Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
audi 80 2.0 90km
Autor Wiadomość
lippek2505 
WYGINAM ŚMIALO CIAŁO


Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2008

UP 13 / UP 25



Wysłany: 2010-11-26, 18:19   audi 80 2.0 90km

Witam...
witam mam problem z odpaleniem auta... wszystko bylo oki wrócilem do domu minela nocka i rano nie moge odpalic... męczę męczę az sie udalo ale silnik chodzi bardzo nie rowno skacze tak jak by chodzil nie na wszystkie tloki... jak sie zagrzal to juz ok... potem znow troszke stal ostygl i znow to samo ledwo odpalił i musiałem długo pilować a jak ciepły to ok.. prosze o pomoc
pozdrawiam.....
0 UP 0 DOWN
 
yasiu 
Główny nadzorca



Wiek: 40
Dołączył: 13 Kwi 2005

UP 416 / UP 127


Skąd: Michałowice / Brzeg

Wysłany: 2010-11-26, 19:58   

lippek2505, zrób wieczorny rest przewodów wysokiego napięcia, popryskaj wodą ze spryskiwacza na odpalonym aucie i zobacz czy skaczą iskry, jeżeli tak - do wymiany.
0 UP 0 DOWN
 
lippek2505 
WYGINAM ŚMIALO CIAŁO


Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2008

UP 13 / UP 25



Wysłany: 2010-11-26, 21:28   

sprawdziłem kable i są ok... na zimnym silniku auto w pierwszych sekundach odpalania tak jakby chcialo odpalic delikatnie zaskoczy, gasnie, po czym trzeba pilowac jeszcze kilkadziesiąt sekund zeby zapalilo... na poczatku myslałem ze siadła pompa paliwa ale jak jest cieply to jest oki z odpalaniem wiec to chyba nie moze byc pompa... jesli ktos moze wiedziec co to jest to prosze o pomoc....
0 UP 0 DOWN
 
warlike 


Zaproszone osoby: 4
Wiek: 42
Dołączył: 23 Kwi 2005

UP 12 / UP 2



Wysłany: 2010-11-26, 22:59   

A kiedy świece wymieniane były :?: w poprzednim aucie miałem podobnie i wymiana świec pomogła.
0 UP 0 DOWN
 
Pandzik 
Nic na siłę,wszystko młotkiem!



Zaproszone osoby: 1
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lut 2008

UP 3 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-11-27, 03:55   

Jeśli po nagrzaniu silnika jest poprawa to stawiałbym kolejno na zapłon potem świece jak to nie pomoże to sprawdzić w jakim stanie jest kopułka wraz z palcem + czyszczenie przepływomierza.
Wiem też że w B4 był taki niebieski czujnik (po prawej stronie głowicy stojąc na wprost samochodu) który to odpowiada za ssanie i może powodować na zimnym silniku spadki obrotów lub brak ssania, nie wiem czy w B3 nie ma takiego samego czujnika.
Znajomy w audi 80 mial podobne prolemy, nierowna praca, szarpanie, gaśnięcie, czasem jadąc podczas wysprzęglania gasł. Problem był w pękniętym plastikowym trójniku przy odpowietrzeniu wału korbowego.
0 UP 0 DOWN
 
lippek2505 
WYGINAM ŚMIALO CIAŁO


Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2008

UP 13 / UP 25



Wysłany: 2010-11-27, 17:31   

Pandzik napisał/a:
Wiem też że w B4 był taki niebieski czujnik (po prawej stronie głowicy stojąc na wprost samochodu) który to odpowiada za ssanie i może powodować na zimnym silniku spadki obrotów lub brak ssania,

dzisiaj sie troszke bawiłem z moja audiką przeczysciłem swiece sprawdziłem kable troszke przy gazie pogrzebałem no i wymieniłem czujnik od ssania włesnie ten niebieski... tak wiec PANDZIK chyba trafiłes z tym czujnikiem narazie igła wszystko jak ta lala... :D :D :D jeszcze sprawdze za kilka godzin jak całkiem ostygnie... bo jak odpalałem po wymianie czujnika to jeszcze troszke byl ciepły... za poszedł jeszcze czujnik od tem. od wskazówki chyba, bo silnik nagrzany ale pokazuje ledwo co wskaznik ...
i teraz mam pytanie czy ten szary czujnik to tyko od wskazówki czy jeszcze ma jakies inne dziłanie.... bo w 99% jest uszkodzony w szumie to w 100% ale jak tylko od wskazówki to sie nie bede spieszył z wymiana
0 UP 0 DOWN
 
Pandzik 
Nic na siłę,wszystko młotkiem!



Zaproszone osoby: 1
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lut 2008

UP 3 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-11-27, 23:36   

lippek2505 napisał/a:

i teraz mam pytanie czy ten szary czujnik to tyko od wskazówki czy jeszcze ma jakies inne dziłanie.... bo w 99% jest uszkodzony w szumie to w 100% ale jak tylko od wskazówki to sie nie bede spieszył z wymiana


Niebieski - ECU (electronic control unit = jednostka kontrolna, nadzór/sterownik pracy silnika) odpowiada za ssanie i regularne obroty przy zimnym silniku.
Normalnie tak to powinno przebiegać obserwując obrotomierz, przy odpaleniu powinien być strzał na 1400obr/min, potem ssanie trochę ponad 1000obr/min, a jak już silnik osiągnie optymalną temperature to w 900obr/min. Zdarzają się wadliwe czujniki nie ważne czy za 20zl czy za 60zł.

Szary/Czarny umieszczony obok ECU - ten właśnie trypel odpowiada za wskazówkę :)

Warto pamiętać że powinny one mieć uszczelkę oringową, inaczej mogą przeciekać, ulegać uszkodzeniom lub źle wskazywać.
Jeszcze masz identycznie wyglądający czujnik przy chłodnicy wody, ten jak się nie mylę odpowiadał za załączanie wentylatora. Warto wiedzieć na przyszłość.

Chętnie bym pooglądał twoje auto z bliska :wink:
0 UP 0 DOWN
 
peree 


Wiek: 109
Dołączył: 17 Gru 2008

UP 15 / UP 5


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2010-11-28, 10:22   

sprawdź czy nie masz urwanej gumowo-metalowej uszczelki pod gaźnikiem
0 UP 0 DOWN
 
lippek2505 
WYGINAM ŚMIALO CIAŁO


Wiek: 39
Dołączył: 09 Wrz 2008

UP 13 / UP 25



Wysłany: 2010-11-28, 11:35   

witam..
dzisiaj po nocy odpalił na strzała... :wink: wiec chodziło o ten niebieski czujnik od ssania...
ale jeszcze musze cos pokrecic bo ma zaraz po odpaleniu troszke za duze obroty... nie chodzi tu o ssanie...
pozdrawiam i dzieki za pomoc :wink: :wink: :wink:
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: 2.0, 80, 90km, audi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu