Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
H i s t o r i a VW G o l f a
Autor Wiadomość
Bartosz 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Lut 2006

UP 2 / UP 1


Skąd: Brzeg

  Wysłany: 2006-09-01, 23:44   H i s t o r i a VW G o l f a

VW Golf – to niemiecki samochód klasy kompaktowej. Model VW Golf (następca legendarnego Garbusa) jest produkowany przez niemiecką firmę Volkswagen od 1974 roku. Do tej pory doczekaliśmy się 5 generacji VW Golf. Samochód postrzegany przez wielu ludzi za najpiękniejszy wytwór niemieckiej firmy, stał się prawie tak ponadczasowy jak Garbus.

VW Golf I rozpoczął sławną linię firmy Volkswagen. Jego produkcja rozpoczęła się w roku 1974. Pierwotnie stosowane nadwozia to hatch-back w wersji trzy i pięciodrzwiowej.
MK I zasłynął z wersji GTI ze 110-cio konnym silnikiem 1.6, a później również 1.7 (112 KM). Pierwotnie zamiarem producenta było wypuszczenie 5 000 sztuk, rynek jednak zweryfikował te plany i ostatecznie wyprodukowano w latach 1976-1983 400 000 sztuk tego modelu.
VW Golf nie bez kozery nazywany jest „niezniszczalnym” Obecnie model Golf I to przecież ponad 20 letnie auto, a trzyma się nad podziw dobrze. Jego wytrzymałość jest jedną z najważniejszych cech jakie powinny być brane pod uwagę w przypadku rozważania jego zakupu.

VWGolf II pojawił się w sprzedaży w roku 1983. Od poprzedniej wersji różnił się tym, iż miał szerszy rozstaw osi oraz większy bagażnik, zmiany można było zauważyć również w sylwetce. VW Golf w wersji II był produkowany do roku 1991. Wielki sukces rynkowy zaowocował również wprowadzeniem wersji sedan o marketingowej nazwie Jetta. VW Golf jest popularny do dzisiaj. Statystyki aut sprowadzanych do Polski po naszym wejściu do Unii Europejskiej pokazują, że był on jednym z najchętniej sprowadzanych aut.
Popularnie nazywany MK2, VW Golf II to jeden z najbardziej udanych modeli koncernu Volkswagen. Rynek docenił przede wszystkim funkcjonalność, bezawaryjność oraz uniwersalne zastosowanie.
Podstawowym silnikiem napędzającym Golfa II jest 75 konny silnik benzynowy o pojemności 1.6 l. Silnik ten jest silnikiem dosyć ekonomicznym o spalaniu w cyklu miejskim od 7,5 co 8 litrów. Poza miastem liczyć się musimy ze spalaniem na poziomie 6,5 litra.

VW Golf III zastąpił Golf’a II w roku 1991, ich sprzedaż na terenie Niemiec ruszyła od listopada tegoż roku. W Polsce można było go kupować od stycznia 1992 r. Ta generacja była całkowicie odmieniona. Nowoczesne kształty, nowoczesne silniki, to wszystko cieszyło oko i dawało przyjemność z jazdy. W 1992 roku został wybrany Samochodem Roku. Spośród wszystkich odmian modelu, najbardziej wyróżniała się wersja VR6 wyposażona w sportowy, sześciocylindrowy, nowoczesny silnik.
Golf III posiada nadwozia trzy- lub pięciodrzwiowe. Nadwozie niewiele różni się od poprzedniej generacji, jeśli chodzi o wymiary, odróżnia się natomiast bardziej owalnymi powierzchniami (współczynnik oporu czołowego wynosi 0,3), prezentuje również wyższy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego.
VW Golf III posiada następujące jednostki napędowe:
- silniki benzynowe czterocylindrowe rzędowe o pojemnościach 1.4, 1.8 i 2,0, oraz silnik sześciocylindrowy widlasty VR6 o pojemności 2.8
- silnik wysokoprężny czterocylindrowy o pojemności 1.9 oraz turbodoładowany rozwijający moc 55 kW
Silniki w Golfie III umieszczone są poprzecznie z przodu samochodu. W układzie napędowym z silnikami benzynowymi zastosowano pięciobiegowe, manualne skrzynie biegów, chociaż w niektórych wersjach można było zamówić, jako alternatywną, czterobiegową, automatyczną skrzynię biegów.
Na początku roku 1993 na rynku debiutował model VW Golf III GTI 16V, ze 150 konnym silnikiem o pojemności 2.0 i pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Pod koniec 1994 roku (październik) wprowadzono do wyposażenia wszystkich wersji VW Golf’a immotronic, czyli elektroniczny immobilizer.

VW Golf IV został skierowany do sprzedaży w 1997 roku. Już wtedy wiadomo było, że Golf przejdzie do historii motoryzacji jako auto ponadczasowe, podobnie jak Garbus. Poprzednie modele (I II i III) sprzedano w liczbie niemalże 18 milionów sztuk. VW Golf IV nadal miał charakterystyczne zaokrąglone reflektory, ale odmienną już linię. W 2002 roku rozpoczęto produkcję wersji o nazwie Golf R32, wyposażonej w sześciocylindrowy silnik widlasty.
Sylwetka IV generacji jest podobna do sylwetki swoich poprzedników. Ciągle widzimy jakże charakterystyczny szeroki, trzeci słupek, ukształtowanie bocznych drzwi. Cała sylwetka jest jednak bardziej okrągła, ma jednak w sobie „to coś”, co sprawia, że przyciąga i cieszy oko.
O ile kształt nadwozia jest raczej podobny do poprzedniego modelu o tyle we wnętrzu modelu VW Golf IV znajdziemy znaczne zmiany w porównaniu do poprzednich wersji. Po pierwsze jest to jakość wykończenia i użytych do tego materiałów. Zmiany dostrzec można również w desce rozdzielczej, ta obecnie zastosowana bardzie przypomina Audi niż poprzednie wersje Golfa. Wnętrze jest komfortowe oraz obszerne jak na tę klasę aut, jest to auto pięcioosobowe nie tylko w dowodzie rejestracyjnym. Wygodny również w przypadku dłuższych podróży dzięki nie zbyt miękkim fotelom. Ergonomia przełączników wręcz wzorowa, wszystkie znajdują się w zasięgu ramion

VW Golf V jest produkowany od 2003 roku. Można nabyć również wersję nowatorską wersję VW Golf Plus, która swoim wyglądem przypomina małego vana. W USA z początkiem roku 2005 zadebiutował sedan zbudowany na bazie VW Golf’a V o nazwie Volkswagen Jetta. W Europie będzie można go kupić od jesieni 2005r.
Golf V jest nieco większy od swoich poprzedników, z czego cieszyć się będą przede wszystkim pasażerowie tylnej kanapy. Więcej miejsca jest również na bagaże.
VW Golf V w porównaniu do IV generacji zyskał na zdecydowanie na aerodynamice. Z przodu auta znajdziemy duże lampy z dwoma okrągłymi reflektorami każda. Grill w kształcie trapezu oraz przetłoczenia w kształcie litery V na masce dodają drapieżności sylwetce oraz podkreślają dynamiczny charakter.
Zaglądając do środka nowego VW Golf’a znajdziemy tam typowy dla niemieckich aut porządek. Ergonomicznie rozmieszczone przyciski i przełączniki, wraz z intuicyjną obsługą ukrytych pod nimi funkcjami sprawia, że korzystanie z samochodu staje się prawdziwą przyjemnością.
Niemcy pomyśleli o wszystkim. Gdy cofamy samochodem automatycznie włącza się wewnętrzny obieg powietrza, tak aby omiatające samochód w tym momencie spaliny nie przedostawały się do środka. Podobnie sytuacja ma się w przypadku używania spryskiwacza przedniej szyby, w tym przypadku chodzi o nie przedostawanie się do środka nie zawsze przecież przyjemnego zapachu detergentu.
VW Golf V to również modyfikacja zawieszenia. Najważniejszą zmianą jest zastosowanie wielowahaczowego resorowania tylnich kół. W Golfie V standardowo montowany jest system ESP i asystent hamowania, co wpływa dodatnio na bezpieczeństwo.
W VW Golf’ie początkowo montowane były dwie jednostki benzynowe oraz dwie diesel’a. Podstawowym silnikiem był 75 konny silnik o pojemności 1.4 litra. W ofercie znaleźć można było również, znany z poprzedniej generacji, silnik 115 konny o pojemności 1.6 litra z oznaczeniem FSI. Jeśli chodzi o ropniaki to do dyspozycji był 105 konny silnik TDI o pojemności 2.0 litrów oraz silnik o takiej samej pojemności ale o mocy 140 KM.
Obecnie w ofercie znajdują się również kolejne cztery silniki. Są to: 90 konny silnik benzynowy o pojemności 1.4 i oznaczeniu FSI, 150 konny – 2.0 FSI, 102 konny 1.6 oraz ekonomiczny diesel, 75 konny 2.0 SDI.

VW VI Ma pojawić się w 2008 roku. Czy to aby nie za szybko. cztery lata po premierze Golfa V. Czyżby Piątka nie spełniała pokładanych w niej oczekiwań. Chyba jednak nudna stylistyka zrobiła swoje i wyszedł najgorszy model w historii Golfa. Jeśli ktoś ma dostęp do większych fotek to proszę o wrzucenie. Widać pewne nawiązania do EOS-a.

Ostatnio zmieniony przez Bartosz 2006-09-02, 00:33, w całości zmieniany 6 razy  
0 UP 0 DOWN
 
Cyborg 


Wiek: 53
Dołączył: 10 Lis 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Skarbimierz Osiedle

Wysłany: 2006-09-02, 00:08   

Powiem tylko tyle "auto-marzenie". Dla pewnych osób, które znam to "jedyna istniejąca" marka samochodu. :mrgreen:
0 UP 0 DOWN
 
Domel 



Wiek: 44
Dołączył: 05 Lis 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-02, 00:39   

Cyborg napisał/a:
Dla pewnych osób, które znam to "jedyna istniejąca" marka samochodu. :mrgreen:


dokładnie :P
0 UP 0 DOWN
 
alferx 



Wiek: 51
Dołączył: 11 Cze 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-02, 10:36   

Bartosz napisał/a:
VW Golf w wersji II był produkowany do roku 1991.


Dziwne, bo ja mam Golfa II 1.6D z 1992r. - ostatnia produkowana seria.
Faktycznie jest ekonomiczny, na trasie spala ok. 5l/100km (ON)
0 UP 0 DOWN
 
Domel 



Wiek: 44
Dołączył: 05 Lis 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-02, 11:02   









Ostatnio zmieniony przez Domel 2006-09-02, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
Bartosz 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Lut 2006

UP 2 / UP 1


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-02, 11:27   

Volkswagen Golf MK2 - unikalny grill włoskiej firmy Orciari - elektrycznie wysuwane kratki zasłaniające reflektory.


Volkswagen Golf MK2 zasilany benzyną oraz METANOLEM!

0 UP 0 DOWN
 
Kaspersky 


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2005

UP 15 / UP 2


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-04, 12:58   

Raz w życiu widziałem Golf'a, który mi się podobał. Nie moge jakoś się przekonać do tego samochodu - mam na myśli wygląd. Może jakbym troche tym pojezdził, miałbym odmienne zdanie :)
0 UP 0 DOWN
 
rafal1986.brzeg 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Maj 2006

UP 0 / UP 0


Skąd: brzeg

Wysłany: 2006-09-04, 16:01   

Cyborg napisał/a:
Powiem tylko tyle "auto-marzenie". Dla pewnych osób, które znam to "jedyna istniejąca" marka samochodu. :mrgreen:


dokladnie VW jest jedna z lepszych firm tanie auta w ekspoloatacji i malo awaryjne sam mach golfa 2 juz jakis czas i jest jak narazie niezawdony(odpukac na szczescie :D )
0 UP 0 DOWN
 
Bartosz 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Lut 2006

UP 2 / UP 1


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-04, 17:31   

Przeglądałem pewną strone internetową- VW golfa. Była tam zamieszczona ankieta dotycząca najbardziej udanej wersji golfa.Oczywiście wybrałem golfa II.Okazało się ,że 65% ankietowanych podzielało moją opinię.Na drugim miejscu był golf III.Na ostatnim był golf V-nudna stylistyka zrobiła swoje :)
0 UP 0 DOWN
 
KtOŚ 
<--(x_x)-<<



Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2006

UP 18 / UP 25


Skąd: a domyśl się :P

Wysłany: 2006-09-04, 18:02   

golf II fajny ;].....szczególnie 1,8 :] ......chociaz mógłby być minimalnie cięższy :P ......bo zdarzały mi się różne takie na mokrej nawierzchni :P
0 UP 0 DOWN
 
Cyborg 


Wiek: 53
Dołączył: 10 Lis 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Skarbimierz Osiedle

Wysłany: 2006-09-04, 18:08   

To prawda Golf II jest nie do pobicia. Jeździłem nim kilka lat. Autko mi dobrze służyło.
0 UP 0 DOWN
 
Bartosz 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Lut 2006

UP 2 / UP 1


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-04, 21:08   

KtOŚ napisał/a:
golf II fajny ;].....szczególnie 1,8


Oczywiście golf II GTI o mocy 151 km :)






0 UP 0 DOWN
 
rafal1986.brzeg 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Maj 2006

UP 0 / UP 0


Skąd: brzeg

Wysłany: 2006-09-04, 22:26   

KtOŚ napisał/a:
golf II fajny ;].....szczególnie 1,8 :] ......chociaz mógłby być minimalnie cięższy :P ......bo zdarzały mi się różne takie na mokrej nawierzchni :P


zgadzam sie sam mam golfa 2 1.8 GT ale w sumie moglby byc jeszcze lzejszy mi sie tam zabardzo na mokrej nawierzchni nie slizga bo mam go na szerokich oponkach o niskim porilu(15/50/195) i jest zrobiona letka taczka :D i sie bardzo dorze trzyma na zakretach
0 UP 0 DOWN
 
Domel 



Wiek: 44
Dołączył: 05 Lis 2005

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-04, 22:50   

ja planuje zrobić jette mk.2 na cult style lub chociaż na german style czy to mi sie uda zobaczymy...ale to jak narazie odległa przyszłość :)

0 UP 0 DOWN
 
Bartosz 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Lut 2006

UP 2 / UP 1


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2006-09-05, 15:56   

Jak oceniacie VW golfa V plus :?:


0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: vw


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 33
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu