Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Wysłany: 2009-02-17, 20:10 Brzeski dworzec PKP będzie jak nowy
Remont stacji kolejowej w Brzegu to inwestycja na ponad 150 mln złotych. Zamontowane zostaną windy przyporęczowe dla niepełnosprawnych, ekrany akustyczne, a urządzenia dyżurnego ruchu zostaną wymienione na jedne z najnowszych w tej klasie.
Pozostaje sprawa ochrony tego co ma być wykonane, w przeciwnym wypadku proces dewastacji będzie przebiegał tak jak po odnowieniu holu dworca i poczekalni.
jaki reportaż no nie xD coz za profesjonalizm (..) Panorama powiatu brzeskiego niczym .. Maciej Mazur - Fakty ^^ tylko dlaczego mowimy nie tej akustyce?
Ekrany akustyczne tak, ale takie jak na linii Brzeg- Opole, z " oknami" z przeźroczystego materiału i z zabezpieczeniami , by nie rozbijały się o nie ptaki.
Ciekawi mnie kiedy tak naprawdę rozpocznie się ta przebudowa, już kiedyś podawano dokładne daty lecz one mijały a na naszej stacji nic się nie zmieniło Chodź ostatnio widziałem jak robili pomiary na naszej stacji
Już się rozpoczęła, tylko od likwidacji tzw. trapezu (przejścia rozjazdowego) w Lipkach, dlatego jeden tor na Oławę jest zamkniety dla ruchu. Inwestycja w Brzegu nie obejmuje samej stacji (w domyśle: peronów i budynku), tylko ok. 5 km długości całej infrastruktury torowo - sieciowo - rozjazdowo - energetyczno - odwodnieniowo - drenażowej wraz z peronami, wiaduktami drogowymi, przejściami podziemnymi, wiatami, oświetleniem, ekranami akustycznymi, zdalnym sterowaniem, komputerowym zarządzaniem ruchem itp.
Będzie to robione etapami (fazami robót), po kolei, aby nie zablokować całej linii, którą jeździ ok 200 pociągów na dobę. Termin - do grudnia 2010.
Aby było jak w Europie, a nie jak w Mongolii. 160km/h to już norma w krajach Europy zachodniej, u nas to średnio 40-60km/h. Nie wiem czy korzystasz z kolei, ale bardzo irytujące jest przejeżdżanie przez stacje, gdzie prędkość jest ograniczona do 50km/h. Co gorsza, zbiegiem czasu ta prędkość będzie ograniczana, bo podkłady są drewniane i gniją.
Brzeg jest na bardzo ważnej trasie łącząc wschód z zachodem Europy. Nie możemy zapomnieć, że łączy również lokalne miasta (tj. Nysa, a dawniej Strzelin).
Tak w ogóle - uzupełniając fajne info Macieja O. - to można powiedzieć, że Brzeg ma szczęście (mimo że na tą całą modernę czekał ponad 5 lat, ale nie jest jakimś wyjątkiem).
Otóż przygotowanie inwestycji - biurokracja, papiery, zezwolenia, geodezja, studium wykonalności, projekt wstępny, projekt wykonawczy, załatwianie i zatwierdzanie ścieżki finansowania oraz źródeł funduszy itp. - trwa zazwyczaj od 5 do 7 lat - w innych krajach zresztą podobnie. Sama realizacja zaś danego odcinka/ stacji trwa ok. 2 lata.
Myśmy się jeszcze zdążyli załapać ale - w obliczu kryzysu - np. niezmodernizowane jak dotąd stacje na międzynarodowej linii E 20 Warszawa - Poznań - Berlin - już nie. Kutno, Konin, Łowicz najprawdopodobniej nie będą w najbliższych latach robione, a Brzeg będzie, bo tu już wszystko jest zatwierdzone, umowa z wykonawcą podpisana i proces trwa.
Udało się - doceńmy to - budynek dworca też będzie odnawiany z zewnątrz w latach 2010/2011.
Dodam ciekawostkę, że np. sieć trakcyjna w obrębie węzła brzeskiego nie przeszła gruntownej modernizacji od ponad 45 lat - czas więc najwyższy.
mam pytanie do Roberta Wyszyńskiego. Jak zabezpieczyć przewody wentylacyjne przed wpadaniem ptaków do środka. W ciągu m-ca prosiłem dwa razy obsługę pociągu o uratowanie uwięzionego w takim przewodzie ptaka (w korytarzu między przedziałami ) jednakże nie dało to rezultatu, gdyż ptak zaklinował się w niedostępnej z tej strony części przewodu. Co można zrobić , by oszczędzić cierpień ptakom, może jakieś kratki pmogłyby w tej kwestii. Proszę o odp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum