Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Burmistrz powiedział na antenie radia opole, że będą obniżki i że już trwają prace nad tym.
Wydaje się, że przyczyna podwyżek tkwi w tej złotówce za czwartą osobę, którą nieopatrznie przeforsował radny Surdyka, który później na głosowaniu się nie pojawił, a dietę przytulił.
dobry temat aby odskoczyć (zamydlić) to co się dzieję hehehe
Czyli forumowiczów interesują tylko złe wiadomości?
Ja się nie dziwię, że płacił będę więcej.
Mam 5 osoby w rodzinie 5x8zł = 40 - Tak kiedyś płaciłem 40
a od lipca płacę 31... (jako duże gospodarstwo domowe)
Też był bubel.Nasz burmistrz i radni umieją tworzyć tylko buble.
Jak się skończą obietnice? Tego nie wiemy, jednak jak nie pokażemy, że walczymy o swoje to z obietnic zostanie to co zawsze ... Jeszcze raz apeluję, bierzemy ze sobą woreczki z papierkami, butelkami itp. Nie może być tam śmieci bytowych. Nie jesteśmy chuliganami (HUliganami) jak nazywa nas Urząd Miasta w wypowiedzi rzecznik prasowego, jesteśmy ludźmi, którzy pokażą, że obietnic należy dotrzymywać.
W dzisiejszej audycji Loży na antenie Radia Opole odpowiednio skomentowano "Foch" Burmistrza na mojego SMS-a w porannej audycji zabrzmiało jakbym co najmniej go zwyzywał a tu taka niespodzianka, wysłałem mu po prostu zaproszenie
Na miejscu oprócz zapowiadanych już mediów TVP, Radio Opole, NTO pojawi się również ekipa TVN.
Teraz każdy będzie mówił, że obniżki to jego zasługa.
A ja przypomnę tylko, że radni już w uzasadnieniu do uchwały o tej obniżce pisali
Uzasadnienie do uchwały napisał/a:
Zaproponowana w niniejszym projekcie uchwały stawka opłaty za gospodarowanie odpadami jest stawką przejściową, w założeniu obowiązującą do końca 2013r. Wysokość stawek wynika z konieczności przynajmniej częściowego pokrycia deficytu wynikającego z kosztów wywozu odpadów w stosunku do wpływu z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami, pobieranymi na podstawie dotychczas obowiązującej uchwały. Pozostawienie stawek na dotychczasowym poziomie spowoduje deficyt budżetu gminy na koniec 2013r. rzędu 960.000,00 zł. Równocześnie, wobec zasadności wprowadzenia zmian dotyczących zmniejszenia kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami, polegających na:
- zmianie metody ustalenia opłaty, przyjmując, że stawka ta będzie stanowić iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość,
- zmniejszenie częstotliwości wywozu odpadów komunalnych,
- dostosowanie pojemności pojemników do zmniejszonej częstotliwości wywozu odpadów,
- dopuszczenia worków, oprócz pojemników do gromadzenia odpadów,
konieczne będzie wprowadzenie zmian do Uchwały Nr XXXVI/218/13 Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzegu oraz Uchwały Nr XXXVI/219/13 Rady Miejskiej Brzegu w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Z obliczeń Komisji Zdrowia Spraw Społecznych i Rodziny oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Rekreacji wynika, że zmieniony system gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z powyższymi założeniami, oraz ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu według tych zasad pozwoli na zmniejszenie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do wysokości około 10 -12 zł. za osobę. W związku z powyższym w najbliższym możliwym terminie Burmistrz Brzegu przygotuje i przedłoży Radzie Miejskiej projekty uchwał zawierające wskazane powyżej zmiany. Przyjęcie tych zmian pozwoli na zmniejszenie od dnia 1 stycznia 2014r. stawki opłaty za gospodarowanie odpadami.
Ostatnio zmieniony przez zagubiony 2013-09-11, 15:14, w całości zmieniany 1 raz
nie elegancko brzmia te slowa: o nas, porzadnych z domkow jednorodzinnych, oraz tych niesgregujacych z blowisk, oraz nazwanie jasia "czy to jest brzezanin faktyczny"
ale coz kazdy kreujac swoj wizerunek medialny, rzepke sobie skrobie
http://www.radio.opole.pl...1-wrzesnia.html
jest w urzędzie totalny bałagan, urzędnicy nie panują nad tematem odpadów. Trzeba dodatkowo zatrudnić 10 pracowników do spraw śmieciowych- dodatkowe koszty urzędu - obniżek ceny nie będzie.
Bujasz w obłokach.
Nasuwa się pytanie od ilu lat jest ten bałagan? Urząd powinien mieć w formie bazy danych, choćby pospolitego Accessa z pakietu Office, wykaz wszystkich gospodarstw domowych w mieście, tak na oko około 10 tysięcy. Jeśli nie ma no to hm...!! Dlaczego jeszcze nie ma?? Zmieści się w tej bazie danych. Na podstawie tego wykazu robi się dodatkowe tabele z niezbędnymi polami do zapisywania danych z deklaracji śmieciowych. Deklaracje powinny być opracowane pod potrzeby tabeli ewidencyjnej w tej bazie. Wystarczy dwie, może trzy dodatkowe osoby do nanoszenia danych z deklaracji do bazy danych. Wykaz gospodarstw domowych, które nie złożyły deklaracji robi się sam w kilka sekund. Dalej wdraża się postępowanie w stosunku do tych, którzy deklaracji nie złożyli. Co z tego w Urzędzie jest zrobione w formie, którą można zastosować? To nie są zadania do wdrożenia, których trzeba skończyć informatykę, czy wyższą szkołe administracji. Wiele hurtowni w Brzegu działa w ten sposób. O jakich 10-ciu osobach tu mowa? Co one miałyby robić? Na marginesie, chętnie udzielę pomocy, w razie potrzeby.
Ostatnio zmieniony przez Roztropek 2013-09-11, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Chciałem podziękować wszystkim, którzy wzięli udział w Proteście Śmieciowym w Brzegu. Ludzie w różnym wieku zaprotestowali w ten sposób przeciwko wysokim cenom wywozu śmieci w Brzegu. Starsze osoby były bardzo dumne, że młodzi potrafią powiedzieć NIE. Obyło się bez incydentów, Burmistrz wystraszył mandatami, ale Urząd Miasta postawił duże kosze na śmieci Protest był naprawdę spokojny i na ustach ludzi panowały uśmiechy, uśmiechy nie ze względu na wysokie ceny, ale za atmosferę jaka panowała. Jeszcze raz wszystkim dziękuję i oczekuję od Burmistrza działań a nie wymądrzania się, że to przecież nie On jest winien. Czekamy na ruch ze strony miasta.
jest w urzędzie totalny bałagan, urzędnicy nie panują nad tematem odpadów. Trzeba dodatkowo zatrudnić 10 pracowników do spraw śmieciowych- dodatkowe koszty urzędu - obniżek ceny nie będzie.
Bujasz w obłokach.
Nasuwa się pytanie od ilu lat jest ten bałagan? Urząd powinien mieć w formie bazy danych, choćby pospolitego Accessa z pakietu Office, wykaz wszystkich gospodarstw domowych w mieście, tak na oko około 10 tysięcy. Jeśli nie ma no to hm...!! Dlaczego jeszcze nie ma?? Zmieści się w tej bazie danych. Na podstawie tego wykazu robi się dodatkowe tabele z niezbędnymi polami do zapisywania danych z deklaracji śmieciowych. Deklaracje powinny być opracowane pod potrzeby tabeli ewidencyjnej w tej bazie. Wystarczy dwie, może trzy dodatkowe osoby do nanoszenia danych z deklaracji do bazy danych. Wykaz gospodarstw domowych, które nie złożyły deklaracji robi się sam w kilka sekund. Dalej wdraża się postępowanie w stosunku do tych, którzy deklaracji nie złożyli. Co z tego w Urzędzie jest zrobione w formie, którą można zastosować? To nie są zadania do wdrożenia, których trzeba skończyć informatykę, czy wyższą szkołe administracji. Wiele hurtowni w Brzegu działa w ten sposób. O jakich 10-ciu osobach tu mowa? Co one miałyby robić? Na marginesie, chętnie udzielę pomocy, w razie potrzeby.
Pomocy nie potrzeba,hurtownie może w ten sposób dzialają ale nie urząd miasta.Nie trzeba kończyć informatyki czy wyższej szkoły administracji aby wyegzekwować należne podatki i opłaty. Trzeba mieć porządek. Te osoby niepłacące nie dostały do dnia dzisiejszego wezwania o zapłatę ani o złożenie deklaracji.Piszesz bzdury.
Trzeba mieć porządek. Te osoby niepłacące nie dostały do dnia dzisiejszego wezwania o zapłatę ani o złożenie deklaracji.Piszesz bzdury.
Właśnie o tym piszę. Nie dostały i nie dostaną w bliżej określonej przyszłości, a zapłacą za te osoby ci, którzy złożyli deklaracje. W Poznaniu w przypadku braku segregacji już się zabierają za tych, którzy podpisali deklaracje zbiorcze za budynek czy wspólnotę. Część z Zarządców w Brzegu zrobiła podobnie. Z góry było wiadomo, ż skutek będzie taki jak w Poznaniu.
W dzisiejszej panoramie czytamy, że Radni Prawa i Sprawiedliwości, Samorządowego Porozumienia Prawicy i części Sojuszu Lewicy Demokratycznej złożyli projekt nowych stawek „opłaty śmieciowej”. Dzięki zmianom w regulaminach wywozu odpadów, od nowego roku będzie możliwy powrót do stawek nieprzekraczających 10 zł od osoby. Jak wiemy, to m.in. zbyt wymagający regulamin, spowodował konieczność „dopłacenia” do śmieci. Na kolejnej stronie panoramy czytamy o śmieciowych zadymiarzach. Okazuje się więc, że mamy w radzie dwie grupy radnych. Jedni, którzy jak trzeba podejmują niepopularne decyzje, ale jednocześnie pracują nad ratowaniem sytuacji. I drugą grupę, która tak, jak radny Jacek Niesłuchowski jedynie "wyraża dezaprobatę".
Ostatnio zmieniony przez mrbeen 2013-09-18, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
Potwierdzam, w dniu dzisiejszym podpisałem się pod projektem uchwały dot. obniżenia stawek, który jeśli przejdzie w głosowaniu na najbliższej sesji będzie obowiązywał od 1 stycznia 2014 r.
Potwierdzam, w dniu dzisiejszym podpisałem się pod projektem uchwały dot. obniżenia stawek, który jeśli przejdzie w głosowaniu na najbliższej sesji będzie obowiązywał od 1 stycznia 2014 r.
juz za pozno na te smieszne, populistyczne zagrywki, mleko sie rozlalo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum