Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Podpisz petycję w sprawie remontu linii z Nysy do Brzegu
Autor Wiadomość
Damian Kapinos 
reporter


Wiek: 35
Dołączył: 20 Kwi 2008

UP 94 / UP 3


Skąd: Grodków

Wysłany: 2018-02-08, 22:28   Podpisz petycję w sprawie remontu linii z Nysy do Brzegu

W 2013 roku UMWO i PLK-a zapowiadały generalną przebudowę trzech linii kolejowych na Opolszczyźnie ze środków unijnych. W 2014 roku wpisano je do RPO i zagwarantowano środki na wykonanie tych inwestycji, w tym na terenie powiatu brzeskiego.

Teraz się okazuje, że zamiast trzech będzie robiona tylko jedna linia kolejowa. Całą pulę kasy unijnej zgarnie Nysa i Opole, a nas pominięto. Zamrożono dwa zadania na przebudowę tras z Nysy do Brzegu i z Opola do Kluczborka. Na to nie możemy się zgodzić.

Dziś średnia prędkość na tych trasach to 70-50 km/h, ale jest także dużo takich miejsc, w których na skutek bardzo złego stanu torów i przejazdów opolskie autobusy szynowe nadal muszą zwalniać do 30 kilometrów na godzinę, w tym na odcinku Czeska Wieś - Olszanka.

OKOKO już zbiera podpisy pod petycją, którą można znaleźć wchodząc na stronę petycje.pl / nr dokumentu 12866. Tam znajdziecie więcej informacji. Mile widziane są pod tą petycją Wasze - podróżnych opinie korzystające z tego szlaku. Zbieramy podpisy do 28 lutego, po tym czasie dokument trafi do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zatem, jeśli chcesz, aby pociągi z Grodkowa do Wrocławia oraz z Brzegu do Nysy, Gliwic, Kędzierzyna-Koźla, Prudnika i Głuchołaz jeździły szybciej - nie czekaj, podpisz petycję i pomóż nam w walce o remont torów.

W załączeniu kilka fotek, jak obecnie wyglądają tory z Brzegu do Nysy.

Petycja ws. linii kolejowej Nysa - Brzeg
4 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-02-09, 12:29   

Bardzo dobry pomysl. Prooonuje rowniez rozmieszczenie petycji we wszystkich parafiach i solectwach wzdluz linii, bo nie kazdy moze miec np. Dostep do internetu... czy mieszkancy samej Nysy juz o tej petycji wiedza? Bo mogliby by miec znaczacy glos, rowniez udzial procentowy.

Cala sprawa wyglada bardzo podejrzanie... cos tu brzydko smierdzi...
Ktos przeciez zatwierdzal te inwestycje, robil kosztorysy, organizowal i roztrzygal przetargi, i domyslam sie ze nie byl to maly Jasio z piaskownicy. Rozuniem, ze mozna pomylic sie o jakas kwote, z roznych oowodow, ale zeby , alw zwby poylic sie az tak bardzo, ze zamiast 3 linii z calej puli remontowana jest jedna?? Sprawa dla CBA... badMy szczerzy, linie lokalne sa sola w oku samorzadow. Ile to juz razy chciano zlikwidowac linie Brzeg-Nysa, ktora wpelbiala wszystkie wymogi frekwencji PKP. Gdyby nie przytmnosc ludzi z OKOKO, juz by byla rozbierana przez zlomiarzy. Damian, jak przedstawia sie spraw frekewncji obecnie?
Zastanawiam sie czy ponownie nie chca zamknac linii Brzeg-Nysa... moze by tak zaangazowac Czechow, ktory ponoc kiedys byli zainteresowani remontem linii i przedluzeniem jej do Jesenika... oczywiscie z wprowadzeniem wlasnego taboru?

Nie dawno dotarlem do achiwalnych artykulow brzeskiej prasy, gdzie czytalem artykuly o probach ratowania linii Brzeg-Strzelin!! I to byly bardzo realne i solidne proby, z zaangazowaniem specjalostow z wroclawskich uczelni wyzszych, starostow i wojtow. Odbyl sie nawet probnynprzejazd szynobusa!!! Wszystko wygladalo tak obiecujaco... a teraz zostal nam odcinek do Lukowic i lotniska... dlatego nalezy walczyc o te linie za wszelka cene. Lokalne linie swietnie dzialaja w Czechach, Niemczech, Anglii, u nas rowniez dzialalyby gdyby chociaz dano im szanse...
4 UP 0 DOWN
 
przem 



Wiek: 33
Dołączył: 19 Paź 2007

UP 158 / UP 235


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2018-02-11, 20:58   

Damian Kapinos napisał/a:
Całą pulę kasy unijnej zgarnie Nysa i Opole, a nas pominięto

Nic nowego. nie pierwszy i - podejrzewam, że - nie ostatni raz.
W dolnośląskim by nam było o wiele lepiej.
0 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2018-02-13, 21:25   

Skąd takie koszty remontu pytacie?
Niestety ale wycenę robiono kilka lat temu- od tamtej pory robocizna i materiały podrożały, oprócz tego firmy remontujące tory (a jest ich niewiele) już pracują przy przebudowach w całym kraju, a cześć za granicą np. w Rosji gdzie mają podpisane kilkuletnie kontrakty- stąd wywindowane koszty robocizny.
Inna sprawą jest niegospodarność PLK-i. Linia kolejowa z Brzegu do Strzelina na kilka miesięcy przed zamknięciem przeszła remont generalny- nowe betonowe podkłady i nowe szyny. Wystarczyło zdjąć to w całości z toru, przenieść i położyć na tor do Nysy- oszczędności ogromne - niestety przepisy mówią że infrastruktura zbędna dla PLK-i musi zostać przekazana do Spółki Nieruchomości Kolejowych, a ta jako osobna spółka która ma przynosić zyski jeśli nie może wynająć torów (np. jako bocznica) rozbiera ją i ... szyny sprzedaje na złom (zysk) podkłady dla chętnych (zysk). Zresztą podobnie było przy remoncie magistrali Wrocław-Opole- można było wykorzystać podkłady do remontu u nas a tak poszły gdzieś indziej w tory.
Absurd - PLK wydaje swoje pieniądze na remont, a inna spółka sprzedaje to, aby wykazać swój zysk. Absurdem absurdu jest to że są firmy które kupują szyny za bezcen (cena złomu), a potem sprzedają je dla PLK-i własnie na boczne linie, lub bocznice z zyskiem. Jeśli się nie mylę, to tor z Brzegu do Nysy to tzw. bezstyk na podkładach betonowych (to nowoczesne rozwiązanie- na tym kawałku nie ma charakterystycznego stukotu kół). Co do remontu to oprócz remontu torów miały być wykonane nowe perony z oświetleniem na stacjach, zabudowane urządzenia SSP (Samoczynna Sygnalizacja Przejazdowa) na głównych przejazdach kolejowo-drogowych (Olszanka, Grodków itd.) SSP to duży koszt- baardzo duży idący w miliony : tutaj przykładowa dokumentacja http://www.wi.wroc.pl/htm.../a/02120_13.pdf jak widać , kable, światłowody itd. a to kosztuje. A do tego remont odwodnienia wzdłuż torów i budowa nowego od podstaw tam gdzie go nie ma (często zasypane gruzem przez okolicznych mieszkańców- którzy z terenów przytorowych robią wysypisko śmieci).
Czy można taniej- pewnie tak, ale czy sam remont torowiska bez reszty infrastruktury coś da- nie. Brak odwodnienia spowoduje że za rok, dwa tor znów będzie zniszczony, brak bezpiecznych przejazdów nadal będzie zmuszał do zwalniania pociągu do 20 km/h na przejazdach i narażał użytkowników dróg- a remont ma skrócić czas jazdy, brak nowych peronów i pozostawienie tych obecnych obskurnych to brak wygody, komfortu i bezpieczeństwa przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu.

Linia z Brzegu do Nysy powinna być i musi być wyremontowana. Nie rozumiem o co chodzi z linią z Opola do Nysy- przecież ona już jest remontowana od Opola Zachodniego, wymiana podkładów, montaż nowej SSP w Komprachcicach itd. Tam duuuuuużym kosztem którego brak na naszej linii jest remont i przebudowa zabytkowej stacji Szydłów (wpisana do rejestrów zabytków techniki) i stacji Łambinowice. U nas leży już światłowód do Nysy, na większości stacji i przystanków osobowych jest energia elektryczna. Ale wydaje mi się że największym problemem jest to że tamtą linią jeżdżą "ważni ludzie" do pracy w Opolu i na pociągi do Opola i dalej do Warszawy. Pamiętam jak swego czasu do Nysy puszczono specjalnie "pośpiecha" aby "Ważna osobistość" miał jak do pracy w sejmie dojechać bez przesiadki :)
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2018-02-13, 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
2 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-02-14, 10:20   

GNOM, dzieki za info, faktycznie to zagmatwane, ale jak pisalem wczesniej, kosztorysu nie dokonywalo dziecko, i ten, kto to robil powinien uwzglednic wszelkie ewentualnosci (ilosc firm, zdolnosc firm, rynek kolejowy, ceny i ich prognozowany wzrost, inne przetargi...), a przeciez nie robiono tego 20 lat temu. Wiadomo, ze nie wszystko da sie przewidziec, i zawsze jakis blad bedzie wliczony w koszta, ale to co obserwujemy w tym wypadku zakrawa na kpine...

Bardzo mi szkoda lini Brzeg- Strzelin, zwlaszcza, po tym co napisales, ze zostala zamknieta zaledwie kilka miesiecy po remoncie... ehh. Polska.

Na szczescie zostal nam jeszcze kawalek Lukowic (a moze nawet i nie) i do Skarbimierza.
Czy widzicie jakiekolwiek szanse na uratowanie tego odcinka linii, czyli np. uruchomienia polaczen kolejowych do Skarbimierza poprzez np. przedluzenie trasy szynobusu z Nysy (powstalaby trasa Nysa-Skarbimierz Osiedle). Pozwoliloby to np. na szybki transport mieszkancow Osiedla do centrum Brzegu... przy okazji zabierajac pasazerow z Malujowic, i moze Brzegu Zachod? Rozmarzylem sie :)
Czy tamtedy obecnie jezdza jakiekolwiek sklady? Do niedawna dowozono paliwo do stacji paliw, ale nie wiem czy one jeszcze istnieja i jak sie zaopatruja w dostawy.
1 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2018-02-14, 11:31   

Linia do Małujowic i do Skarbimierza jest i jest użytkowana raz dwa razy w tygodniu jako bocznica. Aby można było po niej puścić autobus szynowy na osiedle potrzeba jednak małej przeróbki- tor bowiem przebiega przez teren dwóch firm- paliwowej i Okpolu. Albo trzeba przełożyć tor za ich ogrodzenie, albo uzyskać zgodę na przejazd przez ich teren ( 50.845514, 17.408775). Co do dalszej części linii to straszna szkoda tej rozbiórki, ale..... obecnie to idealna trasa do wykonania ścieżki rowerowej. tor został rozebrany, ale pozostał utwardzony tłuczniem nasyp- wystarczył by cienki dywanik asfaltowy i gotowe. Przepusty nad rowami i rzeczkami pozostały- nie trzeba więc kosztownych robót budowlanych, a sama linia łączy się w miejscowości Głęboka z linią na Grodków (również rozbieraną) którą również można przekształcić na trasę rowerową. Do tego kilka znaków drogowych, wiat do odpoczynku na trasie i ... ludzie mieli by gdzie z dziećmi śmigać na rowerze, po drodze jest masa zabytków itd. Obecnie województwo dolnośląskie opracowuje wraz z PKP PLK mapę tras kolejowych (zlikwidowanych i nie będących w planach do odbudowy lub remontu) które można przekształcić na trasy rowerowe. Jedna z nich zaczyna się właśnie w Strzelinie i ma przebiegać do Niemczy z odbiciem w Kondratowicach na Ciepłowody, Henryków, Ziębice i do Kamieńca. Nazwy chyba wiele mówią - same miejscowości bogate w zabytki. Jeśli nie skorzystamy z tej możliwości to znów będziemy z boku.

A co do głównego wątku- pieniądze nie są duże bo pierwotnie planowano remonty tych linii po tzw. łebkach tutaj fajny artykuł z 2015 roku - najlepsze na końcu
http://www.nto.pl/wiadomo...yznie,id,t.html

jak widać linia Brzeg- Nysa w ogóle nie była brana pod uwagę już wówczas. Był to jednak dobry chwyt propagandowy- myślimy o Was, jesteście dla nas ważni (przy urnach wyborczych). Prawda była jednak inna, ale kto czytał wówczas ten artykuł oprócz mnie?
Jeśli 35 km kosztuje ponad 200 mln zł to jak 130 mln ma wystarczyć na trzy linie o łącznej długości około 150 km?
2 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-02-14, 12:19   

Dzieki za odpowiedz GNOM.
Zapomnialem o jeszcze jednej waznej sprawie - powstajaca strefa inwestycyjna na Zielonce, ktora kiedys posiadala bocznice kolejowa (zlikwidowana ok 20 lat temu). Tamtejsza bocznica kolejowa na pewno przyczynilaby sie do ozywienia chociaz tego krotkiego odcinka.

Cieszy mnie fakt, ze ciagle cos jezdzi na odcinku Lotnisko-Brzeg. Tak pamietam, ze linia kolejowa przebiega przez stacje paliw, ale to tylko kwestia dobrych checi i pewnie kropla w morzu problemow zwiazanych z uruchomieniem tego odcinka dla ruchu pasazerskiego (o ile takowy mialby sens).
GNOM jakie jest Twoje zdanie w tej kwestii? Czy uwazasz, ze uruchomienie tamtego odcinka dla ruchu pasazerskiego z przystankami na lotnisku, Malujowicach, Zielonce, Osiedlu Zachodnim i stacji Brzeg, mialobu sens?
0 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2018-02-15, 22:00   

zielonka w przypadku rozwoju może spokojnie ponownie uruchomić kolej, koszt nie był by duży, na szczęście po likwidacji bocznicy nie zniwelowano terenu.
Robiąc plan, na wypadek budowy w tym miejscu parku rozrywki, uwzględniłem właśnie "wesoły kolorowy pociąg" dowożący ludzi ze stacji w Brzegu do centrum parku.
Co do Skarbimierza- myślę że był by to dobry pomysł- jako ekologiczna alternatywa dla autobusów- mógłby jeździć częściej np. co 15/20 minut w godzinach szczytu, dowoził by też ludzi do centrum, a dobrze zestawiony z pociągami do Opola i Wrocławia był by odciążeniem dla zawalonych dróg i parkingów pod dworcem. Ale ... to marzenia, choć do zrealizowania, ale ... nie przy tych ludziach u władzy.
1 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-02-16, 13:28   

Tak na szybko mapka obrazujaca, o co dokladnie mi chodzi. Na niebiesko przebieg ew. przedluzonej trasy Nysa-Brzeg do Nysa-Brzeg-Skarbimierz Osiedle. Czerwony kolor, to ew. przedluzenie linii o inne odcinki (okolice olejarni, by ew. ulatwic dostep mieszkancom tamtej czesci miasta), bocznice prowadzaca na Zielonke, (gdzie miejmy nadzieje duzo ludzi bedzie pracowac), ew. zastapienie obecengo rozwiazania zwrotnicy przy przystanku Malujowice, na wygodniejszy luk w strone Skarbimierza), zielone kolka to ew. przystanki kolejowe. Dawno temu pisalem, ze marzyl mi sie szynobus kursujacy miedzy Olejarnia, a Skarbimierzem i chociaz to brzmi jak inny swiat, to pomysl przedluzenia lini z Nysy na Lotnisko, naprawde mialby szanse powodzenia... Tylko tak jak pisal GNOM, potrzebni sa do tego odpowiedni ludzie, oczywiscie warto byloby zainteresowac sprawa wojta Skarbimierza, osobistosci z Walbrzyskiej strefy ekonomicznej... Poki co "tiry na tory" to pusty slogan jakich wiele w naszym kraju.

N-B-S.PNG
Plik ściągnięto 35 raz(y) 223,51 KB

0 UP 0 DOWN
 
tadjurek 


Wiek: 73
Dołączył: 14 Paź 2005

UP 117 / UP 4


Skąd: oczywiście z Brzegu

Wysłany: 2018-02-16, 21:04   

Świetny pomysł usprawnienia komunikacji w naszej okolicy dzięki linii kolejowej. Ma on wiele zalet a największą przeszkodą (oprócz oporu decydentów) jest przecięcie się trasy takiego pociągu z drogą krajową 39. Przed laty, razem z brzeskimi miłośnikami kolejnictwa rozważaliśmy uruchomienie rekreacyjne zabytkowej drezyny, może nawet z ręcznym napędem między Brzegiem a Małujowicami po nieczynnym torze. Niestety właśnie to miejsce, niestrzeżony przejazd kolejowy z problemem pierwszeństwa ruchu, okazało sie przeszkodą nie do pokonania i cały projekt upadł.
1 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2018-02-16, 21:41   

tadjurek- to jest do przeskoczenia- potrzeba tylko człowieka z uprawnieniami do kierowania ruchem na przejazdach kolejowo-drogowych. Większość naszych Brzeskich kolejarzy je posiada.

kwm lubię twój rozmach. Pomysł przedni, jednak.... bocznica w kierunku olejarni jest własnością olejarni i bez zgody właściciela nie pojedzie tam nic.
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2018-02-17, 00:10   

GNOM napisał/a:
Linia do Małujowic i do Skarbimierza jest i jest użytkowana raz dwa razy w tygodniu jako bocznica.
Z którego roku ten post?
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2018-02-17, 00:22   

GNOM napisał/a:
to jest do przeskoczenia- potrzeba tylko człowieka z uprawnieniami do kierowania

Z całą pewnością to jest do przeskoczenia. Proponuję model wuppertalski, czyli Schwebenbahn. Wtedy nie będzie potrzeby budowania budek dla bezrobotnych dróżników, którzy będą na tych dwóch przejazdach drogowych czuwać.

A serio? KWM, zmierz te niebieskie kreski, coś nagryzmolił. Zmierz też odległość między przystankami po obecnych drogach. Dodaj jeszcze odległość z przystanku do mieszkania, bo rzetelnie licząc trzeba zawsze uwzględniać odległości door-to-door. Następnie spróbuj wliczyć z jaką średnią prędkością będzie musiał jechać pociąg, by być konkurencyjny dla transportu: pieszego; rowerowego; autobusowego; samochodowego.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-02-21, 20:46   

Świetny pomysł usprawnienia komunikacji w naszej okolicy dzięki linii kolejowej. Ma on wiele zalet a największą przeszkodą (oprócz oporu decydentów) jest przecięcie się trasy takiego pociągu z drogą krajową 39. Przed laty, razem z brzeskimi miłośnikami kolejnictwa rozważaliśmy uruchomienie rekreacyjne zabytkowej drezyny, może nawet z ręcznym napędem między Brzegiem a Małujowicami po nieczynnym torze. Niestety właśnie to miejsce, niestrzeżony przejazd kolejowy z problemem pierwszeństwa ruchu, okazało sie przeszkodą nie do pokonania i cały projekt upadł.

Dziekuje tadjurek, pisalem juz o tym 9(!) lat temu tutaj
Tylko wtedy nie przypuszczalem, ze jest w Brzegu grupa zapalencow, rozpatrujaca ow pomysl. Szkoda, ze nie wyszlo, ale byc moze nic nie stracone... Zgdzam sie, ze dla zwyklych ludzi (nie kolejarzy) przejazd bedzie przeszkoda, ale nawet gdyby przejazd odbywal sie do obwodnicy, to nie byloby tak zle. W sumie w Brzegu i okolicy nie mamy takich atrakcji.

GNOM, moj odreczny rysunek to jedynie zilustrowanie tego o czym pisalem. Zdaje sobie sprawe z przeciwnosci (opor wladz, zdewstowane torowisko, linia biegnaca przez 2 zaklady na terenie lotniska. Utworzenie podmiejskiej - brzeskiej kolei miejskiej kursujacej miedzy Olejania a Lotniskiem, to tylko moje ciche marzenie, ktore osmielilem sie opisac na forum, ale juz przedluzenie linii Brzeg-Nysa do Skarbimierza Os. wydaje sie mi sie byc sensownym pomyslem, zwlaszcza, jesli wezmiemy pod uwage powstajaca strefe inwestycyjna na Zielonce. Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow (np. czestotliwosci i godzin kursowania), ale pomarzyc mozna.
Gdyby jednak nic z tego mialo nie wyjsc, to i tak bylbym zdecydowanym przeciwnikiem likwidacji torowiska. Podobnie jak tadjurek uwazam, ze udostepnienie go dla ruchu drezynowego bylobu nielada atrakcja (oczywiscie po przeskoczeniu przeszkody w postacji DK39), ale tutaj GNOM chyba podal rozwiazanie.

GNOM, po raz kolejny powtarzam, ze Twoj pomysl z Parkiem Zabaw na Zielonce to mistrzostwo swiata, jak jeszcze teraz napisales o propozycji kolorowego pociagu dowozacego pasazerow ze stacji... Geniusz! :) Niestety wladze poczekaja, az taki plac powstanie gdzies w poblizu, i bedzie po ptakach... Tak jak z basenami, krytymi i odkrytymi...
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: Brak tagów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 35
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu