Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Kącik zagrywek / motywów / ćwiczeń / itp. [warsztat]
Autor Wiadomość
smooth 
wyrwany z kontekstu


Zaproszone osoby: 2
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2006

UP 35 / UP 7


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-04-01, 23:28   Kącik zagrywek / motywów / ćwiczeń / itp. [warsztat]

Kącik zagrywek / motywów / ćwiczeń / itp.


Temat chodzi mi już po głowie ok. 2 lata. Parę razy o nim wspomniałem i przyjdzie mi go założyć.. a nóż widelec, coś wniesie do muzycznego światka.
Temat można potraktować jako wskaźnik na to co muzycznie robimy lub (bliższy moim założeniom) kącik zagrywek / motywów / ćwiczeń / itp.
Zapraszam gitarzystów / basistów / klawiszowców / perkuśników / wszelkiej maści muzyków / którzy chcą się czymś podzielić, komuś coś pokazać, pomóc…
Osobiście jestem raczej amatorem muzycznym, ale tutaj ponad wiedzą i doświadczenie pedagogiczne przedkładam inicjatywę i chęć pomocy / zmotywowania itp.

Na początek (jeśli chodzi o mnie ;) )
Procedura wygląda mniej więcej tak:
- łapię wiosło (gitarę -> jak widać na załączonym obrazku jest to Epiphone – Les Paul na Licencji Gibsona (pieszczotliwie zwany przeze mnie Paula)
- rozgrzewka ma formę mniej świadomą i ma „kształt” – wymyślania motywu muzycznego, który by rozgrzewał i rozciągał palce, który byłby przesuwalny (zagranie w wielu pozycjach) i mógłby stanowić zaczątek / część jakiegoś kawałka muzycznego. Całość idzie po prostu na emocjonalnego czuja (bez założeń harmonicznych itp. plus to czy minus.. mniejsza o to)
- tutaj powinno być długie „obgrywanie” motywu, który właśnie się „napatoczył” na paluchy, ale….. ale nie jest… na chwilę obecną następuje „niechlujne” nagranie, które implikuje nieczystości brzmieniowe oraz w tempie. Nagranie staje się o tyle pomocne, że można nim się potem posłużyć w celu szybszego wygrzebania z głowy i ser ducha tego co się kiedyś tam napatoczyło i wykorzystanie gdzieś w kawałku.