- po pierwsze, to ceny tam podane są zaniżone, oto przykład:
przy umowie na 12 m-cy z netią koszt 60 zł (cennik ze strony netii), zaś oni podają 55,60 więc jest różnica i w pozostałych przypadkach podobnie, więc raczej mało rzetelne to zestawienie.
po drugie, nie uwzględnia on lokalnych dostawców takich jak na przykład i-net system z Brzegu.
po trzecie, nie wspomina nic o obowiązkowej przerwie w dostepie do neta, przy założeniu netii ,min. 2 tyg. (to pewne, potwierdzają to w netii)
Więc nadal nie wiadomo co wybrać:
-netię, ale w zasadzie umowa na 2 lata bo na rok za drogo +2 tygodniowa przerwa w dostępie do neta
-lokalnego dostawcę -tutaj plusem jest cena oraz przede wszystkim umowa na rok i mozliwość wylania się na tepsę (bo tel. też oferują za 10 zł), ale niewiadomą jest jakość tego internetu, tzn, czy nie będzie jakichś niespodziewanych przerw w dostepie (ponoć system ten opiera się na kartach sieciowych i serwerze w danym bloku.... )
Najgorsze będzie jednak machnięcie ręką na wszystko i pozostanie w tepsie
-lokalnego dostawcę -tutaj plusem jest cena oraz przede wszystkim umowa na rok
tyle że lokalny dostawca (nie mówię o osiedlówkach) skasuje cię na jakieś 300zł za sprzęt do internetu bezprzewodowego, a to już mocno zniechęca no i utrudnia rozbicie neta na kilka kompów (dodatkowe koszta np dla mnie bo router z ADSL już mam)
tyle że lokalny dostawca (nie mówię o osiedlówkach) skasuje cię na jakieś 300zł za sprzęt do internetu bezprzewodowego, a to już mocno zniechęca no i utrudnia rozbicie neta na kilka kompów (dodatkowe koszta np dla mnie bo router z ADSL już mam)
ale to nie jest net bezprzewodowy, załączają kartę sieciową i ciągną kable, a jedyny koszt to 10 zł aktywacji i jak masz modem to nic więcej nie zapłacisz
Ostatnio zmieniony przez smooth 2007-01-30, 16:08, w całości zmieniany 1 raz
Spotkanie było dosyć owocne w informacje, jednocześnei dostarczyło kolejnych dylematów. Wg przedstawiciela Netii można zachować dotychczasowy modem z TPSA (chyba trzeba coś tam w konfiguracji zmienić [np enkapsulacja tak na logikę]) chociaż żaden z uczestników spotkania nie był zainteresowany tym tematem więc info tylko się przewinęło. Największym problemem okazuje sie możliwa przerwa w dostarczaniu internetu (do 30 dni) sprawa z rezygnacją z łącza wyglada tak, że trzeba podpisać z netią umowę o świadczeniu usługi oraz niestety samemu przejść się do TPSA złożyć wniosek o zerwaniu umowy z NEO (odpowiednie druki dostarcza Netia i takie druki dostaliśmy, opublikuję później jak będę miał skaner z powrotem) Niestety trzeba zachować telefon z tpsa, choćby w pakiecie socjalnym, prawdopodobnie będzie można zrezygnować z telefonu, i płacić tylko za utrzymanie łącza(gdy ta opłata zostanie zatwierdzona przez UKE bo na razie to się toczy proces o to). Po zdecydowaniu się na Netię trzeba podpisać umowę, później zanieść do TPSA rezygnację z usługi a później tylko czekać na neta (i tu ten wspomniany przeze mnie ból do 30 dni bez internetu) rtozwiązanie umoiwy z tpsa ma skutek od 15 lutego bez względu na to kiedy zaniesie się papiery rezygnacyjne. Więcej grzechów nie pamiętam jakby co to pytajcie
No więc nikt nie był chętny na druczek na zamówienie modemu (bo każdy takowy posiada lub router).
Bólem jest jak wspomniał Morg okres czekania, który może max. wynieść 30 dni (bez netu).
Podstawą świadczenia tej usługi jest posiadanie łączy tpsa (może być najniższy abonament = socjalny)
W praktyce mówi się o 14 dniach natomiast jednak max dopuszczalny wynosi 30 dni (zważywszy na zwiększone zainteresowanie tę promocje i ewentualne masowe rezygnacje z usługi neostrada).
Zaraz zeskanuję dokumenty, które dostaliśmy. Jeśli ktoś będzie chętny na podpisanie umowy, poproszę o kontakt, wówczas zorganizuję kolejne spotkanie.
Ostatnio zmieniony przez smooth 2007-01-30, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
A jak zerwę to przypuśćmy zrwywam dzisiaj , za tydzień przechodzę do NETII to nadal będe na takich warunkach jak Wy ?
Na dzień dzisiejszy to my wszyscy jesteśmy użytkownikami Neostrady Tpsa i możemy wypowiedzieć umowę do 15.02.2007, bez konsekwencji w związku ze zmianą regulaminu.
Oferta promocyjna netii dotyczy klientów posiadających łącza tpsa, więc póki co jesteśmy w tym samym położeniu.
Net24, usługa dostępu do Internetu świadczona na łączu telefonicznym TP, może stać się przebojem sezonu. Złą wiadomością jest to, Netia może nie dać sobie rady z taką liczbą zleceń.
Według nieoficjalnych informacji uzyskanych przez redakcję FKN.PL do wczoraj chęć przejścia do Netii zgłosiło ponad 21 tysięcy klientów. W przeważającej większości są to dotychczasowi klienci neostrady, którzy postanowili zmienić klienta korzystając z możliwości zerwania umowy z TP.
Nieoczekiwaną popularność usłudze Net24 przyniosła zmiana regulaminu Telekomunikacji Polskiej. Do 14 lutego 2007 roku abonenci neostrady mogą rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji finansowych. Szerzej o prawnych aspektach tej sprawy pisaliśmy w blogu, zamieszczając m.in. wzór rozwiązania umowy.
Usługa dostępu do Internetu na łączu telefonicznym TP w technologii ADSL świadczona jest od grudnia ub.r. dzięki decyzji UKE zezwalającej operatorom alternatywnym na korzystanie z tzw. bitstream access. W takim przypadku sygnał od abonenta podążą tą samą drogą i tymi samymi urządzeniami TP do jednego z dwunastu tzw. regionalnych punktów obsługi, gdzie jest odbierany przez operatora alternatywnego, świadczącego usługę dostępu.
Jednak do tej pory do Netii wróciło nieco ponad 2.5 tysiąca umów. Podstawowym problemem jest to, że procedura zawarcia umowy odbywa się w domu klienta, a pośrednikiem jest przedstawiciel firmy kurierskiej. Do naszej redakcji napłynęły informacje, że zdarza się, iż kurierzy bądź w ogóle nie wywiązują się ze swoich obowiązków, bądź dają dokumenty do podpisu osobie, którą akurat zastaną w mieszkaniu, a nie właściwemu abonentowi.
Netia w obecnej chwili praktycznie nie posiada własnej sieci sprzedaży detalicznej. Stąd wiąże się duże nadzieje z pozyskaną kilka dni temu siecią Germanosa, liczącą około 300 punktów, której podstawowym zadaniem ma być sprzedaż usług operatora komórkowego P4. Jednak współpraca nie rozpocznie się wcześniej, niż w maju bieżącego roku.
Z nieoficjalnych informacji wynika również, że nie ma większych trudności przy współpracy z Telekomunikacją Polską. Na przełomie roku, w czasie okresu testowego również do nas nadchodziło dużo skarg, szczególnie z rejonu Elbląga, gdzie zamiast kilku dni, podłączanie nowych klientów trwało tygodniami.
fkn.pl
[ Dodano: 2007-02-15, 18:38 ]
Z usług neostrady TP SA zrezygnowało przez ostatni miesiąc 30 tys. klientów
Warszawa, 15.02.2007 (ISB) - Z usługi szerokopasmowego dostępu do internetu Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) - neostrada tp zrezygnowało od 15 stycznia do 14 lutego 30 tysięcy osób. W tym samym czasie TP SA pozyskała 60 tys. nowych klientów neostrady, poinformował agencję ISB Jacek Kalinowski, rzecznik grupy TP.
Od 15 stycznia przez miesiąc można było bez żadnych konsekwencji zrezygnować z usługi internetowej Telekomunikacji Polskiej w związku ze zmianą regulaminu świadczenia tej usługi. Zgodnie z decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), od 15 lutego neostrada może być oferowana również osobno, czyli bez usług głosowych, a nie - jak dotychczas - wyłącznie opłacając jednocześnie abonament w wysokości przynajmniej 50 zł.
"Z okazji zmiany regulaminu od 15 stycznia do 14 lutego zrezygnowało łącznie ponad 30 tys. klientów. W tym czasie pozyskaliśmy 60 tys. nowych klientów" - powiedział Kalinowski.
Dodał, że z tej liczby do tej pory 7,6 tys. osób podpisało umowy na świadczenie usługi szerokopasmowego internetu na linii telefonicznej TP SA (tzw. bitstream access - BSA) u konkurentów Telekomunikacji Polskiej, czyli w Netii i GTS Energis. Z tego 7 tys. w Netii, a 600 osób w GTS Energis.
Rzeczniczka Netii Jolanta Ciesielska powiedziała w czwartek agencji ISB, że Netia zebrała 46 tys. zamówień na BSA od abonentów TP SA.
"Ponad 20 tys. podpisanych zamówień do nas wróciło. Z pozostałych 26 tys. część mogła zrezygnować" - powiedziała Ciesielska.
Dodała, że nie jest jasne, czy u wszystkich klientów, którzy zamówili usługę, jest techniczna możliwość jej świadczenia.
Urszula Stankiewicz, rzeczniczka GTS Energis, powiedziała w czwartek ISB, że operator ma obecnie 2.200 zamówień na szerokopasmowy internet od abonentów TP SA, z tego podpisano dotychczas zaledwie 200 umów. (ISB)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum