Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Wysłany: 2007-03-23, 00:15 Kandydaci na Głównego specjalistę do spraw promocji i ...
Moderowany przez Cyborg:
Wydzieliłem z tematu http://www.forumbrzeg.pl/...opic.php?t=5278 , mam nadzieję, że zainteresowane osoby nie będą mi miały tego za złe . Uznałem informację za ważną i warto poświęcić jej osobny temat tym bardziej, że kandydaci są forumowiczmi .
Wszystkim tym, którzy zmartwili się zmianą na stanowisku Redaktora Naczelnego PP-B ze względu na osobę byłej Pani redaktor polecam linki:
Pozostaje tylko trzymać kciuki. Niektórzy mogą mieć problemy z tym ze względu choćby na fakt, że występuje tam dwoje spośród forumowiczów.
No cóż - wygląda to na historię z happy endem Główny specjalista - to także brzmi dumnie, tym bardziej że w Urzędzie (z tego co wiem) nie ma żadnego innego "głównego specjalisty"!
A więc Pani Zatoń w ławie burmistrza na sesji... czuję że będzie "ciekawie"
Ostatnio zmieniony przez Cyborg 2007-03-23, 10:00, w całości zmieniany 2 razy
Och ale faux pas.. o Pani Zatoń Bartku wspominasz..a o drugim kandydacie to już nie łaska, hę ?
Absolutnie! Powiem więcej - z powodu tego że miłuję święty spokój nawet może i wolałbym ... drugą opcję.
Nie żebym snuł domysły czy insynuował coś ale tak: takiego stanowiska nigdy w UM nie było, R. Wiśniewski jest psychologiem, poza tym można porównać kwalifikacje Pani Zatoń z warunkami jakie musi spełniać kandydat... (broń Boże nie sugeruję że ktoś to zrobił zanim ukazało się ogłoszenie w Bip'ie) jakoś tak jest dziwnie spokojny do tego że to nie było faux pas.....
No ja oczywiście z dystansem.... swoją drogą to ciekawią mnie wyniki końcowe.. bo jakby nie patrzeć, za równo Radek Wiśniewski jak również Beata Zatoń (przepraszam za brak Pań i Panów) dysponują z tego co mi wiadomo, dużą wiedzą i doświadczeniem ..heh pomijając fakt, że najlepiej obie osoby na tym stanowisku posadzić ..będą się świetnie uzupełniać...
Zadałbym jeszcze być może niewygodne z perspektywy niewygodne może pytanie..ale ugryzę się w język..
Więc zamiast gryźć się w język zaczynam trzymać kciuki za Beatę i Radka..
ps. kończę offtopic
Ostatnio zmieniony przez smooth 2007-03-23, 00:33, w całości zmieniany 1 raz
Zdecydowanie z Pania Zatoń uzgodnilismy że jestesmy w stanie sie głownościa podzielic na pół i pracowac razem w jednym zespole No ale etat jest jeden więc pewnie wybór jakis będzie dokonany.
Jakkolwiek by nie było - przegrać w zacnym gronie i równej walce to nie hańba,
dziekuję za życzenia i pozdrawiam
(czy jest głowny czy niema głownego specjalisty - nie mnie sądzić, ja sem jeno kandydat)
Zgadzam się z przedmówcą i jednocześnie konkurencją...
Ponadto, panie Bartku T. zanim Pan zaczął pisać o braku głównych specjalistów w UM... warto było również przejrzeć stronę struktury organizacyjnej UM Brzeg ( )
Jest tam ich kilku z pewnością, o ile nie kilkunastu..... nie liczyłam dokładnie....
Polecam zatem lekturkę przeliczenie tych stanowisk:
Nie mam tu zastrzeżeń do kandydatów, tylko do samego faktu utworzenia stanowiska. W ten sposób można mnożyć nowe miejsca pracy w Urzędzie Miasta w nieskończoność. Jest to pewien sposób na zmniejszenie bezrobocia. A w sprawie tego konkretnego nowego stanowiska, jakie korzyści ekonomiczne dla miasta podlegające weryfikacji mają wynikać z jego utworzenia, w końcu to Biuro Inicjatyw Gospodarczych?
W zakresie obowiązków widać kilka, które powinien wykonywać rzecznik, główna księgowa, sekretarka itp. Jeśli te zadania wrócą do osób, które z racji swoich stanowisk za nie odpowiadają, to niewiele pozostaje do zrobienia i odpowiedzialność w zasadzie żadna.
To takie moje osobiste zdanie jako podatnika przyczyniającego się do utrzymania podobnych stanowisk.
Nawet jeżeli się nie dostanę to i tak jestem pewien że jakieś biuro promocji miasta nawet jedno czy dwu osobowe powinno istnieć i nie jestem pewien - chociaż to nie moja sprawa - czy powinno się je łączyć z Biurem Inicjatyw Gospodarczych, bo promocja miasta to przede wszystkim PR, chociaż z inwestycjami musi się łączyć, bo inaczej nie ma komu czemu robić PR.
Co do księgowej i sekretarki --- wątpię czy udanie byłoby łączyć te stanowiska z kontaktami zagranicznymi i promocją miasta. Sądzę że księgowość jest od czego innego, sekretariat też. Nie tylko w urzędzie, jakośwe wszystkich firmach prywatnych, publicznych, w organizacjach pozarząowych, redakcjach, korporacjach te stanowiska się rozdziela.
Można najwyżej powiedzieć, że nie ma sensu stanowisko człowieka od promocji w Urzędzie Miasta, że te obowiążki trzeba powierzyć np. rzecznikowi prasowemu. Tylko wtedy nie ma co siędziwić że promocja miasta będzie kulałą, skoro bedzie "doczepiona" do czyichś zakresów.
Mówię to zupełnie na luzie, bo jestem jeno kandydatem.
Pozwolę sobie jeszcze wrócić do tego tematu. Otóż w tym miesiącu przez Biuro Inicjatyw gospodarczych i promocji UM opracowana została "Strategia Promocji Gminy Miasta Brzeg na lata 2007 - 2015". Przeczytałem, zapytałem twórcę i nie nadal nie wiem skąd pomysł stworzenia takiego stanowiska jak w temacie. Ja już nie mówię, że w strategii powinno być ujęte takie stanowisko, albo że z tej strategii wynikać powinno zapotrzebowanie na nie, ale żeby chociaż rozdział, podrozdział poświęcony np. współpracy z zagranicą, zagranicznej promocji miasta, czy jakiś większy nacisk na targi zagraniczne i krajowe w których Brzeg bierze udział. Nie mówię, że w ogóle nie ma tych spraw poruszonych, ale z tego co tam napisano nie wynika, że Brzeg będzie kładł na te sprawy jakiś większy nacisk niż dotąd, a jeśli już to są podane rozwiązania inne niż stworzenie w/w stanowiska.
Ponadto do tej Strategii jest załącznik - harmonogram z podanymi działami i często nazwiskami pracowników którzy będą odpowiedzialni za planowane działania. Plan jest na lata 2007-2008 i nigdzie nie widnieje Główny Specjalista. Inni pracownicy działu Promocji i owszem. wnioskować można by, że ktoś, kto wygra konkurs nie będzie miał do końca przyszłego roku zadań wynikających ze Strategii promocji. No ale w tym harmonogramie nie ma odpisywania na zaproszenia i życzenia świąteczne czy planowania i rozliczania zagranicznych wyjazdów służbowych, więc coś tam do roboty zawsze będzie
Rada Miejska w piątek ma przyjąć tą Strategię jako uchwałę i prawo lokalne i przyjmie. Szkoda, że Strategia po 29 marca będzie istniała w oderwaniu od rzeczywistych działań.
Pan Bartek opisuje sprawę jakby nie chciał się nikomu narazić. Wyjaśnienia wymaga sprawa, czy można mnożyć w nieskończoność etaty w Urzędzie Miasta i jakie ciało, czy komisja te etaty zatwierdza. Aż tyle i tylko tyle.
Na marginesie w związku z tematem. Na stronie miasta Bourg en Bresse znajduje się kilka starych ubiegłorocznych króciutkich wzmianek o Brzegu, bardzo nieistotnych. Brak podstawowych informacji o Brzegu z kilkoma ciekawymi zdjęciami. Próbowałem tam umieścić link do Forumbrzeg i inne informacje ale bezskutecznie. Musi to zrobić ktoś z wydziału promocji. Tam nie ma takiego forum jak nasze, ale są fora ściśle tematyczne.
Ostatnio zmieniony przez Roztropek 2007-03-28, 07:59, w całości zmieniany 1 raz
Pozwolę sobie jeszcze wrócić do tego tematu. (...)
Rada Miejska w piątek ma przyjąć tą Strategię jako uchwałę i prawo lokalne i przyjmie. Szkoda, że Strategia po 29 marca będzie istniała w oderwaniu od rzeczywistych działań.
Pozwolę sobie tym bardziej wrócić do tematu.
Osobiście, jestem bardzo zaskoczona, że Pan - Panie Bartku przed sesją - już wie, że Rada przyjmie tą uchwałę... Czyżby jasnowidztwo?
Po drugie - jestem zaskoczona, że RM przyjmie oderwaną od rzeczywistości strategię promocji! Czym zatem Panowie zajmowali się na Komisji, zamiast merytoryczną oceną przedstwionego projektu? Dlaczego nie widzę Pańskich (czyt. radnych) poprawek do owej strategii? Przecież w niej, na czystą logikę, brakuje wielu poważnych zadań marketingowych, promocyjnych i PR....
Panowie otrzymali projekt strategii, prawda? Waszym zadaniem jest z tym projektem zapoznać się i dopracować go tak, aby był jak najlepszy, czy tak?
A z Pańskiego postu zrozumiałam, że Waszym głównym tematem dyskusji było owo stanowisko, zgadza się?
Jako kandydat na powyższe stanowisko - na rozmowie kwalifikacyjnej przedstawię swoje uwagi do tej strategii i pomysły na jej ulepszenie i dostosowanie do rzeczywistości... tyle mogę zrobić.
A Panowie radni, jak rozumiem, zupełnie ot tak sobie mają zamiar ją przyjąć jako uchwałę, ciekawe.....
Powiem taK mam przekonanie graniczące z pewnością że tak się
BeZet napisał/a:
Po drugie - jestem zaskoczona, że RM przyjmie oderwaną od rzeczywistości strategię promocji!
stanie.
Cytat:
Po drugie - jestem zaskoczona, że RM przyjmie oderwaną od rzeczywistości strategię promocji!
Po 29 marca Strategia, w której nie ma ujętego stanowiska (i co za tym idzie zadań z nim związanych) będzie nie do końca odzwierciedlała rzeczywisty stan promocji naszego miasta. Bowiem 29 marca odbędzie się finał konkursu. Jaśniej pisać nie potrafię. Przypominam tylko, że Komisje do tego czasu się odbędą.
BeZet napisał/a:
A z Pańskiego postu zrozumiałam, że Waszym głównym tematem dyskusji było owo stanowisko, zgadza się?
Nie, nie zgadza się. Padło tylko jedno pytanie (moje) na ten temat.
BeZet napisał/a:
Waszym zadaniem jest z tym projektem zapoznać się i dopracować go tak, aby był jak najlepszy, czy tak?
I tak i nie. Radni na Komisjach opiniują projekty uchwał pozytywnie lub negatywnie. Ew. wnoszą propozycje poprawek. I tak jest na Komisjach merytorycznie zgodnych z projektami uchwał. Powiem dokładniej (obrazkowo) bo i tak mnie to czeka: jeśli przychodzi do opiniowania projektu uchwały zmieniającej budżet miasta to merytoryczną Komisją do tego aby zaopiniować takową uchwałą czy wnieść ewentualnie poprawki jest Komisja Budżetu.
Ja zwróciłem uwag ę wnioskodawcy na brak powiązania Strategii z nowo tworzonym stanowiskiem, i jeśli dobrze zrozumiałem, Strategia ma być dostosowana do nowej kadry urzędniczej jak już takowa kadra będzie. Szkoda, że w tej kolejności.
Ja zwróciłem uwag ę wnioskodawcy na brak powiązania Strategii z nowo tworzonym stanowiskiem, i jeśli dobrze zrozumiałem, Strategia ma być dostosowana do nowej kadry urzędniczej jak już takowa kadra będzie. Szkoda, że w tej kolejności.
Widzi Pan, panie Bartku, mnie chodzi o coś zupełnie innego - a Panu o owo stanowisko. (Tak na marginesie - konkurs ogłoszono bodajże 2 marca - czyżby do tej pory nikt nie zwrócił na to uwagi?)
Czytając strategię (strategię - powtarzam) nie znalazłam tam wielu rzeczy, które powinny w takiej strategii się znaleźć (i nie chodzi o stanowiska - bo realizacja / wdrażanie strategii może leżeć w gestii zupelnie różnych osób, instytuacji, stanowisk, działów).
Mnie chodzi o merytoryczną zawartość strategii promocji. Brakuje tam, moim zdaniem, wielu działań (lub na nie położony jest zbyt mały nacisk). Ponadto taki dokument powinien wyznaczać główne cele i założenia, sposób i czas wdrażania, a także sposób controllingu.
Jednakże, śmiem przypuszczać, że dla Panów radnych zawartość merytoryczna jest mało istotna lub tez niezrozumiała, stąd np. Pańskie przełożenie zainteresowania zamiast na merytorykę - na stanowisko, które być może zostanie utworzone. Napisałam: być może, bo znam wiele przypadków, kiedy konkursy zostały odwołane, kandydaci nie spełnili wymogów (np. nie zaliczyli testów) - chociażby ostatnio w Starostwie dwa razy był przeprowadzany konkurs do wydziału geodezji...itd
Proszę przed sesją jeszcze raz zapoznać się z treścią projektu uchwały, może Pan - po moich sugestiach wyłapie co nieco, zorientuje się, co do braków i pewnych niedociągnięć merytorycznych. To wszystko. Życzę owocnego wysiłku.
PS. Dodam jeszcze, że dołożę wszelkich starań, aby w tym konkursie pokonać konkurenta.. Tak, jak dokładam starań w każdym innym przypadku starania się o pracę
Jednakże, śmiem przypuszczać, że dla Panów radnych zawartość merytoryczna jest mało istotna lub tez niezrozumiała, stąd np. Pańskie przełożenie zainteresowania zamiast na merytorykę - na stanowisko, które być może zostanie utworzone.
Jeśli uważa Pani, że dla radnego miasta Brzeg zawartość uchwały jaką podejmuje rada miasta jest mało istotna to po pierwsze radziłbym się zastanowić i może jeszcze raz przemyśleć zasadność ubiegania się o stanowisko urzędnicze w samorządzie lokalnym, a po drugie nie widzę pola porozumienia do dalszych dyskusji z Panią.
Stanowisko które ma być utworzone (lub dwa jak dzisiaj się dowiedziałem) jest bardzo merytoryczne w związku ze Strategia. Uzasadnienie tego twierdzenia znajdzie Pani w moim pierwszym poście w którym oparłem się o ową strategię.
Poza tym wcale nie powiedziałem że to jedyny brak jaki odczuwa się w tej Strategii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum