Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
kwm- przyczyną wszystkich problemów Brzegu jest brak wizji rządzących, a równocześnie brak chęci wykorzystania pomysłów innych (bo nie są moje moje).
Stąd wsteczny pomysł muzeum wody w wieży na ulicy Rybackiej- gdy tuż obok mamy we Wrocławiu Hydropolis, a w Opolu kończą budowę Muzeum Wody wraz z parkiem naukowym w dawnych budynkach wodociągów przy ulicy Oleskiej gdzie słynna wieża z czerwonej cegły będzie ich częścią - więc kto przyjdzie do Brzegu- poza obowiązkowymi wycieczkami szkolnymi? pomysł wsteczny i kosztotwórczy dla budżetu miasta.
Basen odkryty- zarówno w Nysie jak i projekt w Oławie to nie tylko basen. W Oławie sam basen ma kosztować około 8 mln 700 tyś zł. Ale władze stwierdziły że sam basen to tylko koszty, więc .... ma być wybudowany budynek z siłownią, salami fitness, sauną, solarium (pomieszczenia pod tą działalność do wynajęcia), restauracją, być morze z kort tenisowy, na pewno boisko do siatkówki plażowej, ale .... z trybunami aby móc organizować zawody rangi krajowej, do tego na zewnątrz skatepark. A to już da wpływy całoroczne do kasy i pozwoli utrzymywać basen bez wsparcia z kasy miasta, da też rozgłos, czyli reklama dla miasta.
A ile będzie kasę miasta w Brzegu kosztować utrzymanie "rynny" na Korfantego????
Władza Brzeska nie myśli w kategoriach inwestycji i zysku. dlaczego? Jeśli to czyta ktoś z magistratu to specjalnie dla Was tłumaczę łopatologicznie:
Ja w tamtym roku byłem w Nysie na basenie z rodziną trzy razy, i to pomimo że wokół jeszcze trwały prace budowlane. Na czym na mnie zarobili? Wstęp, napoje, przekąski, obiad w Nyskiej restauracji, wstęp do muzeum powiatowego w Nysie (no bo jak już jestem to zajdziemy) zakup pamiątki przez córkę w postaci magnesu na ścianę (kupuje wszędzie gdzie jesteśmy- takie hobby:) ) czyli nie sam basen na nas zarobił. Ale żeby wydać te pieniądze w Nysie, pojechaliśmy na basen to on był tzw. wabikiem.
Teraz pytanie: kto przyjedzie na rynnę? skoro wszędzie w koło są większe baseny z dużo większą ilością atrakcji przybasenowych. Proste? większy wabik = więcej klientów = więcej kasy= większy zysk do kasy miasta.
Brzeg nie ma takiego czegoś- mamy zamek, ratusz, i kilka zabytkowych kamienic, .... ale nie mamy wabika. Bez niego turysta tu nie dotrze i nie dociera, bo te pojedyncze sztuki gospodarki nam nie napędzą.
I tu jest przysłowiowy pies pogrzebany, a do tego władze które tego nie widzą, bądź nie chcą widzieć.
Lepiej powiedzieć że rekordowy budżet, że miasto pięknieje, że jest dobrze bo mamy niskie zadłużenie (co nie jest prawdą- nasz burmistrz w cztery lata zadłużył miasto o 100 % z 400 zł na osobę gdy je przejmował do ponad 820 zł na osobę na koniec pierwszej kadencji). I z tych kredytów nie powstała żadna inwestycja dająca nowe wpływy z podatków do kasy miasta- a spłacać je trzeba.
Tutaj problem tkwi gdzie indziej. Jak pisalem wczesniej, przez lata zaniedban zostalismy baaaardzo w tyle. Zatrzymalismy sie dziesiatki lat wstecz. Okoliczne miasta wybudowaly np. lepsze baseny, odpowiednio dopasowane do dzisiejszych potrzeb (piszac baseny, mam na mysli cale osrodki, z silowniami, saunami, zjezdzalniami, restauracjami...). Ci ludzie, ktorzy po 97 Roku przyjezdzali do nas z okolicy odeszli wlasnie do nowoczesniejszych obiektow. Ba, brzeski Aquapark nie tylko stracil ich, ale takze spora czesc Brzezan.
Napisze jeszcze raz: aby doprowadzic do stanu z koncowki lat 90, musimy nie tylko dogonic okoliczne miasta, ale je przegonic, czyli posiadac to, czego one jeszcze nie maja. To jest przyszlosciowe myslenie.
Niestety wyglada na to, ze nasze wladze staraja sie nieudolnie dogonic wpolczesna rzeczywistosc. Dlaczego pisze "nieudolnie"? Dlatego, ze ciezko mowic o dogonieniu np. Nysy, porownujac ich kapielisko z nasza biedna propozycja.
Z czym to sie wiaze? Ano z tym, ze w prezentowanej postaci, nasz basen, nie bedzie zadnym wabikiem dla przyjezdnych. Ma byc po prostu basenem dla Brzezan.
I tu sie kolo zamyka, bo mieszkancy nie beda kupowali np. magnesow czy innych pamiatek, nie beda zwiedzac ponownie swoich, opatrzonych zabytkow.
Mam dziwne wrazenie, ze nasze miasto promowane jest wsrod i dla mieszkancow, co troche mija sie z celem.
To mi przypomina sytuacje z klamliwym sformulowaniem "polskie obozy smierci". Otoz uwazam, ze czesciowa wine za taki stan ponosi system edukacji (bylej i obecnej), ktory przekazuje prawdziwa historie nie swiatu, tylko Polakom, ktorzy te historie lepiej lub gorzej znaja, a skoro my nie potrafimy, to inne panstwa robia to za nas, prezentujac swoja wersje.
Promocja powinna odbywac sie "na zewnatrz", aby ludzie "z zewnatrz" dowiedzieli sie czegos o nas i na przyklad zechcieli tu przyjechac.
Wolalbym widziec banery I ulotki Brzegu w innych miastach, na targach, w telewizji czy radiu, bardziej niz w Brzegu.
Ostatnio zmieniony przez kwm 2019-01-31, 12:52, w całości zmieniany 2 razy
W lipcu ubiegłego roku miałem okazję zwiedzić Park Wodny Tychy i spotkać się z prezesem Gieleciakiem. (..) Prezesa odwiedzają prezydenci wielu miast z Polski, by skorzystać z jego doświadczeń, warto by ktoś z władz Brzegu również tam się wybrał. Tychy leżą całkiem blisko.
I tu jest chyba pies pochowany. Gdyby jakieś ciekawe wodotryski były nieco dalej, gdzieś za granicą, to włodarze z pewnością z miłą chęcią by się tam kopnęli. Ale Tychy...
Ale przeciez pan burmistrz robil "rozpoznanie" na tego rodzaju obiektach, i opisywal je na fb, przestawiajac takze relacje zdjeciowe. Posty byly podpisane jako wlasnie rozpoznanie przed budowa basenu u nas. Byc moze byl w Tychach, na pewno byl w Nysie, tylko coz z tego, kiedy nasza prezentowana wizualizacja basenu wyglada jak bida przy tamtych? Na dodatek, kiedy ludzie w komentarzach wspominali o tym, byli odsylani do innych miejscowosci, ktorych baseny zaspokoja ich potrzeby, albo przedstawiano argument ceny - tamte kosztowaly tyle i tyle, a nasz o wiele mniej. O innych argumentach nie wspomne, bo pisalismy tu wiele razy.
Ja sie tylko zastanawiam po co byly te wyjazdy, skoro od razu wiedzielismy, ze bedziemy mieli rydza (lepszego ponoc niz nic).
Ostatnio zmieniony przez kwm 2019-02-04, 07:25, w całości zmieniany 1 raz
Ktoś gdzieś tu wrzucał zdjęcia Brzeskich wizualizacji projektów i późniejszych zdjęć wykonanych prac.
Chcę Wam pokazać że są miasta w Polsce zarządzane prze urzędników którzy jak obiecają coś mieszkańcom to im to dają.
My mamy wizualizację mariny w Brzegu, a efekt budowy wszyscy znamy.
Ale jest marina w Polsce wykonana zgodnie z projektem, a nie na miarę możliwości.
Brieg.jpeg To dla przypomnienia jak miało być :)
Plik ściągnięto 6 raz(y) 72,88 KB
realizacja111mini.png
Plik ściągnięto 15 raz(y) 770,05 KB
projket 111.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 374,41 KB
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2019-02-09, 22:04, w całości zmieniany 2 razy
Dziś o tym jak nasze miasto jest traktowane po macoszemu przez Opole oraz Warszawę.
Obecnie jest remontowana linia kolejowa Opole -Nysa koszt oszacowany to 112 mln zł.
Miał być też przeprowadzony remont szlaku Brzeg -Nysa gdzie koszt prac oszacowany został na 86,1 mln zł. Całość prac została zabezpieczona przez województwo i PKP kwotą prawie 200 mln zł, co miało wystarczyć na oba zadania. Jednak ....
Dla linii Nysa – Opole, przeprowadzono dodatkową analizę stanu technicznego linii i podjęto decyzję o rozszerzeniu zakresu rzeczowego prac, co skutkuje wydatkowaniem ponad 200 mln tylko na tę jedną linię. Powód: jak odpowiada podsekretarz stanu odpowiedzialny za kolej w Ministerstwie Infrastruktury "linia kolejowa Nysa – Opole, jest priorytetową inwestycją jako linia łącząca dwa główne miasta w województwie" !!!!!! Nysa urosła do rangi głównego miasta Opolszczyzny obok Opola !!!!!!
Gdzie w tym jest Brzeg? Odpowiada ten sam pan z ministerstwa "W zakresie przesunięcia innych środków pozostających w dyspozycji PKP PLK SA na realizację projektów inwestycyjnych ujętych w Krajowym Programie Kolejowym informuję, że inwestycje na linii ... 288 Brzeg-Nysa nie jest ujęta na liście projektów w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.), co ogranicza możliwość ich finansowania..." krótko mówiąc Brzeg na remont kasy nie dostanie, bo już raz miał dostać, niestety środki te poszły na Nysę.
A teraz ciekawostka, linia Brzeg - Nysa jest bardziej potrzebna Nysie do życia niż ta na Opole (bo więcej mieszkańców Nysy dojeżdża do pracy i szkół we Wrocławiu) dlatego Burmistrz Nysy !!!!! stara się o środki na remont linii która łączy nasze miasta!!!!! A co robią władze Brzegu i naszego powiatu w tej sprawie - jak na razie NIC. A może warto by zacząć razem współpracować w tej sprawie.
Dziedzicu muszę się niestety z Tobą zgodzić. Dlaczego? Oto odpowiedź
Dolnośląskie rusza z realizacją projektu budowy Odrzańskiej Trasy Rowerowej.
"Blue Velo – Odrzańska Trasa Rowerowa" będzie liczyła niemal 1000 km i będzie przebiegała przez obszar pięciu województw Polski Zachodniej. Trasa będzie łączyła się z europejską siecią szlaków rowerowych EuroVelo, blisko 400 km długości będzie liczyć odcinek dolnośląski.
I tutaj najciekawsze, bo na dolnym śląsku:
samorząd województwa opracował koncepcję przebiegu dolnośląskiego odcinka trasy. Zakłada ona budowę niemal 400-kilometrowej drogi przebiegającej po obu stronach Odry przez teren 25 gmin. Dolnośląski odcinek ma kosztować 70 mln zł. Prace nad odcinkami trasy rozpoczęły się już m.in. w Oławie i we Wrocławiu.
W Oławie już rozpoczęto budowę, a U NAS - u nas nawet o tym nie słyszeli
Po co ta autostrada rowerowa ?
A po to:
-"Mamy wzrastający ruch rowerowy i coraz większą modę na jeżdżenie na rowerze, odpowiedzią musi być właściwa infrastruktura transportowa" - powiedział dyrektor Instytutu Rozwoju Terytorialnego Maciej Zathey. Dodał, że trasa rowerowa będzie służyła nie tylko rekreacji, ale będzie także wsparciem dla gospodarki. "Przy okazji turystyki rozwinie się lokalny biznes, m.in. sektor gastronomiczny i hotelarski" - powiedział.
-"Rower to dzisiaj często wybór osób świadomych, które zmieniają swoje nawyki i coraz częściej poruszają się właśnie rowerem. (…) Myślę, że taka autostrada rowerowa będzie nie tylko trasą turystyczną, ale znajdzie się też wiele osób, które zostawią swój samochód po to, aby trasą poruszać się do szkoły czy pracy" - dodał Jerzy Michalak, członek zarządu województwa
Drodzy włodarze Brzegu - uczcie się od innych. To jest Inwestycja w rozwój, a nie remont chodnika. Co ważne Trasa ma przebiegać przez Brzeg w stronę Opola i będzie kończyć się w Czechach u źródeł Odry.
Istniejący już szlak odry.gif Tam już można pojeździć
Plik ściągnięto 45 raz(y) 132,6 KB
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2019-02-12, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Widac, ze linia Brzeg-Nysa, juz od dawna jest komus sola w oku. Nieslusznie zamknieta 2 razy, wspaniale obroniona 2 razy za sprawa milosnikow i pasazerow, oraz czesci wladz. Z tego co pamietam, to naprawde sporo dokonal poprzedni starosta M. Stefanski.
Teraz znowu po cichu spycha sie ja "na boczny tor", chociaz kilka lat temu obiecywano remont, dodatkowe sklady itd. Trzeba znowu podniesc jazgot. Jak piszesz, burmistrz Nysy juz to czyni, dziwi mnie na co czekaja wladze Brzegu, a zwlaszcza Grodkowa.
Burmistrz chwalil sie, ze przez Brzeg przejezdzaja nowoczesne sklady, (pozwalajace naszym mieszkancom wyjedzac stad w komfortowych warunkach), o linii Brzeg - Nysa ani slowa, a to jest o tyle wazne dla nas, ze latem bedzie mozna pociagiem w miare szybko dojechac do przyzwoitego kapieliska.
GNOM, chyba nie powinienes sie dziwic, ze Nysa urosla do rangi waznego osrodka woj. opolskiego. Jak najbardziej na to zasluguja, w przeciwienstwie do nas. U nas nie dzieje sie nic, na co zwracamy uwage od lat, aby zmienic stagnacje i przyczynic sie do rozwoju miasta. Niech burmistrz nadal uwaza, ze remont miasta przyczyni sie do jego rozwoju (nie twierdze, ze upiekszanie miasta jest zle. Wrecz przeciwnie, ale powinnismy zaczac dzialac na drugim froncie - majacym na celu rozwoj, uatrakcyjnienie Brzegu,. Samo upiekszanie miasta ma bardzo niewiele wspolnego z rozwojem).
Mnie taka sytuacja w ogole nie dziwi. Naszymi dzialaniami jak najbardziej zaslugujemy na miano skansenu. Piszemy o tym non stop: dookola powstaja atrakcyjne, nowoczesne kapieliska, trasy rowerowe, miejsca rozrywki, osrodki nauki i kultury.
Trasa rowerowa wzdluz Odry? U nas cisza jak makiem zasial. Nikt sie nawet nie zajaknie. Pewnie jesli kiedys taka powstanie, to bedzie przebiegala wzdluz muru przeciwpowodziowego (naszej prowizorycznej promenady, oddzielonej wspomnianym murem od Odry).
Ostatnio zmieniony przez kwm 2019-02-13, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
Trasa rowerowa wzdłuż Odry? A po co, skoro można zbudować tor kolarski, po którym będzie można do woli zapieprzać w kółko, jak to ostatnio proponował pan burmistrz. Bo to jest prawdziwie brzeski rozmach! Prawdziwie brzeski rozmach polega też na tym, żeby za kupę kasy odremontować sracz, pstryknąć fotkę, przykręcić skarbonkę do drzwi, a następnie zamknąć na cztery spusty.
Dodalbym do tego nieustanny monitoring w trosce o owa skarbonke. Dziedzic Pruski piszac o chorym pomysle toru kolarskiego, przypomnial mi o czyms, o czym zapomnialem napisac wczesniej. Kilka dni temu przeczytalem na jednym z portali artykul o dwoch dziewczynkach, Brzezankach, ktore zostaly wybrane do kadry województwa dolnośląskiego w plywaniu. Oczywiscie by szlifowac swoj talent musza dojezdzac do Olawy, gdzie istnieja ku temu warunki.
Czy to bedzie jakimkolwiek bodzcem dla wladz, zwlaszcza biorac pod uwage fakt, ze amatorow plywania (nie pluskania sie w wodzie) jest w Brzegu i okolicach o wiele wiecej niz, amatorow jazdy w kolko po betonowym odkrytym torze kolarskim)?
A tak na serio, to naprawde to juz przestaje byc smieszne. Brzeg stoi w miejscu. Kiedy linia kolejowa, o ktora tak walczono podupada, a burmistrz chwali sie, ze Brzeg sie rozwija, bo przez nasza stacje przejezdzaja nowoczesne sklady pociagow, to tylko brakuje, jeszcze zeby na naszych ulicach pokazal sie przejazdem jakis luksusowy samochod ( Maybach, Lamborghini, albo cos w tym stylu), wtedy moglibysmy oglosic calkowity rozwoj miasta.
Ostatnio zmieniony przez kwm 2019-02-13, 19:52, w całości zmieniany 2 razy
Powyższa mapka pokazuje przebieg linii rowerowej na dolnym śląsku, część jest już wykonana.
Dodatkowo dodaje mapkę ścieżek rowerowych z Wrocka do Żmigrodu i Milicza oraz w stronę Wołowa - zostały ukończone w tamtym roku - kolor niebieski na mapce.
Są też zdjęcia samej ścieżki bo część tej drogi rowerowej jest wybudowana na miejscu starego toru kolejowego. Podobnie można by to było zrobić z Brzegu- do Strzelina.
ścieżka r 5.jpg Tu był tor- widoczny tłuczeń z boku asfaltu
Plik ściągnięto 8 raz(y) 319,15 KB
śćieżka mini.jpeg Były tory, jest ścieżka rowerowa- zdjęcie wykonane jeszcze przed wylaniem asfaltu.
Plik ściągnięto 10 raz(y) 103,85 KB
ścieżka r 3.jpg Tu była linia kolejowa ...
Plik ściągnięto 5 raz(y) 153,32 KB
żmigrud.jpg Tam już jest gdzie jeździć na rowerze i rolkach.
Plik ściągnięto 26 raz(y) 30,78 KB
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2019-02-13, 21:46, w całości zmieniany 2 razy
Moje ulubione kawałki drogi rowerowej na kilku zdjęciach. Można organizować dwu, trzy a nawet czterodniowe rodzinne wycieczki rowerowe. Lub paczką znajomych.
1mini.jpg Przez las- drzewa chronią przed słoneczkiem.
Plik ściągnięto 7 raz(y) 83,85 KB
2mini.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 74,97 KB
4mini.jpg W maju jest tam ślicznie
Plik ściągnięto 5 raz(y) 87,91 KB
ścieżka mini1.jpeg Tu był tor
Plik ściągnięto 9 raz(y) 251,59 KB
Prusice mini.jpg Zamiast torów- droga rowerowa, a tuż obok plac zabaw, do sklepu (mamo ja chce piciu :) rzut beretem- to jest przyciąganie turysty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum