Jak zwykle Ferrari prezentuje się lepiej niż McLaren
a mi od poprzedniego sezonu bardziej podoba się wizualnie McLaren o gustach się jednak nie rozmawia wygląd, wyglądem, ale zobaczymy która z maszyn i który z kierowców pokaże się z dobrej strony na testach.
Ostatnio zmieniony przez MaRiO 2008-01-08, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
wygląd, wyglądem, ale zobaczymy która z maszyn i który z kierowców pokaże się z dobrej strony na testach.
O, i to jest w tym wszystkim najważniejsze
Bardzo interesująco zapowiada się ten sezon. Ależ będzie walka
Ciekawe jak w tym wszystkim zaprezentuje się nasz jedynak.
A z testów nowych maszyn fajnie jakby wrzucili dużo statystyk i parametrów. Nie pogardził bym również różnorakimi charakterystykami. Wybaczcie, takie zboczenie przyszłego inżyniera
Włoch Giancarlo Fisichella i Niemiec Adrian Sutil będą w tegorocznym sezonie kierowcami zespołu Force India - poinformował właściciel teamu Vijay Mallya. Kierowcą testowym został Włoch Vitantonio Liuzzi.
Kierowcy Formuły 1 boją się wyjeżdżać na tor, kiedy pada i nie chcą startować na mokrej nawierzchni. Powód - FIA zakazała od tego sezonu stosowania kontroli trakcji.
- Jazda w deszczu będzie w tym sezonie niezwykle niebezpieczna. Oczywiście teraz będzie więcej wypadków - stwierdził Brazylijczyk Felipe Massa z Ferarri.
Podczas dotychczasowych testów z zastosowaniem nowych przepisów - w Jerez i Barcelonie - były aż 34 drobne wypadki i to na suchym torze.
Szczególnie wściekli są doświadczeni piloci. Kontruje ich jednak Austriak Niki Lauda, były mistrz świata F1, który mówi: - Wcześniej także jeździliśmy bez kontroli trakcji. Kto chce się zaliczać do najlepszych kierowców świata, powinien to potrafić. W przeciwnym razie powinien wrócić do szkoły dla kierowców.
Zdjęcia z testów ok, mnie jednak bardziej interesuje, jaką formę będzie w tym roku miał Kovalainen. Bedzie miał jeden z dwóch najszybszych samochodów w stawce (no, to sie jeszcze okaże, bo Ferrari na pewno tanio skóry nie sprzeda), podobnie, jak Hamilton jeden sezon za sobą (no własnie, dwaj mało doświadczeni kierowcy będą się ścigać w tak szybkich samochodach, tak chyba jeszcze nie było!), więc ta rywalizacja zapowiada się ciekawie. Interesująco tez wyglądają wyniki Red Bulla i Toro Rosso podczas testów - czy te siostrzane stajnie rzeczywiście zrobiły takie postępy, że moiga zagrozić najlepszym? No i na koniec nowy team Force India - niby następca słabego Spykera, ale skoro będzie miał takie same silniki, jak Ferrari, to wystaryczy dopracować pakiety aerodynamiczne i punkty można zdobywać.
Jednym słowem - powinno być ciekawie w sezonie 2008.
Moim zdaniem Ferrari w tym roku bez konkurencyjni zwłaszcza Kimi tylko McLaren podejmie walke jak równy z równym. BMW ma duże problemy z ustabilizowaniem bolidu raz jest dobrze a raz jakby widzieli ten bolid po raz pierwszy. Moga mieć problemy z Renault i Williamsem,które dobijają się w tym sezonie do czołówki. Co do Red Bull i Toro Rosso to czasy jakie uzyskiwali na testach sa niestety tylko robione na oparach bo nie wierze że nagle uzyskuja czasy lepsze od reszty stawki o 1 lub nawet 1,5 sekundy lepsze ale napewno powalcza bo mają lepsze bolidy niz w roku poprzednim,moga sprawić niespodzianke. Dla Force India ogromnym plusem będa napewno kierowcy,którzy są doświadczeni i dzięki temu moga w kilku wyścigach zająć dobre miejsca. Super Aguri ma problemy finansowe,wycofali się z ostatnich testów i teraz bardziej skupiają się na szukaniu sponsorów niz na jeździe sezon tak naprawdę w ich wykonaniu będzie słaby. Ja jestem ciekaw jak wypadnie Honda bo testy w ich wykonaniu sa tragiczne i zanosi sie na to że znowu może to być sezon rozczarowań. Ale sezon napewno będzie ciekawy.
Fotki z Walencji
Ostatnio zmieniony przez TC 2008-02-21, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
No jestem bardzo ciekaw czy w końcu udowodnią,że coś sami potrafią zrobić a nie kopiować pomysły od innych,bo w tamtym roku mieliśmy na torze nie dwa Ferrari a cztery tylko jedne były pomalowane na czerwono a drugie na srebrno-czerwono
Na torze Circuit de Catalunya w Montmelo odbyły się kolejne testy zespołów Formuły 1 przed rozpoczynającym się za niewiele ponad dwa tygodnie nowym sezonem. W Katalonii póki co nie ma sobie równych Lewis Hamilton z McLarena.
Wicemistrz świata, podobnie jak pierwszego dnia testów, znów był najszybszy. Drugi czas uzyskał tym razem jego partner z ekipy z Woking, Heikki Kovalainen.
Na torze w Montmelo pojawił się także Robert Kubica. Krakowianin przejechał 96 okrążeń, najszybsze w czasie blisko 1,4 s. gorszym od Hamiltona. Ponad dwie sekundy do Anglika stracił drugi z kierowców BMW Sauber, Nick Heidfeld.
Sporym rozczarowaniem dla kibiców w Hiszpanii musi być postawa Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata przegrał m.in. z oboma kierowcami Force India.
Testy na Circuit de Catalunya będą kontynuowane w środę.
Wyniki:
1. Lewis Hamilton McLaren 1.21,234 82 okrążenia
2. Heikki Kovalainen McLaren 1.21,434 70
3. Kimi Raikkonen Ferrari 1.21,722 72
4. Nico Rosberg Williams 1.22,309 75
5. Felipe Massa Ferrari 1.22,513 102
6. Giancarlo Fisichella Force India 1.22,516 102
7. Sebastian Vettel Toro Rosso 1.22,558 110
8. Robert Kubica BMW Sauber 1.22,625 96
9. Jenson Button Honda 1.22,659 67
10. Vitantonio Liuzzi Force India 1.22,942 89
11. Kazuki Nakajima Williams 1.22,977 100
12. Jarno Trulli Toyota 1.23,023 98
13. Fernando Alonso Renault 1.23,112 79
14. Rubens Barrichello Honda 1.23,159 74
15. Nick Heidfeld BMW Sauber 1.23,284 77
16. Sebastien Bourdais Toro Rosso 1.23,323 98
17. Mark Webber Red Bull 1.23,456 58
18. Nelson Piquet Jr Renault 1.23,457 45
19. Timo Glock Toyota 1.23,561 80
1. L. Hamilton McLaren MP4-23 1:21.234 30 pit
2. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:21.434 +0.200 22 pit
3. K. Räikkönen Ferrari F2008 1:21.722 +0.488 39 pit
4. J. Button Honda RA108 1:22.269 +1.035 34 pit
5. N. Rosberg Williams FW30 1:22.309 +1.075 22 pit
6. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:22.625 +1.391 30 pit
7. F. Massa Ferrari F2008 1:22.909 +1.675 24 pit
8. G. Fisichella Force India VJM-01 1:22.913 +1.679 45 pit
9. V. Liuzzi Force India VJM-01 1:22.942 +1.708 43 pit
10. R. Barrichello Honda RA108 1:23.159 +1.925 32 pit
11. F. Alonso Renault R28 1:23.208 +1.974 34 pit
12. J. Trulli Toyota TF108 1:23.348 +2.114 28 pit
13. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.467 +2.233 33 pit
14. S. Bourdais Toro Rosso STR2 1:23.836 +2.602 48 pit
15. K. Nakajima Williams FW30 1:23.860 +2.626 51 pit
16. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:23.944 +2.710 20 pit
17. T. Glock Toyota TF108 1:24.277 +3.043 35 pit
18. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:25.296 +4.062 6 pit
Wyniki do przerwy na Lunch (godz. 13:00):
1. L. Hamilton 1:21.234 34
2. H. Kovalainen 1:21.434 +0.200 32
3. K. Räikkönen 1:21.722 +0.488 39
4. N. Rosberg 1:22.309 +1.075 33
5. R. Kubica 1:22.625 +1.391 47
6. J. Button 1:22.659 +1.425 34
7. F. Massa 1:22.850 +1.616 33
8. G. Fisichella 1:22.913 +1.679 53
9. V. Liuzzi 1:22.942 +1.708 43
10. F. Alonso 1:23.112 +1.878 44
11. R. Barrichello 1:23.159 +1.925 43
12. N. Heidfeld 1:23.284 +2.050 41
13. S. Bourdais 1:23.323 +2.089 69
14. J. Trulli Toyota 1:23.348 +2.114 47
15. S. Vettel 1:23.430 +2.196 66
16. N. Piquet Jr. 1:23.467 +2.233 33
17. K. Nakajima 1:23.860 +2.626 51
18. T. Glock 1:24.277 +3.043 35
17:12 -to już ostateczne czasy podane wyżej przez Mario
1. L. Hamilton McLaren MP4-23 1:21.234 81 pit
2. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:21.434 +0.200 68 pit
3. K. Räikkönen Ferrari F2008 1:21.722 +0.488 72 pit
4. N. Rosberg Williams FW30 1:22.309 +1.075 75 pit
5. F. Massa Ferrari F2008 1:22.513 +1.279 102 pit
6. G. Fisichella Force India VJM-01 1:22.516 +1.282 102 pit
7. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:22.558 +1.324 109 pit
8. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:22.625 +1.391 94 pit
9. J. Button Honda RA108 1:22.659 +1.425 67 pit
10. V. Liuzzi Force India VJM-01 1:22.942 +1.708 89 pit
11. K. Nakajima Williams FW30 1:22.977 +1.743 100 pit
12. J. Trulli Toyota TF108 1:23.023 +1.789 98 pit
13. F. Alonso Renault R28 1:23.112 +1.878 77 pit
14. R. Barrichello Honda RA108 1:23.169 +1.935 74 pit
15. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:23.284 +2.050 77 pit
16. S. Bourdais Toro Rosso STR2 1:23.323 +2.089 98 pit
17. M. Webber Red Bull Racing RB4 1:23.458 +2.224 58 pit
18. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.467 +2.233 45 pit
19. T. Glock Toyota TF108 1:23.561 +2.327 80 pit
A tak pozatym to dzisiaj Kubica dwa razy miał awarie,po jednej G. Fisichella, H. Kovalainen, L. Hamilton i K. Räikkönen.Dzisiaj sędziowie pokazali łącznie 5 czerwonych flag czyli chłopaki orali równo
Dzisiaj BMW poleciało w kulki ponownie niedość,że Heidfeld przez cały dzień utrzymywał się daleko w tyle to na dodatek jak Kubicy padał bolid a wczoraj jak poszedł dym z jego bolidu to chłopaki ewidentnie spodziewali się tych reakcji,coś testowali i niespodziewali się jakiś oszałamiających fajerwerków.Ja osobiście uważam,że niektóre słabsze teamy od Ferrari i McLarena takie jak BMW,Renault,Willams zaczynają maskować się przed GP Australii,nie ujawniają swoich wszystkich kart co zresztą widać po końcowych czasach, Heidfeld 15,Alonso 13!!. Ale Force India i Toro Rosso zakozaczyli dzisiaj szkoda,że to tylko testy
Co do tych flag to jeśli chodzi o Kubice to były awarie i to na dodatek zatrzymywał się prawie w tym samym miejscu!! na torze,troche dziwne zreszta Heidfeld też miał jakieś drobne problemy.Zresztą ostatnio zaintrygowały mnie słowa głównego inżyniera BMW Willego Rampfa,który powiedział że w tegorocznym bolidzie zostały użyte podzespoły,których jeszcze nie używano w F1,mysle że to one chyba powodują tą niestabilną jazde obu bolidów BMW.No niestety jeśli chcą gonić MCLarena i Ferrari muszą chyba ryzykować bo inaczej nie pójdą do przodu.
Co do Renault to narazie nie prezentują się jakoś oszałamiająco,ale ja obstawiam że na GP Australii Alonso będzie w pierwszej piątce.Dzisiaj jakoś tak dziwnie to wyglądało,na początku wysoko a potem wszystko się posypało na dół stawki ale myśle że jak zwykle cos kombinowali bo nie wierze,że Renault są aż tak niżej niż Force India czy Toro Rosso Będzie dobrze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum