Wg. uchwały Rady Ministrów Dyrektorzy szkół podstawowych mają sporządzić listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy w postaci dofinansowania do zakupu podręczników i mundurka szkolnego a Burmistrz po otrzymaniu takiej listy przekazuje dyrektorowi szkoły w/w środki.Mam pytanie do Burmistrza Miasta Brzeg czy otrzymał już takie listy uczniów i kiedy rodzice mogą spodziewać się tej pomocy.Mam nadzieję że Nasz Burmistrz poważnie potraktuje tą sprawę i postara się aby rodzice tych uczniów otrzymali to dofinansowanie jak najszybciej.
Przede wszystkim pragnę wyjaśnić, że dotacja dotycząca tych kwestii pochodzi od wojewody, a środki na nią przeznaczone spływają sukcesywnie do Urzędu Miasta. Nie są to zatem pieniądze, które leżą na miejskim koncie. Środki te nie są zależne od widzimisię Burmistrza, ponieważ Urząd Miasta pośredniczy jedynie w ich przekazywaniu, na zasadach określonych w odpowiednich przepisach.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej dzieciom i uczniom na zakup podręczników i zakup jednolitego stroju (Dz. U. Nr 120, poz. 819) burmistrz po otrzymaniu od dyrektorów przedszkoli i szkół list uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy (tzn. dzieciom i uczniom z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie tj. 351 zł netto) w formie dofinansowania zakupu podręczników oraz dofinansowania zakupu jednolitego stroju przekazuje dyrektorom środki.
Wnioski były składane w szkole lub przedszkolu, do której uczeń lub dziecko uczęszcza w roku szkolnym 2007/2008 w terminie wyznaczonym przez Burmistrza Miasta Brzegu tj. do 5 września 2007r.
Po rozpatrzeniu wniosków przez dyrektorów szkół i przedszkoli, lista uprawnionych do otrzymania pomocy finansowej z danej placówki trafia do urzędu.
Na dzień dzisiejszy jeszcze nie wszystkie listy do UM Brzeg od dyrektorów spłynęły. Środki zaś mogą być uruchomione w momencie otrzymania wszystkich list ze szkół i przedszkoli podlegających pod UM Brzeg.
Dotacje przyznawane są w zakresie dwóch odrębnych tematów: mundurki i podręczniki.
Jeśli chodzi o dotację na mundurki - dofinansowanie zakupu jednolitych strojów dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów jest to stała kwota i wynosi 50 zł. Na dzień dzisiejszy UM Brzeg jest w trakcie przekazywania tych środków do szkół.
Jeśli natomiast chodzi o podręczniki, tak jak pisałam wcześniej, jeszcze nie wszystkie listy od dyrektorów wpłynęły, a czas, jaki mają, to bodajże, koniec przyszłego tygodnia.
Ponadto kwota dofinansowania jest różna w zależności od klasy, do której dziecko uczęszcza.
Dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów będzie wynosić:
- dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne do kwoty 70 zł,
- dla uczniów klas I szkół podstawowych do kwoty 130 zł,
- dla uczniów klas II szkół podstawowych do kwoty 150 zł,
- dla uczniów klas III szkół podstawowych do kwoty 170 zł.
Dyrektorzy określają wartość zakupu kompletu podręczników do danej klasy, a kwota dofinansowania zakupów podręczników nie może być wyższa niż podana powyżej. Oczywiście, jeśli komplet podręczników jest tańszy – dofinansowanie jest równe kwocie na podręczniki wydanej.
Rodzicom zwrócone zostaną koszty zakupu podręczników na podstawie przedłożonego dowodu zakupu lub oświadczenia o cenie zakupu do wysokości wartości pomocy.
Mam nadzieję, że moja powyższa wypowiedź wyjaśnia całą procedurę oraz system związany z otrzymaniem takiej pomocy przez uczniów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum