Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Najbardziej drażnią mnie słowa "Zrobiliśmy to by załatać dziurę w budżecie miasta" Trzeba było tak zarządzać by tej dziury nie było. Nie można za każdą głupotę płacić pieniędzmi mieszkańców!
Może wszyscy mieszkańcy jednego konkretnego dnia zaniosą śmieci do śmietnika pod UM? Szybko się przepełni i zobaczą sami jaki śmietnik nam zafundowali?
Najbardziej drażnią mnie słowa "Zrobiliśmy to by załatać dziurę w budżecie miasta" Trzeba było tak zarządzać by tej dziury nie było. Nie można za każdą głupotę płacić pieniędzmi mieszkańców!
może się opowie sam Burmistrz ... tak rozumie problemy mieszkańców, ale czy zrozumie...
Dlaczego płacimy na konto gminy za śmieci a nie do zakładu który je zabiera ?
Płacimy miastu i firmie czy tylko firmie ? czy jak ? wygląda na to, że miasto będzie "łatać" dziurę ...
Śmieci można wyrzucić do każdego pojemnika, nie tylko tego pod domem. Ustawa tego nie zabrania. Może jednak jednego dnia wszyscy wybiorą się pod UM by wyrzucić śmieci?
Proponuję aby wszyscy mieszkańcy w piątek od godziny 14:00 zaczęli znosić śmieci do śmietnika przy Urzędzie miejskim. Akcję powtórzyć w poniedziałek i od samego rana znosić tam śmieci. Może smród pokaże jaki jest problem. Czy są chętni do takiej akcji? Potrzeba do tego bardzo dużo osób.
Wojciech Komarzyński
Każda gmina w Polsce została zobowiązana do przejęcia od 1 lipca br. gospodarki odpadowej. Wolą całej Rady Miejskiej Brzegu od samego początku było ustalenie jak najniższych stawek za wywóz śmieci. Świadczy o tym jednogłośne poparcie dla pierwszej propozycji 10,20,30,31 zł. (kolejno za 1,2,3,4 osoby i więcej).
Od 1 lipca do czasu rozstrzygnięcia przetargu, firmy wystawiają miastu faktury na taką samą kwotę, jaka wynikała z dotychczas obowiązujących umów indywidualnych i jest to kwota 330 tys. zł za miesiąc. Wpływy wynoszą natomiast około 240 tys. zł. Jak widać koszty wywozu śmieci okazały się o wiele wyższe niż wpływy wynikające z powyższych stawek.
Przetarg nie został natomiast rozstrzygnięty, ponieważ Zakład Higieny Komunalnej złożył ofertę na 480 tys. zł miesięcznie i aby zapłacić tę kwotę, każdy musiałby płacić 25 zł. miesięcznie! Gdy przedstawiono nam tę propozycję wszyscy jednogłośnie oświadczyli, że na taką podwyżkę zgody nie wyrażą.
Od tamtego czasu radni spotykali się wiele razy, by jednak znaleźć wyjście z tej fatalnej sytuacji, mając świadomość, że czas działa na niekorzyść miasta, w którego budżecie rośnie coraz większa "śmieciowa" dziura. Jedynym rozwiązaniem było przyjęcie takiej stawki, która zatrzyma tę tykającą bombę. Rada w poczuciu odpowiedzialności przyjęła ostatecznie przejściową, obowiązującą do końca 2013 roku stawkę.
Miasto w najbliższym czasie ogłosi następny przetarg. Miejmy nadzieję, że firmy zaoferują naszemu miastu takie stawki, jakie funkcjonują w innych gminach i od nowego roku będziemy płacić już normalne stawki przybliżone do kwoty 10 zł. od osoby.
Z wyrazami szacunku
Wojciech Komarzyński
19:07
Łukasz Jasiński
To po co te zapowiedzi walki?
19:09
Wojciech Komarzyński
Łukaszu Twój post jest bardzo niesprawiedliwy, czy Ty sądzisz że walki nie było, czy Ty sądzisz, że radni marzyli o tym by stawki były jak najwyższe? Przez śmieci mogliśmy skończyć jak Detroit...
I dlatego taka decyzja. W swoim oświadczeniu, jak pamiętasz odnosiłem się do stawki 25 zł...
19:10
Łukasz Jasiński
Ale jeżeli ktoś walczy za obniżką, to nie głosuje za podwyżką, czyż nie mam racji?
19:12
Wojciech Komarzyński
Jeden przykład - dotychczas 6cio osobowa rodzina płaciła 48 zł tj 8złX6
a w nowej rzeczywistości, po przyjęciu stawek przez radę płaciła ile? 31 zł.
I dlatego podwyżka była nieunikniona. Radni nie mogli uchwalić, że śmieci kosztują mniej niż faktura odbiorcy śmieci. To jest bolesne, ale bardzo prawdziwe.
19:13
Łukasz Jasiński
To należało unieważnić przetarg, który był najgorszym możliwym wyborem.
19:14
Wojciech Komarzyński
"Miasto w najbliższym czasie ogłosi następny przetarg. Miejmy nadzieję, że firmy zaoferują naszemu miastu takie stawki, jakie funkcjonują w innych gminach i od nowego roku będziemy płacić już normalne stawki przybliżone do kwoty 10 zł. od osoby."
to między innymi udało się wywalczyć radnym
19:15
Łukasz Jasiński
A do tej pory skroić z ludzi?
Najbliższym czasie to pojęcie względne
19:16
Wojciech Komarzyński
"Od 1 lipca do czasu rozstrzygnięcia przetargu, firmy wystawiają miastu faktury na taką samą kwotę, jaka wynikała z dotychczas obowiązujących umów indywidualnych i jest to kwota 330 tys. zł za miesiąc. Wpływy wynoszą natomiast około 240 tys. zł."
Wojciech Komarzyński
19:09
Wojciech Komarzyński
Łukaszu Twój post jest bardzo niesprawiedliwy, czy Ty sądzisz że walki nie było, czy Ty sądzisz, że radni marzyli o tym by stawki były jak najwyższe? Przez śmieci mogliśmy skończyć jak Detroit...
Ciekawe ile stadionów i marin mieli w tym Detroit (o hotelach nie wspominając)?
Wojciech Komarzyński
19:09
Wojciech Komarzyński
Łukaszu Twój post jest bardzo niesprawiedliwy, czy Ty sądzisz że walki nie było, czy Ty sądzisz, że radni marzyli o tym by stawki były jak najwyższe? Przez śmieci mogliśmy skończyć jak Detroit...
Ciekawe ile stadionów i marin mieli w tym Detroit (o hotelach nie wspominając)?
"skonczyc jak detroit"
to bedzie najpiekniejszy film o brzegu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum