie w Opolu/Wroclawiu, a lokalny biznes nie zarabia..
_________________
"Wiec z punktu,majac na uwadze, ze ewentualna krytyka moze byc.. tak musimy zrobic,zeby tej krytyki nie bylo.. tylko aplauz i zaakceptowanie(..)" "Rejs"
0 UP 1 DOWN
 
KS 
.rześka osóbka.



Zaproszone osoby: 1
Wiek: 28
Dołączyła: 24 Kwi 2005


UP 18 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2012-08-26, 14:53   

Reklamowałam zimowe obuwie jakieś 2-3 sezony temu w CCC.
Pierwsza reklamacja obuwia, sklejenie odklejającego się czubka podeszwy. Druga reklamacja - to samo. Trzecim razem prócz podeszwy, pękła również cholewka przy wkładaniu kozaka. Po trzeciej reklamacji zostały mi zwrócone pieniążki - miłe zaskoczenie :) Także z CCC nie miałam problemu. Fajnie też że w internecie można śledzić przebieg swojej reklamacji.

Może taka różnica w obsłudze - bo inne miasto? Moja reklamacja toczyła się we Wrocławiu... Ale przecież lokalizacja nie powinna mieć wpływu na przebieg bo od tego są zasady i przepisy. Nie wiem... Szkoda bzzq , że w Twoim przypadku tak niemiło to się toczyło.
Ostatnio zmieniony przez KS 2012-08-26, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
bzzq 



Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2012


UP 115 / UP 134



Wysłany: 2012-08-26, 15:08   

@KS, tez poprosilem o zwrot pieniedzy i teraz czekam na odpowiedz. Nie bylo by problemu, gdyby pani kierownik nie robila ze mnie idioty, wmawiajac mi, ze buty nie sa uszkodzone, kiedy byly. Swoja droga KS, w sezonie kiedy powinnas uzywac obuwie, okolo m-ca, a moze i lepiej bylas pozbawiona tej mozliwosci..

"Prosze przemyslec zakup, bo zwrotow nie przyjmujemy" badz podobne wywieszki, budza we mnie chec mordu ;)
_________________
"Wiec z punktu,majac na uwadze, ze ewentualna krytyka moze byc.. tak musimy zrobic,zeby tej krytyki nie bylo.. tylko aplauz i zaakceptowanie(..)" "Rejs"
Ostatnio zmieniony przez bzzq 2012-08-26, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 1 DOWN
 
yoorek 


Wiek: 56
Dołączył: 13 Paź 2008


UP 238 / UP 483



Wysłany: 2012-08-26, 20:10   

Poruszałem ten temat -Prawa konsumenta a la Lidl,poczytajcie komentarze,a będziecie mocno zdziwieni.
0 UP 0 DOWN
 
bzzq 



Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2012


UP 115 / UP 134



Wysłany: 2012-08-26, 20:52   

@yoorek, dasz rade wkleic link?
_________________
"Wiec z punktu,majac na uwadze, ze ewentualna krytyka moze byc.. tak musimy zrobic,zeby tej krytyki nie bylo.. tylko aplauz i zaakceptowanie(..)" "Rejs"
0 UP 1 DOWN
 
yoorek 


Wiek: 56
Dołączył: 13 Paź 2008


UP 238 / UP 483



Wysłany: 2012-08-26, 21:15   

Miałem podobną sprawę,kupiłem coś w Lidlu,chciałem oddać,oddałem po dużej zadymie.Natomiast część forumowiczów instruowała mnie,iż należy towar dobrze obejrzeć w sklepie!Zapakowany w twarde tworzywo!.Podobnie w sytuacji zwrotu butów.Nikt nie jest tak przewidujący,by wiedzieć ,że but się rozklei.Nie odpuszczajcie,piszcie odwołanie.A w świetle prawa wygląda to tak:towar bez wad możesz zamienić na inny,w podobnej cenie,ale nie możesz go zwrócić,żądając zwrotu pieniędzy.Dotyczy to niewielu sklepów,większość woli być miła dla klientów.
0 UP 0 DOWN
 
m.szklarski 


Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2009


UP 10 / UP 5



Wysłany: 2012-08-26, 22:46   Re: Reklamacje/zwroty w sklepach

bzzq napisał/a:
Nie denerwuja Was napisy-informacje w brzeskich sklepach o braku mozliwosci zwrotu towaru? Przeciez to jawne oszustwo nie zgodne z prawem!
..


W zakresie zwrotu, bo się kupującemu odwidziało ? Żadne oszustwo, bo nie ma takiej regulacji prawnej, poza sytuacjami sprzedaży zdalnej/umowami zawieranymi poza lokalem przedsiębiorstwa (słynne 10 dni).
0 UP 0 DOWN
 
bzzq 



Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2012


UP 115 / UP 134



Wysłany: 2012-08-26, 23:28   

@m.szklarski, @yoorek.. doinformowalem sie i ku mojemu zdziwieniu, macie racje.
Od kilku lat "rozpieszczal" mnie rynek jednego z krajow UE i tam sprzedawcy dbajac o dobre imie swoich firm nigdy nie robili problemow ze zwrotem pelnowartosciowego towaru. Moze wiec nasi miejscowi biznesmeni powinni wprowadzic takie standardy? ;)
_________________
"Wiec z punktu,majac na uwadze, ze ewentualna krytyka moze byc.. tak musimy zrobic,zeby tej krytyki nie bylo.. tylko aplauz i zaakceptowanie(..)" "Rejs"
0 UP 1 DOWN
 
tekla 



Wiek: 45
Dołączyła: 20 Lut 2011


UP 11 / UP 5



Wysłany: 2012-08-27, 11:59   

Jeśli chodzi o reklamacje czy też zwrot towaru to całkiem dwie inne sprawy.Nie ma czegos takiego jak zwrot towaru [ Podst. Prawna Rosporządzenia. Rady Ministrów Dz. Ust. nr. 64/95poz 328 ] , a tak po ludzku jest to po prostu dobra wola sprzedawcy i tego czy np sie dogadamy ze w razie jeśli np bluzka ,którą kupiliśmy na prezent a kolor się nie spodoba można np wymienic na inny lub zamienic bo rozmiar nie pasuje .Trzeba pamiętac ze towar który oddamy nie londuje na zapleczu tylko jest na sklepie i napewno nie chcielibyście takiego towaru, który ktos wczesniej oddał może mały przykład pani kupuje depilator użyje go a po kilku godzinach przynosi go do sklepu i chce go oddac , a sprzedawca dla swiętego spokoju lub tez ze dba o klienta i jest elastyczny przyjmie go na drugi dzien sprzedaje ten depilator innej pani która po użyciu dostaje wysypki i się zastanawia dlaczego .Drugi przykład kupić kamere w piątek skręcic wesele cioci Kloci przegrac a w poniedziałek odnies kamerę do sklepu lub to samo z butami, które nas na tym weselu optarły.Jeśli chodzi o reklamacje to co innego możemy reklamowac towar mamy gwarancje . Gwarantem nie jest sklep tylko producent i najlepiej jest sie przy zakupie zapytac o warunki gwarancji i w jakich przypadku możemy z niej korzystac .
0 UP 0 DOWN
 
yoorek 


Wiek: 56
Dołączył: 13 Paź 2008


UP 238 / UP 483



Wysłany: 2012-08-27, 12:50   

Tekla,a wyjaśnij mi następującą sytuację.Opis produktu na opakowaniu jest rewelacyjny,produkt 1 klasa.Oczywiście opakowania przed zakupem nie mogę rozerwać, by sprawdzić rzetelność opisu.Robię to w domu i tu zonk.Produkt okazuje się bublem,opis nieprawdziwy,nie działa jak powinien.Co wtedy?Zwrot niemożliwy,użytkowanie bubla również,sąd zbyt absorbujący.Czy jest wyjście?
0 UP 0 DOWN
 
bzzq 



Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2012


UP 115 / UP 134



Wysłany: 2012-08-27, 13:19   

@tekla, z tym przykladem o depilatorze, czy butach na wesele to przesadzilas ;) Mi chodzilo bardziej o to, ze kupie np.czajnik, zonie w domu nie spodoba sie design, metki sa nie zerwane, paragon jest, ide do sklepu i oddaje dostajac pieniadze. W porzadnym(!) sklepie tak to wyglada..
_________________
"Wiec z punktu,majac na uwadze, ze ewentualna krytyka moze byc.. tak musimy zrobic,zeby tej krytyki nie bylo.. tylko aplauz i zaakceptowanie(..)" "Rejs"
0 UP 1 DOWN
 
tekla 



Wiek: 45
Dołączyła: 20 Lut 2011


UP 11 / UP 5



Wysłany: 2012-08-27, 13:34   

Yoorek ,aż słyszę jak na mnie krzyczysz ja nie jestem jakims znawcom w tym temacie ,ale co nieco wiem w tym temacie [ malutko] i chętnie się z tobą podzielę .Zgłoszenie reklamacji z tytułu niezgodnosci towaru z umową z tego co wiem nie dotyczy to towarów przecenionych i zakupu rzeczy używanych Korzystne dla klienta jest ustawowe 14 dni w których sprzedawca musi się pisemnie ustosunkowac do tej reklamacji jesli tego nie zrobi twoje roszczenie jest automatycznie uzasadnione.Jesli kupiłes np sprzęt agd lub rtv to tylko i wyłącznie serwis może albo naprawic albo napisac pismo ze sprzęt jest na wymianę i dopiero w sklepie na podstawie tego pisma z serwisu uruchamia sie procedure .Tak naprawdę nie wiem jak zachowują sie duże sklepy te sieciowe bardzo rzadko w nich bywam i obawiam sie ze mogą rządzic sie swoimi prawami .Pozdrawiam.
0 UP 0 DOWN
 
yoorek 


Wiek: 56
Dołączył: 13 Paź 2008


UP 238 / UP 483



Wysłany: 2012-08-27, 17:49   

Tekla,bój się Boga dziewczyno,ja na nikogo nie krzyczę.Taką sytuację ja miałem w jednym brzeskim sklepie.A pytanie było postawione w dobrej wierze.
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: Brak tagów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 30
Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu