witam
piszę bo chcem podziękować za bardzo dobrą radę, dzisiaj wkońcu znalazłem czas żeby posiedziec przy aucie i faktycznie - metalowy przekaźnik z bezpiecznikiem się przepalił. Teraz wszystko chodzi, abs zgasł (abs działa, sprawdzałem osobiście) i prędkościomierz sie podnosi.
Jeszcze raz dzieki za rade
pozdro
Wysłany: 2012-12-09, 21:06 Mercedes w202 1.8 96 Nie działa prędkościomierz
Przepraszam, że odgrzebuję tak stary temat ale:
U mnie wygląda to tak: Nie działa prędkościomierz i nie liczy przebiegu, ale kontrolka ABS się nie świeci, żarówka dobra sprawdzałem Laughing ..
Wymieniłem już lewy przedni czujnik ABS, ten srebrny przekaźnik i nic nie dało, sprawdziłem też czy wskazówka się nie klei, nie ma takiej możliwości, ale to i tak by nie tłumaczyło nie nabijającego przebiegu.
Nie wiem... co może być jeszcze przyczyną?? Gdyby uszkodzony był czujnik w tylnym moście, kontrolka od ABS chybaby się zaświeciła... sprawdziłbym na innym, ale nie mogę takowego dostać;/
Mam w202 c180 96r od okolo 4 lat i niespecjalnie o niego dbam. Nie mialem problemu z licznikiem (jedyne co to żarówka pod wsklaźnikiem paliwa spalona i jedna kontrolka).
Też słyszałem przed kupnem o rzęrzących mostach, palących się nagminnie żarówkach itp. Sam zmieniłem przez ten czas 2 żarówki, licznik działa wyśmienicie, w moście olej mam już żadki i nadaje się do wymiany ale nic nie rzęzi. Jak do teraz wymieniłem 2 amortyzatory (stare były sprawne ale chciałem twardsze), wisko wentylatora i pęknięty wężyk od regulacji świateł, a tak to olej z filtrami, klocki hamulcowe i opony tylko wymieniam.
Ostatecznie doszedłem do wniosku, że auto jest przecież stare, średniej klasy, bez fajerwerków (mimo klimy i elektryki), a i tak często słysze "eee mercedes", "a podobno ten model się psuje", "powyżej 90roku to chinczyki produkują mercedesa" i chyba jednak gwiada na masce tak w oczy kole, że trzeba wmawiać sobie "moj golf jest leszy, on się wcale nie psuje, mam tylko 50lawetogodzin wyrobione a mercedes sąsiada to szmelc".
-z własnego doświadczenia wiem, że 80% w202 ma uszkodzone/zużyte sprzęgło wiskotyczne (przy sprawnym stała temp silnika latem jest w granicy 85*C)
-warto sprawdzić odpływy progowe (gumy pod progami) lubią się zakleić brudem i woda zostawie w progu, a tak bardzo łatwo o rudą sam się przekonałem.
-skacząca wskazówka paliwa (u mnie o dziwo nie wystąpił) ale czesto wystarcza wyczyszczenie regulatora dmuchawy/nawiewu (dziwna zależność ale drobne spięcia na regulacji zakłucają wskazania licznika i paliwa)
-nie działająca regulacja wysokości świateł to częsta bolączka, chyba z głupoty i lenistwa.
całość działa na podciśnienie z kolektora ssącego (fioletowe przewody), najczęstrzą przyczyną niesprawnej regulacji jest przycięty, załamany lub przedziurawiony przewód, często przez niedokładny montarz innego elementu.
-Kontrolka ABS świeci po odpaleniu silnika i gaśnie po kilku lub kilkunastu minutach jazdy = akumulator ma za niskie napięcie spoczynkowe (rozładowany)
-nierówna praca silnika, skaczące obroty na biegu jałowym = w 90% przypadków wymiana linki gazu i z głowy na kilkanaście lat
-zacinające się liczniki i obrotomierze, pierwsza sugestia na każdym forum to brud i kurz pod wskazówką, przez co się zakleja, druga to czyszczenie wtyków z tylu zegarów.
-zacinające się liczniki i obrotomierze, pierwsza sugestia na każdym forum to brud i kurz pod wskazówką, przez co się zakleja, druga to czyszczenie wtyków z tylu zegarów.
Tak, ale wtedy działa licznik przejechanych kilometrów, a u mnie niee.
Nic tylko się cieszyćm jak przyjdzie sprzedawać to będzie mały przebieg
A podświetla Ci go w ogóle, przebieg jest ale nie zmienia się, czy zupełnie nic nie pokazuje. Jeszcze czy dzienny przebieg też padł czy działa?
Masz licznik przed liftem (do konca 1995r z pokrętłami na środku), po 1 lifcie (po1995-1998 z przyciskami na boku zamiast pokręteł) czy po 2lifcie (z dużym wyświetlaczem i inspekcja/asyst), każdy działa na trochę innej zasadzie, nawet diesel i benzyna mają różnice i nie pasowałyby do siebie wzajemnie?
Czy wcześniej może brakowało pojedyńczych pixeli?
Możliwości jest kilka, lista się wyduży jeśli ktoś przy nim już kiedyś grzebał. Jest nawet taka możliwość, że masz inny licznik np po 2 lifcie (jest to wykonalne z dobrym elektrykiem ale i tak padnie po dłuższym czasie) co się zdarza u domorosłych tunerów "bo jest ładniejszy".
jak już masz go wyciągać to sprawdz wszystkie żarówki odpowiedzialne za podświetlanie przebiegu (1lift ma 2 żarówki), jeszcze sprawdź czy biała taśma odpowiedzialna za przebieg dobrze styka, może się odkleja.
Tak jak Pandzik pisze, odłączyć wskazania licznika i sprzedawać z małym przebiegiem i kolekcjonować mandaty za przekroczenie prędkości !!
Wydfaje mi się że to całkiem niezła metoda, ...
Po pierwszym licie...rocznik 1996.
Podświtlenie jak najbardziej jest... Wszystko było dobrze fajnie i pięknie, aż pewnego ranka wyjeżdżam z domu i mimo iż obrotomierz wskazuje 3tys obrotów na 5-tym biegu prędkościomierz wskazuje 0km/h... myśle sobie... "hmm... chyba coś jest nie tak"
Przebiegu nie liczy ani dziennego ani ogólnego..
taśmy łączą...sprawdzałem na innym w202 licznik działa bez problemów..
Może jest uszkodzenie przy czujniku prędkości może znajdować się na skrzyni biegów, w tych latach jeszcze nie spinali z abs-em, nie podałeś roku produkcji ani wersji silnikowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum