Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Wysłany: 2010-09-12, 10:40 Podpisz petycję Tiry na Tory i ułatw sobie podróżowanie!
Jak to działa?
Bardzo prosto i szybko.
Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt.
W ciągu 3 sekund Ty możesz podpisać petycję i przenieść TIR-y na tory!
Ile kosztuje dziura w drodze?
Taka o średnicy ok. pół metra kosztuje władze od 300 do 1000 zł.
Dla Ciebie natomiast są to stracone nerwy, kilkaset złotych (lub więcej) wydane na naprawę uszkodzonego samochodu lub motoru, a w najgorszym – nomen omen – wypadku, życie.
Państwo TotaliTIRne
Jeżeli jesteś kierowcą, doskonale wiesz, co oznacza TIRostrada, TIRat drogowy, koleinator, nawet jeśli pierwszy raz słyszysz takie słowa.
Dyktatura TIR-ów na drogach jest ogromnym ciężarem nie tylko dla Ciebie, ale także dla samej nawierzchni dróg, które nie są przystosowane do transportu ciężkich ładunków.
jakis czas temu we Wroclawiu zostalem zaczepiony w zwiazku w powyzsza akcja.
Podpisalem oczywiscie, bo popieram ten pomysl, jednak zastanawia mnie co dadza te wszystkie podpisy?
"Wolontariusze", ktorzy mnie namowili na podpis nie umieli mi na to odpowiedziec niestety, wiec moze Ty wiesz?
W moim odczuciu jest tak, ze transport koleja po prostu sie nie oplaca, stad mamy tyle tirow na drogach i nie sądze, zeby nasze podpisy cokoliwke w tej kwestii zmienily...
Aranea napisał/a:
Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt.
- skąd wziąłeś takie obliczenia?? Taki nieco kosmos.
warto wejść na ich stronę, bo napewno z kosmosu sobie tego nie wziął ;D
Cytat:
Jeden – sześć – trzy – osiem – cztery – zero. To nie szóstka w Totka, a zależność, którą udowodnili naukowcy z Uniwersytetu Cambridge: 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów. Przerażające? A to dopiero początek długiej listy TIR-owych grzechów. Co jeszcze mają na sumieniu, możesz przeczytać w dziale Historie.
idźmy za ciosem i zamknijmy drogi dla ruchu samochodów osobowych, w końcu do Wrocławia też można dojechać pociągiem, a w wypadkach samochodów osobowych ginie więcej osób niż z udziałem TIRów.
Postaw się na miejscu kierowcy jadącego z Niemiec do Rosji. Dojeżdża do Polskiej granicy. Co wybiera? 2 dni drogi przez Polskę czy wjazd na platformę i przejazd przez Polskę pociągiem?
Teraz praktycznie:
Trasa Słubice - Terespol - 700km
spalanie pojazdu - ok. 25l ON/100km
Cena 1l ON - 4,20zł
Czyli samochód potrzebuje przynajmniej 175l paliwa, tj 735zł. Do tego koszt opłaty drogowej i bilety autostradowe (A2). Na autostradzie są 3 bramki. Za przejazd każdą z części kierowca ciągnika i naczepy płaci 63zł, co daje 189zł. Dorzućmy parę złotych tzw. "amortyzacji" i wychodzi nam kwota 950zł
Ja jestem za żeglugą śródlądową... pierwsza lepsza barka z początku ubiegłego wieku przy zanurzeniu 0,5-2,5 metra mogła przewozić od 500 do kilku tysięcy ton różnego rodzaju materiałów, przy śmiesznym koszcie transportu jak i oddziaływaniu na środowisko.
Do tego nie niszczyły ani asfaltów, ani torów...
Ostatnio zmieniony przez Emill 2010-09-12, 15:55, w całości zmieniany 1 raz
Aranea, - jak robisz wyliczenia to rób to rzetelnie i dodaj, że przedsiębiorca odlicza od tej kwoty VAT i podatek dochodowy, wówczas wychodzi prawie 40% mniej
Przedsiębiorcy potrafią liczyć, jeżeli transport kolejowy, czy rzeczny wychodzi taniej to z pewnością z niego korzystają. Jak przeniosą TIRy na tory to będziecie protestować, że bułka za droga
Postaw się na miejscu kierowcy jadącego z Niemiec do Rosji. Dojeżdża do Polskiej granicy. Co wybiera? 2 dni drogi przez Polskę czy wjazd na platformę i przejazd przez Polskę pociągiem?
Teraz praktycznie:
Trasa Słubice - Terespol - 700km
spalanie pojazdu - ok. 25l ON/100km
Cena 1l ON - 4,20zł
Czyli samochód potrzebuje przynajmniej 175l paliwa, tj 735zł. Do tego koszt opłaty drogowej i bilety autostradowe (A2). Na autostradzie są 3 bramki. Za przejazd każdą z części kierowca ciągnika i naczepy płaci 63zł, co daje 189zł. Dorzućmy parę złotych tzw. "amortyzacji" i wychodzi nam kwota 950zł
Pozostaje kwestia ceny takiego przejazdu.
Ja sie z Toba nie zgodze.
Spalanie ciezarowki oscyluje w granicach 30l/100km(auto+naczepa,40t,dmc).Kazde auta uiszcza oplate drogowa,ktora zwalnia go z oplat na bramkach.
Po drugie to transport drogowy generuje zyski a nie kolej. Tam gdzie droga, tam i bary, stacje paliw, zajazdy, tirówki czyli miejsca pracy,podatki itp.I to jest wg mnie argument, który przemawia do mnie najbardziej.
Poza tym, pociągi są mniej ekologiczne od transportu drogowego, bo przecież napędzane sa pradem ktory wiadomo,produkowany jest z wegla spalany w polskich '' bardzo ekologicznych '' elektrowniach jest cudem XXI wieku.
Moze kolejnym argumentem bedzie ze
Cytat:
Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób
A ile ginie w wypadkach z udzialem aut osobowych?Codziennie na forum sa nowe tematy o wypadku w miescie lub kolejnym,nietrzezwym kierujacym.
Pod pociagi też wpadają ludzie i nikt nie myśli żeby zlikwidować kolej. To że tiry mają iść na tory to bzdura powielana przez kolej i ekologów. Niech rządzi transport drogowy, teraz i na wieki.
Infrastrukturę kolejową mamy w jeszcze gorszym stanie jak drogową. Nasi sasiedzi,bogaty kraj europejski, ma doskonałą choc coraz mniej wydajną sieć autostrad, jakoś nie wpadają na takie bzdurne pomysły a w końcu są krajem jeszcze bardziej tranzytowym jak Polska i stać by ich było na to.
Ostatnio zmieniony przez sssara1 2010-09-12, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Przy przy przenoszeniu TIRów na tory chodzi przede wszysztstkim o tranzyt transportu międzynarodowego przez nasz kraj. Obawiam się tylko, że nasze koleje raczej mogą temu nie podołać organizacyjnie. Takie pociągi od granicy do granicy musiały by kursować nie rzadziej jak co kilka godzin. Transportu samochodowego, krajowego, na pewno kolej nie zastąpi i bary przydrożne nie zbankrutują. Transport kolejowy, może i jest tańsz, ale formalności z naszymi kolejami załatwia się dłużej niż przewiezienie towaru samochodem . Poza tym i tak trzeba taki towar zawieźć na stację towarową (nie każdy zakład ma własną bocznicę kolejową jak olejarnia), a potem ze stacji towarowej do odbiorcy. W tej sytuacji już mamy trzech przewoźników i każdemu trzeba za transport zapłacić .
Transport kolejowy, może i jest tańsz, ale formalności z naszymi kolejami załatwia się dłużej niż przewiezienie towaru samochodem
Pociąg towarowy z Berlina do Moskwy przez Polskę jedzie 8 dni, więc teraz pociągi z zachodu Europy jadą na prom do Sasnitz i do Kaliningradu. W Moskwie są po 5 dniach.
Jak sobie pomyslę... co by się stało, gdyby zlikwidować ten środek transportu..to chce mi się śmiac....
Dlaczego niby.. w krajach (zachód) droga się nie rozlatuje ? Ponieważ tam robią dobre drogi.. i stawiają na jakość ! Autostrady, które spełniają swoją rolę dla samochodów, rozładowują ruch..
A U NAS NIE MA ANI AUTOSTRAD ANI DOBRYCH DRÓG !!!
Jak to zlikwidować? Po prostu przenieść na tory te ciężarówki, które nic do Polski nie wiozą.
Aranea,masz jakis pomysl?Chetnie poslucham.
Cala ta akcja,tworcy i zagorzali zwolennicy są osobami oderwanymi od rzeczywistości.
W połowie lat 90-ch firma Delta Trans zakupiła ok. 40 samochodów przystosowanych do wożenia koleją. Do dzisiaj żaden z tych samochodów ani razu nie został przewieziony wagonem.
Kolej nigdy nie bedzie konkurencyjna dla transportu drogowego.Czas przewozu towaru jest priorytetem transportu a polska kolej jest specjalista od spoznien.
Jak sobie pomyslę... co by się stało, gdyby zlikwidować ten środek transportu..to chce mi się śmiac....
Jak to zlikwidować? Po prostu przenieść na tory te ciężarówki, które nic do Polski nie wiozą.
Zatem rozpocznij ten proceder.. I tak jak często się zdarza, na twym pisaniu się skończy.
Polska nie posiada tak rozwiniętej infrastruktury kolejowej by mogła nagle przejąć cały transport Tirów.. To wręcz nie wykonalne..
więc drodzy panowie i pania, czas zakończyć wątek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum