Wysłany: 2006-08-20, 07:23 Organizacja ruchu w mieście
Co sądzicie o organizacji ruchu w mieście? Czy ulice jednokierunkowe są tam gdzie być powinny? Czy zorganizowano go tak, aby wszędzie było blisko bez niepotrzebnego krążenia po mieście? Czy trasy autobusów komunikacji miejskiej przebiegają tam gdzie powinny? Ja na przykład mimo istnienia ronda robię skrót przez podwórka, czyli coś jednak można jeszcze zmienić.
Wyburzyć pieprz....y Dom Ojca Araba i Matki Polki i zrobić konkretne skrzyżowanie A. Krajowej z Jagiełly /chyba 3-go Maja/, bez lawirowania przez Chrobrego. Dwa - brakuje przystanków owiatowanych. Przystanek przeniesiony z Chocimskiej pod Relaksem przywrócić na jego miejsce sprzed lat - dokładnie przed Biedronką . Chociaż teraz to już szkoda kasy, bo zatoczka ładnie zrobiona, ale z drugiej strony na starym miejscu wielu ludzi miało pod nosem, a teraz muszą dymać. Uwględnić w rozkładzie jazdy miejsca położone nieco na uboczu - np. zajazd Laguna. Zrównać ceny biletu /oczywiście w dół/ na dojazdy do Skarbimierza Osiedle z cenami obowiązującymi w mieście etc....
Co do ruchu kołowego autobusów, zdecydowanie zlikwidować przystanki w Rynku.
Można przecież dołączyć takowy na ul Chrobrego.
O reszcie przystanków się nie wypowiadam bo nie jeżdżę komunikacją miejską.
Rynek zamknąć całkowicie dla ruchu, taksówki przenieść gdzieś obok. Dostawców kierować na podwórka za sklepami a nie drzwiami głównymi.
Pozabierać uprawnienia przejazdu przez rynek dla znajomych starostwa.
Co do ruchu jednokierunkowego obok rynku jest on dość dobrze zorganizowany, tu raczej nie mam zastrzeżeń, no może jedno przejazd między ul Reja a Dzierżonia przy parkingu jest za wąski. Tam należałoby zrobić ul jednokierunkową. Zatrzymują się tam dostawcy z piekarni pomimo parkingu obok.
Trzeba by zrobić wyjazd lub wjazd na parking od strony ul Reja i Dzierżonia wtedy nie było by problemów z ledwo co wymijającymi się kierowcami.
Pojeżdżę jeszcze po mieście i pomyślę co dalej.
AAA ul Poprzeczna, jest to ciemna ulica w nocy. Jeżdżą tamtędy rowery po drodze pomimo wyznaczonej dla nich drogi rowerowej tuż przy drodze. Jest to dość wąska droga ( dla rowerów ) ale powinna ul poprzeczna ( droga ) być zamknięta dla rowerów a rowerzyści powinni poruszać się tamtejszą drogą dla rowerów.
Co do samych autobusów, przede wszystkim zrobić kierowcom kurs odpowiedniej jazdy i zmodernizować rozkład jazdy.
Kierowcy jeżdżą 30 km/h po za terenem zabudowanym
- trasa Pisarzowice - Brzeg Na mostach jest zakaz wyprzedzania, jak autobus wjeżdża do miasta to za nim jest już olbrzymi sznur aut.
- trasa Lipki - Brzeg podobna sytuacja.
Kierowcy jadą 30 km/h a jest to bardzo uciążliwe dla kierowców, często autobusów "chwytają" się rowerzyści jadąc za nimi co też jest zagrożeniem dla kierowców.
Druga sprawa to nagminne wymuszanie wjazdu przez autobusy. Wiem że autobus ma pierwszeństwo ale musi to zasygnalizować odpowiednio wcześniej !!
Kierowcy z reguły włączają kierunkowskaz jak już wyjeżdżają i wtedy samochodu muszą bardzo gwałtownie hamować !!! Nie raz prawie uderzyłem w bok autobusu. We Wrocławiu czy Opolu kierowcy autobusów włączają kierunkowskaz i czekają, Zawsze ktoś się zatrzyma i ich wpuści.
AAA ul Poprzeczna, jest to ciemna ulica w nocy. Jeżdżą tamtędy rowery po drodze pomimo wyznaczonej dla nich drogi rowerowej tuż przy drodze. Jest to dość wąska droga ( dla rowerów ) ale powinna ul poprzeczna ( droga ) być zamknięta dla rowerów a rowerzyści powinni poruszać się tamtejszą drogą dla rowerów.
Po pierwsze ta droga jest nieoznakowana jako droga dla rowerów, po drugie nie nadaje się do użytku przez rowerzystów z wielu różnych względów - nisko zwisające konary, dziury etc. Większe zagrożenie w tym wypadku stanowi rowerzysta poruszający się po tej "pożalsięboże" ścieżce dla rowerów, niż po samej Poprzecznej. W każdej chwili razem z rowerem może on po prostu upaść z tej dróżki prosto pod koła albo na maskę jadącego samochodu - bo wpadnie w dziurę, bo strąci go gałąź drzewa etc.
yasiu napisał/a:
Druga sprawa to nagminne wymuszanie wjazdu przez autobusy. Wiem że autobus ma pierwszeństwo ale musi to zasygnalizować odpowiednio wcześniej !!
Kierowcy z reguły włączają kierunkowskaz jak już wyjeżdżają i wtedy samochodu muszą bardzo gwałtownie hamować !!!
Z mojego punktu widzenia ta sprawa dotyczy wszystkich kierowców samochodów - ileż to ch....ji puścicłem stojąc rowrem na krzyżówce chcąc przepuścić nadjeżdżające po uprzywilejowanym pasie auto, które to skręciło bez uprzedniego zasygnalizowania lub też sygnalizowało już w trakcie manewru...
Ostatnio zmieniony przez Franco Zarrazzo 2006-08-20, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
Nie można zapomnieć o drganiach szeroko opisywanych w Planie Ochrony Środowiska w celu zwiększenia objętości dokumentu, których faktycznie nikt nie ma zamiaru nawet mierzyć, nie mówiąc o zmniejszeniu. Drgania wywołują pojazdy ciężarowe o bliżej nieokreślonej masie, podskakujące na dziurawych miejskich drogach. Nawet na oko widać, że łącznie z pojazdem masa większości tych potworów jest znacznie przekroczona. Wagi na rogatkach to chyba zdaniem władz fanaberie, a z pewnością na siebie zarobią. A budynki pękają i sypną się w pewnej chwili wnioski do sądu o odszkodowania.
Tak na marginesie, do kogo należy ten terenowy tor przeszkód obok Plusa, bo to przecież nie droga? Czy nikt z Urzędu Mista tam nie przechodzi? Tylko nie mówcie, że to droga wojewódzka i nic nie można zrobić.
Ostatnio zmieniony przez Roztropek 2006-08-22, 19:06, w całości zmieniany 1 raz
Po pierwsze ta droga jest nieoznakowana jako droga dla rowerów, po drugie nie nadaje się do użytku przez rowerzystów z wielu różnych względów
Oj Franco. Yasiu po prostu nie zna kodeksu (ciekawe u kogo robił praowo jazdy i nie pierwszy raz na forum wciska ludziom, że jednia to jest dla kierowców, a inni to won na chodnik.
Jeżeli chodzi o rowerzystów to powinni jeździć drogami dla rowerów jeżeli one są
Brzeski nie wiem czy twoja wypowiedź jest humorystyczną wypowiedzią, czy starałeś się przekazać co innego.
Rowerzyści nie korzystają z dróg dla rowerów nawet jeżeli one są, nie sygnalizują zamiaru skrętu i przejeżdżają na przejściach dla pieszych tuż przed samochodami, stąd moje uprzedzenie do nich.
Trzymając się tematu, to w Brzegu potrzeba wielu dróg dla rowerów !
Co do ruchu kołowego autobusów, zdecydowanie zlikwidować przystanki w Rynku.
Można przecież dołączyć takowy na ul Chrobrego.
O reszcie przystanków się nie wypowiadam bo nie jeżdżę komunikacją miejską.
Rynek zamknąć całkowicie dla ruchu, taksówki przenieść gdzieś obok. Dostawców kierować na podwórka za sklepami a nie drzwiami głównymi.
Pozabierać uprawnienia przejazdu przez rynek dla znajomych starostwa.
Popieram.
Apropos innych miejsc, na razie przychodzi mi na myśl zamknięty dziś łącznik ulicy Fabrycznej ze Starobrzeską ( przez tory). Fajnie byloby gdyby wybudowano tam ten odcinek drogi ze strzezonym przejazdem kolejowym, umozliwiloby to łatwiejszą komunkacja miedzy tymi czesciami miasta, nie tylko dla kierowcow ale i dla pieszych.
Przeciez ten ocinek miedzy torami a PWC ODRA kolo dzialek, to ul. Fabryczna. Dzis jest to odcinek zamkniety, i czesto stoja tam nasi bohaterowie w niebiskich mundurach, ktorzy wlepiaja mandaty ludziom udajacym sie na cmentarz lub do pracy. Wladze gdyby chcialy moglyby ustawic kladke nad torami dla pieszych, to juz byz zawsze bylo cos.
Innym problemem jest obecnie a bedzie jeszcze wiekszym wkrotce, skrzyzowanie JPII z Piastowska. czasem skrecenie z JP w lewo na Piastowska wymaga nielada wysilku. Jakies mini rondo byloby niezlym rozwiazaniem wg mnie ( rondo z wymalowana na nawierzchni wysepka, dodokla ktorej odbywalby sie ruch.
Ostatnio zmieniony przez kwm 2006-08-23, 19:57, w całości zmieniany 1 raz
Trzymając się tematu, to w Brzegu potrzeba wielu dróg dla rowerów !
To prawda, że potrzeba ścieżek, ale nie takich jak ta przy rondzie, gdzie zjazdy i wjazdy są koszmarnie wysokie. Starszy człowiek na rowerze ma trudności, żeby wjechać, na dokładke ten kto to projektował myślał chyba, że rowerzysta umie skręcić w miejscu. Do tego wszystkiego nawet gdy sygnalizuję ręką skręt to kierowców guzik to obchodzi mimo, że muszą się zatrzymać, tak jakbym była pieszym na pasach. W Namysłowie są bardziej cywilizowani pod tym względem. A na ulicy Wrocławskiej i Oławskiej gdzie przez drogę biegnie ścieżka rowerowa pasy już tak wyblakły, że tylko nieliczni wiedzą, że tam jest. Pamiętano o tym tylko wtedy, kiedy wytyczano ten szlak, zeby władze mogły się pochwalić
Wyburzyć pieprz....y Dom Ojca Araba i Matki Polki i zrobić konkretne skrzyżowanie A. Krajowej z Jagiełly /chyba 3-go Maja/,
Burmistrz tez jest zły ze ta rudera tam stoi ale jest bezradny, ktoś to wykupił i zostawił i na razie próbują to przejąć ale jak na razie nie ma jak i chyba trzeba poczekać trochę czasu aż będzie można
Ostatnio zmieniony przez yasiu 2006-09-05, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
Mieszkańcy i kierowcy narzekają na większą liczbę samochodów ciężarowych i korki w centrum miasta. Szlakiem newralgicznym jest droga krajowa 39, która prowadzi od Odry przez przez ulice Jagiełły i Armii Krajowej do obwodnicy. W najgorszych momentach dnia, przed skrzyżowaniem z ulicą Chrobrego, kolejka aut jadących z północy sięga mostu na Odrze.
Niestety miastu czkawką odbija się brak obwodnicy północ - południe, bolączka większości polskich miast. Droga nawet po częściowej modernizacji i budowie ronda nie jest w stanie sprostać ruchowi samochodowemu dużo większemu niż w czasach jej planowania.
Tymczasem tiry niszczą nawierzchnię dróg, w ekwilibrystyczny sposób pokonują zakręty, często z użyciem chodnika. Oczywiście rozwiązaniem jest wyprowadzenie ruchu z miasta czyli budowa obwodnicy, razem z nową przeprawą mostową. Jest pomysł, aby obwodnicę wybudować w okolicach Jednostki Wojskowej na Zielęcicach. Wiadomo jednak, że miasta nie stać taki wydatek, zaś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych nie planuje w najbliższym czasie budowy obwodnicy miasta Brzeg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum