Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Krakonos widzę, że się mocno interesujesz sprawami PKP! Mam pytanie jak wygląda składanie reklamacji? - Zostałem błędnie poinformowany o przesiadce we Wrocławiu wynikiem, czego opóźnienie mojego przybycia do miejsca docelowego wydłużyło się o 3 godziny + 30 min opóźnienia pociągu;(
Wcześniej również sprawdzałem na rozkładzie jazdy online i też jest tam błąd!!!
Do kogo pisać pismo i na co mogę liczyć ze strony PKP?
Za info z góry dziękuję
paulus69, widzę, że nie tylko, ja jestem niepocieszona z tego tytułu (delikatnie ujmując). Mam 4x w tygodniu na 8 na uczelnię i żaden poranny pociąg Regio lub TLK mi nie pasuje. TLK nie ma żadnego przed 7, za to są dwa regio o 6:20 i 7:20... W międzyczasie interregio, który lubi się spóźniać, a drugiego biletu miesięcznego na niego kupować nie będę. Koszmar.
No więc tak: najpierw sprawdź czyj ten pociąg ( jaka spółka ) jeśłi to był pociąg regio lub interregio to sprawa prosta - w Opolu na dworcu jest ich biuro ( wejście do budynku z boku od strony WC - śmigasz tam i ogień co o nich myślisz -
-jeśli to TLK lub jakieś intercity to zależnie gdzie doszło do wpadki masz do wyboru - Brzeg i Opole podlegają pod Zakład Zachodni z siedzibą we Wrocku - jeśli to było dalej to masz Zakład połudnoiwy w Krakowie no i Poznań
Tam kierujesz skargi na piśmie - ale musisz mieć podkładki czyli - na bilecie kierownik pociągu lub konduktor powinien Ci napisać nr pociągu i czas opóźnienia czyli np. 32 minuty wraz ze swoim nr służbowym - a co do złej informacji - to marne szanse na cokolwiek niewiem czy nawet przepraszam usłyszysz.
a co do złej informacji - to marne szanse na cokolwiek niewiem czy nawet przepraszam usłyszysz.
Właśnie o to chodzi, że to tu pojawił się problem przejazd z przesiadką we Wrocławiu do Łodzi okazało się na stacji Wrocław, że ten pociąg od miesiąca wyjeżdża godzinę szybciej, o czym nie raczyli nigdzie napisać następny problem to stwierdzenie Pani, że nikomu w Brzegu nie chciało się sprawdzić rozkładu, przy czym osobiście sprawdzałem rozkład jazdy online i Pani w Brzegu miała prawo nie wiedzieć nic, bo pewnie z tego samego rozkładu korzysta.
Osobiście podjechałem na stację dzień wcześniej dowiedzieć się o ten pociąg masakra po prostu
Zapomniałem dodać, że na stacji Wrocław zrobiło się dość głośno, ponieważ takich osób jak ja było wiele, więc Pani wysłuchała za swoje swoją drogą, jeżeli niby od miesiąca ten pociąg jeździ szybciej to, czemu do jasnej ………. Nie zadzwoniła jedna z drugą do Brzegu?
Ogólnie można stwierdzić jedno PKP to nie firma to cyrk.
Czy pociąg do Villach jest w rozkładzie InterCity?
Tak jest
6:18 z Warszawy Wschodniej - 9:02 Katowice - 18:44 Villach HBf
paulus69 napisał/a:
Ciekawe co za mądry wymyślił, żeby zabrać TLK o 6:41
Zabrać, to go nie zabrali. Przesunęli na wcześniejszą godzinę (5:54), co nie zmienia faktu braku dogodnego pociągu dla dojeżdżających na 8.
Przycięli tez ostatni Regio z Opola (analogicznie do zniknięcia kilka lat temu osobowego z Wrocławia o 22:38). Teraz (nie)grzeczne dzieci, posiadające miesięczny na Regio, muszą wracać po 20
nowyforumbrzeg napisał/a:
pojawił się problem przejazd z przesiadką we Wrocławiu do Łodzi okazało się na stacji Wrocław, że ten pociąg od miesiąca wyjeżdża godzinę szybciej, o czym nie raczyli nigdzie napisać następny problem to stwierdzenie Pani, że nikomu w Brzegu nie chciało się sprawdzić rozkładu, przy czym osobiście sprawdzałem rozkład jazdy online i Pani w Brzegu miała prawo nie wiedzieć nic, bo pewnie z tego samego rozkładu korzysta.
Jeżeli chcesz napisać reklamację radziłby pisać zarówno do Telekomunikacji Kolejowej (odpowiadającej za rozkład online), jak i spółki (Przewozów Regionalnych lub PKP Intercity) której pociągiem miałaś podróżować po przesiadce. Sformułuj jedno pismo i wyślij poleconym umieszczając adnotację, iż takie samo pismo zostało skierowane do drugiej firmy (Do wiadomości... itd.). Jeżeli będziesz pisał tylko do jednego podmiotu, z pewnością zrzuci winę na tego drugiego (albo niedostarczenie nowego rozkładu, albo błąd na stronie). Dołącz bilet potwierdzający przyjazd do Wro i ten na dalszą podróż. Tak jak mówił GNOM najlepiej jakbyś miał jakieś potwierdzenie, np. z kasy, o wcześniejszym wyjeździe pociągu. Potem w zależności od odpowiedzi formułuj reklamację, dołączając uprzednie odpowiedzi.
Tutaj kilka adresów:
Przewozy Regionalne
Biuro Rozliczeń i Kontroli Dochodów (10-410 Olsztyn, ul. Lubelska 46)
- reklamacje
- informacja o wypłacie roszczeń
„PKP Intercity” S.A. Biuro Rozliczeń Krajowych,
ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków,
tel. (48) 12 393 29 31,
e-mail: reklamacje@intercity.pl,
•odwołań dotyczących przejazdu bez ważnego biletu lub dokumentu uprawniającego do ulgi (wezwania do zapłaty)
„PKP Intercity” S.A. Biuro Rozliczeń Krajowych, ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków,
tel. (48) 12 393 29 31, e-mail: reklamacje@intercity.pl
lub
„Przewozy Regionalne” Sp. z o.o. Biuro Windykacji Należności Przewozowych ul. Lecha 10, 62-210 Gniezno, tel. 783 933 066, 783 933 067, 783 933 069, 783 933 083 lub (61) 424 37 54
(Adres właściwej jednostki wskazany na druku wezwania do zapłaty)
•jakości świadczonych usług, niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu wyłącznie w komunikacji krajowej (np. opóźnienia pociągu, niewłaściwego komfortu podróży itp.)
Swoją drogą, kiedyś sam znalazłem się podobnej sytuacji. Przez przepuszczenie pociągu pośpiesznego w Oławie, Regio którym jechałem miał znaczne opóźnienie. Przez to we Wro spóźniłem się na autobus (następny za 24h)
Byłem tak wkurzony, że prawie udało mi się dotrzeć do dyrektora PKP PLK odział Wrocław. Dopiero sekretarka trochę załagodziła sprawę.
Oczywiście reklamację pisemną wysłałem i zgodnie z przewidywaniami wszyscy zrzucali winę na innych. Odechciało mi się pisania do PKP
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2010-12-11, 22:58, w całości zmieniany 1 raz
Szczególnie zimą - przy obfitych opadach lub mrozie - na pewno autem zdążysz na czas. Albo na cmentarz Powodzenia!
W wielu regionach Polski podczas "ataku" zimy w ogóle nie jeździły PKS-y i busy, a auta stały w korkach i zaspach. Pociągi - zazwyczaj spóźnione, co w takich warunkach normalne (podobnie jak odwołane TGV we Francji czy ICE w Niemczech) jakoś dojeżdżały.
Ale popluć na "PKP" - czyli domyślnie: kolej (NIE MA juź czegoś takiego jak PKP!) nadal jest modne, szczególnie w mediach i na forach, bo to takie polskie... opluć i już.
A skargi i reklamacje pisać warto i trzeba, niezależnie od przewoźnika czy rodzaju spółki kollejowej - Krakonos podał gdzie i jak.
Mówisz, że nie ma już czegoś takiego jak PKP..? Może i nie ma, ale tylko na papierze. Wszystko pozostało tak jak było, pociągi i składy takie same, ludzie tam pracujący też znajomi od lat. Co z tego, że nazwę zmienili...? Coś się poza tym zmieniło?
Żeby w XXI wieku 20 cm śniegu spowodowało taki bałagan (żeby inaczej nie napisać...)? Przypomina mi to mojego sąsiada spod domu - ja wstałem rano, odśnieżyłem sobie samochód, kawał drogi dojazdowej, pod domem odgarnąłem, a on wydrapał dziurę w szybie i przez 15 minut mielił kołami śnieg, żeby wyjechać, zamiast łopatą odsunąć .
A wracając do zmian w rozkładzie jazdy - niech mnie ktoś przekona, że zmiana odjazdu pociągu z godziny 06.34 na 06.31 ma jakieś uzasadnienie, skoro i tak ten pociąg odjeżdża sobie czasem kilka minut później, czasem wcześniej (owszem, też bywa). Korzystam z niego kilka razy w tygodniu i muszę stwierdzić, że kolejarze żyją w innej regulacji czasowej.
Ale, jak to pani szanowna w okienku na naszym dworcu kiedyś stwierdziła na moje pytanie - Przecież 10 minut to żadne spóźnienie -
Mam nadzieję, że zima upłynie nam już bez takich niespodzianek, jak drugiego grudnia, choć wiem, że to pobożne życzenia.
"PKP" - czyli domyślnie: kolej (NIE MA juź czegoś takiego jak PKP!)
Kontakt szczegółowy PKP S.A. Polskie Koleje Państwowe S.A.
Centrala
ul. Szczęśliwicka 62
00-973 Warszawa
KRS 0000019193 Sąd Rejonowy
dla m.st. W-wy - XII Wydz. Gosp.
REGON 000 126 801
NIP 525-00-00-251
Kapitał zakładowy Spółki: 10 150 715 600 zł
w całości wpłacony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum