Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Wysłany: 2017-05-29, 16:57 Propozycje zmian organizacji ruchu na brzeskich skrzyżowania
Myślę, że już dawno taki wątek powinien powstać na forum, gdzie można przedyskutować orgnaizacje ruchu na brzeskich skrzyżowaniach, gdzie będzie można przedstawić swoje propozycje.
Jako pierwszy załączam kilka rozwiązań, które moim zdaniem sprawdzą się o wiele lepiej niż obecnie funkcjonująca organizacja ruchu. Zaznaczam również, że są to tylko schematy poglądowe.
piastowska-JPII.jpg Piastowska - Jana Pawła II
Plik ściągnięto 104 raz(y) 189,26 KB
rondo.PNG Chocimska - Poprzeczna - Kochanowskiego
Plik ściągnięto 30 raz(y) 364,83 KB
Chrobrego.PNG Crhobrego - 3go maja - Armii Krajowej
Plik ściągnięto 19 raz(y) 475,49 KB
piastowska.PNG Piastowska - Łokietka
Plik ściągnięto 14 raz(y) 293,33 KB
poprzeczna-1maja.PNG Poprzeczna - 1go maja
Plik ściągnięto 12 raz(y) 159,23 KB
Ostatnio zmieniony przez kwm 2017-05-29, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem za co dostałeś minusa, widocznie ktoś się na forum nudzi, a pomysł dobry i rzeczywiście wymaga omówienia. No chyba że ktoś nie ma auta, to go tego typu rozwiązania nie interesują, ale sprawa ma się inaczej, gdy w czasie korków służby nie będą mogły dojechać do wezwania na czas, wówczas będzie narzekanie, że w mieście są korki.
Projekty które można podać dla radnych, żeby coś zrobili z tematem bo warto i myślę że są realne to:
- skrzyżowanie ulic Poprzeczna i 1 Maja
- skrzyżowanie Piastowskiej i Łokietka
- skrzyżowanie Piastowska i Jana Pawła II
Dwie pozostałe propozycje, choć w znacznym stopniu pomogły by w udrożnieniu ruchu, były by trudne do zrealizowania ze względu na ruch TIR-ów, które wjeżdżając na takie małe, namalowane ronda strasznie ścierały by opony (wycierając farbę), a poza tym mogłyby tworzyć zator (mam na myśli, że taki TIR mógłby w tym miejscu nie wykręcić po tak małym rondzie).
Problemem jest to, ze wiekszosc drog w miescie ma roznych zarzadcow. Zaraz znajdzie sie wymowka, ze Powiat, Miasto albo GDDKiA nie maja pieniedzy/problem z porozumieniem sie badz jeszcze cos innego co spowoduje, ze temat umrze smiercia naturalna.
Mam zastrzezenia co do skrzyzowania Lokietka/Piastowska. Moim zdaniem tak jak jest teraz jest ok, rondo wprowadziloby tam tylko wieksze zamieszanie.
Ostatnio zmieniony przez Mrówa 2017-05-30, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Dzieki Bizon. Jak zaznaczylem to sa tylko rysunki poglądowe. Skala pewnie nie jest zachowana, rozmiary białych kół na środku ronda mogłyby być np. mniejsze, zeby ułatwić ruch. Rownie dobrze okregi te moglyby byc wykonane z kostek ( brukowych lub granitowych) co pewnie rowiazaloby problem zmazywania farby przez tiry.
Jeśli ja miałbym wybierać pierwszorzedne inwestycje to byłyby to skrzyzowania:
1. JPII- piastowska
2. Poprzeczna - 1go mają ( moim zdaniem przez zamontowana tam sygnalizację świetlną powstają sztuczne korki)
3. Poprzeczna - Chocimska ( Bizon , Ty mnie zainspirowałes do tego pomysłu piszac o tym skrzyżowaniu w innym poscie , dlatego też byłem zdziwiony, że go nie wymieniłes wśród faworytow, zwłaszcza że tiry smigalyby tamtędy na wprost).
Mrowa, zgadza się. Te drogi mają różnych zarządców, ale obecny burmistrz już wcześniej pokazal, że ma zdolności do skutecznego dialogu. Z resztą podobnie było z rondem Solidarności, gdzie krzyzowaly się ulice należące dokładnie do wszystkich wymienionych przez Ciebie zarządców, i jakoś się dogadali☺
Jeśli ktoś ma jakieś propozycje zmian do tych lub innych brzeskich skrzyzowan, to wrzucajcie prosze schematy. Moze tak jak pisal kolega Bizon uda sie w przedstawic je radzie miasta, i może w końcu ktoś zrobi porzadek z organizacja ruchu w tamtych miejscach
Jedynie widzę rondo koło Harlemu ale tam raczej nie ma na to miejsca a reszta za bardzo przekombinowana a te dwa przy sądzie to już chaos. Za duży ruch tam panuję dla takich małych rond. Brakuje sygnału do wjazdu/wyjazdu na dół do przychodni.
Wysłany: Dzisiaj 19:10
a jak z pierwszeństwem na takich rondach ?
Bardzo proste. Wjeżdżający na rondo ustępuje pierwszeństwa przejazdu pojazdowi znajdujacemu się na rondzie.
Koło harlemu jest wystarczająco miejsca, uwierz mi widziałem mniejsze skrzyzowania z mikrorondami. Wlasnie idea jest taka, że wymuszony jest ruch okrezny, a zamiast wysepki może stać słupek. Ba, widziałem nawet auta ciężarowe z naczepami, zawracajace na takich mikro rondach.
Ruch nie ma tu nic do rzeczy. Takie rozwiązania sprawdzają się na o wiele bardziej ruchliwych drogach.
Jaka przychodnie masz na myśli?
Jezeli chodzi Ci o wjazd na podwórko za Domem Araba, które faktycznie jest w dole, to nie ma zadnego problemu. Przeciez mozna tam zjechac bezposrednio z roda, jak rowniez wyjechac stamtad na tych samych zasadach, i bedzie to bezpieczniejsze i latwiejsze niz obecnie, poniewaz po wjezdzie na rondo to Ty masz pierwszenstwo.
Dodatkowa zaleta takiego rozwiazania z rondami jest mozliwosc szybkiego zawrocenia.
Link do skrzyzowania we Wroclawiu, ktory przedstawiles, jest najlepszym przykladem na to, jak mala moze byc wysepka, choc mam watpliwosc czy jest to skrzyzowanie z ruchem okreznym (nie widze nigdzie takiego oznakowania, ale nie przygladalem sie dokladnie). Wydaje mi sie, ze jest to po prostu skrzyzowanie dog rownorzednych.
To czy duzy zestaw zlozy sie bez problemu, tego nie wiem, moze jest jakis kierowca ciezarowki, ktory moglby sie wypowiedziec w tej kwestii. Ja osobiscie widzialem taki manewr kilka razy, i nie wierzylem wlasnym oczom, ale nie powiem dokladnie jakiej wielkosci byly tamte mikroronda.
Pamietam jak dawno temu, kiedy kolo ogolniaka nie bylo jeszcze ronda, ciagnik siodlowy z naczepa zawrocil wokol wysepki (jechal od strony wiaduktu i zawracal w tamtym kierunku), nie zajmujac przy tym calego skrzyzowania.
Sympatyk, widzisz, to są na razie tylko propozycje do omówienia. Zakładam że kwm nie jest specjalistą po studiach w kierunku budowy dróg i mostów, ani też po urbanistyce i nie jest w stanie określić jak takie rondo powinno poprawnie do końca wyglądać. Propozycje zostały umieszczone żeby je omówić i choć nie do końca wszystkie są realne (ja też nie jestem specjalistą i nie mnie oceniać) to właśnie dlatego powinniśmy je przedstawić do omówienia dla radnych, bądź burmistrzowi, bo może część się przyjmie.
Sytuacja z dziś. Piątek, godzina 17, korek na ul. Armii Krajowej od ronda aż po światła, może ronda które by powstały w miejsca świateł zmieniły by sytuacje. A sytuacja na Poprzecznej, Jana Pawła II czy Kochanowskiego przed (i po) "godzinami szczytu" tj około 14:00 i 15:00 nie należy do najlepszych w odniesieniu do płynności ruchu ulicznego. Warto spróbować na pół roku, może rok wprowadzić takie rozwiązanie i zobaczyć jakie efekty przyniosłyby zmiany organizacji ruchu, tylko wpierw muszą zostać przygotowane wszelkie dokumenty i opracowana dokładna dokumentacja, a mieszkańcy tego sobie raczej sami nie zrobią.
Aby było bezpiecznie na Brzeskich drogach proponuję aby zmusić Burmistrza do zakupu i zamontowanie tego oto wynalazku, który funkcjonuje już w innych krajach Europy:
https://www.o2.pl/short/i...31045458687617s
Takie rozwiązanie z rondami nie tylko upłynni ruch na skrzyżowaniach ale również ograniczy możliwości nocnych wyścigów na piastowskiej i innych ulicach
Motomananiek77, uwazam bardzo podobnie. Nie chodzi jedynie o uplynnienie, ale rowniez spowolnienie ruchu na glownych obecnie ulicach (w tym przypadku ul. Piastowskiej). Jednym slowem, powoli do celu.
Nie zapominajmy rowniez, ze rondo jest najbezpieczniejszym rodzajem skrzyzowania.
GNOM, nigdy wczesniej nie widzialem tego wynalazku Bardzo ciekawy Biorac jednak pod uwage brzeskie realia finansowe (pamietasz powod instalacji swietlnej na obwodnicy w okolicy Zlobizny...).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum