Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Myślę, że włodarze naszego miasta nie chcą (lub nie potrafią) zdać sobie sprawy z oczywistego faktu, że remonty starej infrastruktury w dłuższym okresie czasu są kosztowniejsze i mniej efektywne niż jej generalna przebudowa.
Biorąc pod uwagę ogromny kosz przebudowy należałoby bez wątpienia wystąpić o dotacje na różne ale uzupełniające się cele:
1. na modernizację dróg
2. na modernizację zabudowy
3. na rewitalizację starówki
4. na ochronę przeciwpowodziową
Modernizacja starówki nie może polegać na jedynie łataniu dziur - nie tędy droga. Należy przywrócić pierwotną funkcjonalność zabudowy i odciążyć w sposób naturalny odcinki dróg nie przystosowane do nasilonego ruchu. W obecnej chwili naturalny ciąg Rynek - pl. Zamkowy jak i ciąg ul. Długiej przecięte są drogą 39 pełniącą funkcje drogi wylotowej, a ta, jak sama nazwa wskazuje, powinna być na wylocie a nie w centrum. Gdyby z okolic Rynku nie można było wjechać bezpośrednio na drogę wylotową ruch w centrum uległby drastycznemu ograniczeniu bez jakichkolwiek zakazów. Drogę wylotową powinno się poprowadzić wzdłuż nabrzeża Odry od mostu w stronę szkoły nr 4 i dalej na nowo powstałe "rondo hydraulika". Nowa droga 39 powinna przebiegać po umocnionym i podwyższonym nabrzeżu. Oczywiście, żeby nie narażać dzieciarni na niebezpieczeństwo przechodzenia przez ruchliwą drogę powinno być wykonane przejście podziemne w ciągu ulicy Oławskiej, która winna być skierowany bezpośrednio na rondo.
Nie powinno być też możliwości wjazdu na most od strony młynów.
Brama odrzańska była już przenoszona więc można ją przenieść ponownie nic nie tracąc z "historyczności". Brama może stanąć sobie całkiem dobrze na wprost mostu, może być funkcjonalna (w znaczeniu otwarta dla ruchu pieszego) i może być wspaniałą wizytówką naszego miasta (jak w Szczecinie). Koło bramy można zrobić wjazd na parking sytuowany w obszarze ulic Jagiełły, Wojska, Kapucyńska ale bez możliwości wjazdu do centrum. Ten pozostały po "wyzwoleniu" małpi gaj w środku miasta, całkiem nie pasujący do zwartej miejskiej zabudowy i służący jedynie Cyganom za miejsce "wypoczynku" należy częściowo przeznaczyć na parkingi, częściowo zaś zabudować zabudową stylizowaną w pasującym do reszty klimacie. Uważam, że naprzeciw ratusza powinien stanąć Miejski Dom Handlowy - fasady w stylu kamieniczek (można się pokusić o "skopiowanie" dawnej zabudowy) natomiast wnętrze jednolite, przestronne i nowoczesne zaprojektowane z myślą o przeniesieniu handlu (np. z ul. Trzech Kotwic) do centrum. Dla czego "Miejski"? Bo powinien być własnością miasta, które regulacją cen powierzchni zachęci kupców do przeniesienia biznesów do Rynku co przywróci naturalne przeznaczenie centrum i ożywi ten martwy w tej chwili fragment miasta.
Rozległe parkingi z łatwym dojazdem tak ze strony południowej jak i północnej centrum, jednak nie połączone ze sobą i uniemożliwiające przejazd Pn-Pd przez centrum jak i niemożliwość przejazdu W-Z ograniczy ruch w centrum praktycznie do mieszkańców co oszczędzi drogi oraz wpłynie korzystnie na kondycję zabytków, płuc i nerwów.
Czekam na opinię szanownych forumowiczów.
Stan obecny:
Proponowany wariant:
Ostatnio zmieniony przez Gaderep 2011-01-24, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Jedynym? Kolejny zakręt pod kątem prostym paręset metrów dalej, arteria (przeznaczona głównie dla tirów) poprowadzona przez teren zalewowy, stale podmywany przez rzekę. A koszty - już chyba taniej postawić drugi most, albo od razu przesunąć zamek.
podoba mi się ten projekt - nawet bardzo
przed mostem jest miejsce nawet na spore rondo,
więc problem tego zakrętu 90st da się jakoś ominąć - rondem
lub go zrobić łagodnym łukiem
Ostatnio zmieniony przez Majkel 2011-01-24, 22:38, w całości zmieniany 2 razy
Tak, tam jest na tyle miejsca, że spokojnie można wyprofilować zakręt o dużym łuku jak i zakręt bądź rondo przed mostem. Jeśli tiry wyrabiają się na rondzie AK-JPII to i tutaj nie powinno być problemów bo miejsca jest dużo więcej.
Oczywiście, jest to wizja przewidująca gruntowne współdziałanie inwestycyjne w zakresie tak infrastruktury drogowej jak i przeciwpowodziowej - droga powinna iść szczytem umocnionego wału.
OK - to są ogromne środki ale nie niemożliwe jeśli połączy się środki na wszystkie wymienione cele dla jednej inwestycji. Duży problem natomiast problem to odpowiednia współpraca wykonawców i zgranie robót.
Gaderep, zgodzę się z Tobą, ale na rondzie Solidarności ciężarówki jadą na wprost, tu muszą skręcić od razu w prawo (za mostem) Musiały by te rondo objechać dookoła by wjechać bez problemu
Pomysł ciekawy, jednak powiedzmy sobie szczerze ze to nie rozwiązuje problemu odciążenia ruchu w całym mieście, z drugiej strony kiedy otworzą AOW taka droga dla osobówek i nielicznych tirów była by idealna.
Pomarzyć można bo prędzej powstanie drugi most niż to, już widzę problemy z gruntem pod taką drogę i konserwatorów którzy nie zgodzą się z przeniesieniem bramy i drogą w bliskim sąsiedztwie zamku
Pomysł całkiem oderwany od rzeczywistości.
Na początek, wyprowadzamy ruch z okolic zabytkowego Ratusza aby przenieść go w równie unikalną okolicę, tj. Gimnazjum i Zamku. Nie mówiąc już o przeoraniu parku, celem wybudowania trasy o dużym natężeniu ruchu.
Druga rzecz, przeprowadzamy tą trasę pod przedszkolem i szkołą. Na pewno nie wpłynie to na zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców.
Trzecia, technicznie rondo przy JPII sprawdza się, gdyż większość ciężarówek pokonuje je na wprost. Tutaj byłby dwa zakręty pod kątem prostym, dodatkowo spowalniające ruch, zwiększające hałas oraz ilość spalin.
Czwarta, odcinamy północ miasta od komunikacji mostowej. Z miejsca wszyscy muszą korzystać z ul. Chrobrego, co dodatkowo zwiększa na niej ruchy=spaliny+hałas i strata czasu.
Piąte, koszty koszty i jeszcze raz koszty. Badania, wycinka drzew i sama budowa to niebotyczna suma, coś koło kosztów nowego mostu.
Co do samej organizacji ruchu i zabudowy Rynku. Więcej parkingów=większy ruch. A właśnie w centrum powinno nam chodzić o wygaszenie (całkowite zamknięcie). Plus jakaś sensowna zabudowa pierzei zachodniej. Jeżeli kupcy zdecydują się na budowę, dlaczego nie. Zwłaszcza, że forma biurowo-usługowa byłaby w tym miejscu optymalna (cała pierzeja). Za dnia biura, sklepy i restauracje, wieczorem działające puby i kluby.
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2011-01-24, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Dziedzic_Pruski, od razu krytykujesz ten pomysł. A może wcale nie jest taki zły?
To może kilka faktów: fundamenty skrzydła odrzańskiego zamku osadzone są na kratownicy z solidnych pni, które z kolei opierają się na palach, wbitych głęboko w ziemię. Dlaczego? Ano dlatego, że teren jest grząski. Wybudowanie arterii na takim terenie wiązałoby się ze znacznymi nakładami - przypuszczalnie trzeba by ją równie głęboko osadzić na podobnej konstrukcji, tyle że żelbetowej. Byłby to zatem taki "most" wkopany w ziemię, który i tak nie rozwiązałby zasadniczego problemu, jakim jest wąskie gardło jednej przeprawy mostowej. Pomijam tu już takie drobiazgi jak zniszczenie parku i skierowanie całego ruchu jeszcze bliżej zamku. Proszę również wziąć pod uwagę długość "kolejek" samochodów, ustawiających się do mostu przy prostoliniowym przebiegu dotychczasowej trasy. 2 dodatkowe zakręty na pewno by ich nie skróciły. Most i arteria byłyby przypuszczalnie cały czas zablokowane. Jedynym rozwiązaniem jest druga przeprawa i rozdział ruchu. Przed wojną istniały plany budowy drugiego mostu na przedłużeniu linii ulic Powstańców Śląskich i Mickiewicza.
Ostatnio zmieniony przez Dziedzic_Pruski 2011-01-24, 23:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum