Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Obwodnica i druga przeprawa.
Autor Wiadomość
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2017-04-20, 12:12   

Tranzyt na Dk 39 w naszym mieście to głównie ciężarówki. Wystarczy przejść się w godzinach szczytu od sądu w kierunku torów.

Co do tego czy będzie się opłacać jechać obwodnicą miasta mieszkańcom prawobrzeznej części Odry, zależeć to będzie od kilku czynnikow: po pierwsze od ilości i lokalizacji węzłów na tej obwodnicy (tak żeby np. Jadąc z Kościerzyc nie trzeba było się wracać do Michałowic, aby dojechać na lotnisko). Nie możemy teraz pisać, że większość będzie jeździć przez miasto, bo to sprawa bardzo indywidualna. Ja np. Wolałbym pojechać nowa obwodnicą, główna droga, bez zbędnych skrzyżowań, która prosto doprowadzi mnie do celu, i to w cale nie z prędkością 120km/h. Nie tylko do Zielonki ale i do Skarbimierza, bo dojechać tam można także od str malujowic ( a być może kiedyś powstanie tam bardziej dogodny dojazd).
Trzeba realnie spojrzeć na sprawę. Piszesz, że ta obwodnica nie ma sensu, ale weź pod uwagę, że nie zabardzo istnieje jakaś inna opcja (przynajmniej po tej stronie miasta). Zielonka to tereny inwestycyjne, teren między zielonka, a miastem są już zamieszkane. Którędy poprowadziłbys obwodnicę? Proponowany przebieg po drugiej stronie Odry, też wydaje się być jedynym sensownym rozwiązaniem, zwłaszcza że wyrzuci ruch tranzyt owy z okolicznych wiosek położonych wzdłuż DK39.
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2017-04-22, 07:16   

kwm napisał/a:
Tranzyt na Dk 39 w naszym mieście to głównie ciężarówki. Wystarczy przejść się w godzinach szczytu od sądu w kierunku torów.

Tak, to prawda, ogółem tranzyt można szacować na 7 % ruchu na Armii Krajowej. A te największe ciężarówki, to 4 % z wszystkich pojazdów na AK. Tirów jest mniej niż rowerów. Buaachacha.

Pisząc o tranzycie, rozumiem pojazdy które przez Brzeg jadą przynajmniej z powiatu namysłowskiego, a nie z Pisarzowic do Skarbimierza.

Czemu to wytykam? Bo ludzie lubią usprawiedliwiać nieporadność, ignorancje jakimiś wymówkami. Nie potrafią zdiagnozować przyczyny, to sobie wymyślają winnych. Dyżurną wymówką jest teraz tranzyt. Będzie obwodnica, a nic się nie zmieni.

kwm napisał/a:
Wolałbym pojechać nowa obwodnicą, główna droga, bez zbędnych skrzyżowań, która prosto doprowadzi mnie do celu, i to w cale nie z prędkością 120km/h.

To będzie oznaczało, że wybierzesz opcję dłuższą i wolniejszą. W sumie nieracjonalną. Bo szybciej nie będzie, a z pewnością będzie dalej. Liczba skrzyżowań z podporządkowaniem nie będzie mniejsza niż obecnie przez Rynek.

kwm napisał/a:
bo dojechać tam można także od str malujowic ( a być może kiedyś powstanie tam bardziej dogodny dojazd).
Ten wjazd przecież już jest gotowy. Ale mimo wszystko, w rejon Osiedla bliżej jest przez rondo Sosabowskiego niż tamtędy.

kwm napisał/a:
Którędy poprowadziłbys obwodnicę?
Po co ja mam cokolwiek proponować? Przecież w mpzp był przebieg obwodnicy, optymalny. Gwarantujący atrakcyjność obwodnicy zarówno dla tranzytu dalekiego, wewnątrzpowiatowego jak i dla mieszkańców miasta. Obsługująca Zielonkę i trafiająca wprost w Skarbimierz.

Zamiast się ze mną kłócić, weź mapę, linijke i sam pomierz.
I masz rację, że obwodnica będzie atrakcyjna, jak będzie miała węzły tam gdzie trzeba. Ale nie słyszałem, nie widziałem, by ktokolwiek myślał o tym, by powiązać ją z DW 457. Politycy lansują się, firmy budowlane zacierają ręce, a nit w gminach nie pomyśli, że należałoby w planach zrobić jakieś dojazdy do tej obwodnicy :) )))
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2017-04-22, 09:14   

Brzeski, ale ja się przecież z Tobą nie kłócę. Dyskutujemy, i tyle. Ja nigdzie nie napisałem, że Twoje argumenty są złe, pytając Cię o proponowany przebieg obwodnicy również nie miałem złych zamiarów, a tylko chciałem poznać Twoje zdanie w tej kwestii.
Wracając do tematu, to tak jak pisałem wcześniej wariant przebiegu obwodnicy, który Ty preferujesz, faktycznie, może i byłby najrozsadniejszy, zwłaszcza przez bliskie położenie obu przepraw. Niestety, jak napisałem w poprzednim poście ten wariant już jest nierealny. Dlaczego? Dlatego że Zielonka została przeznaczona na tereny inwestycyjne (których w otoczonym Gmina Skarbimierz Brzegu jest jak na lekarstwo i każdy metr się liczy, więc szkoda byłoby marnować ten kawałek terenu na obwodnice, zwłaszcza że kilkaset metrów dalej przebiega równolegle droga 94). Nie ma możliwości puszczania obwodnicy wzdłuż Parku Wolności, dlatego że na Malujowickiej na terenach byłych ogródków działkowych już powstaje osiedle i nie wydaje mi się aby było tam wystarczająco miejsca na obwodnicę.
Być może w tej sytuacji warto byłoby przemyśleć wariant z drugiej strony miasta (np. przez ul. Kombatantow).

Wracając do moich preferencji jazdy proponowana obwodnicą do Skarbimierza, zamiast miastem, to nie wiem czy mnie do końca zrozumiales. Napisałem, że np. Jadąc z Kościerzyc gdybym miał odpowiednią drogę prowadząca do obwodnicy ( np. przecięcie skrzyżowania z Dk 39 w Pisarzowicach i poprowadzenie drogi prosto do obwodnicy). Wtedy może i bym przejechał parę km dalej, ale byłbym szybciej (bez świateł, rond, pieszych). Piszac o innym rozwiązaniu dojazdu do Skarbimierza miałem na myśli np. poprowadzenie prostej drogi że skrzyżowania Dk 39 i 94 koło Zielecic prosto na osiedle.
Znam wyniki pomiarów ruchu i stanowią one to, co piszesz. Jednak uważam, że wyrzucenie TIRow z miasta poprawi sytuację (może w niewielkim stopniu, ale poprawi). Uważam tak dlatego, że częsty jest widok ciężarówek blokujący rondo, przejścia dla pieszych i skrzyżowania. Do tego weźmy pod uwagę, że przy zielonym swielte ciezarowki spowalniaja ruch, zanim ruszy auto ciężarowe, zdąży przejechać kilka samochodów osobowych. Do tego dochodzi sprawa niszczenia dróg, budynków. Obwodnica jest potrzebna bez dwóch zdań, a pozostały problem z ew. Korkami można spróbować rozwiązać za pomocą zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaiach np. zrezygnowanie ze świateł koło sądu i zastąpienie je rondem lub 2 rondami.
Ostatnio zmieniony przez kwm 2017-04-22, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2017-04-22, 14:52   

Witam.
Włączę się do dyskusji z projektami o których kiedyś tu na forum już pisałem. Rysowałem je odręcznie z pamięci, przepraszam więc za jakość.
Zdjęcie pierwsze przedstawia przebieg obwodnicy na projekcie który niegdyś wpłynął do PKP w celu opiniowania wiaduktu nad przejazdem na Brzezinie. Po wybudowaniu wiaduktu przejazd miał być zamknięty (zdjęte płyty drogowe z szyn) ale nie zlikwidowany, tak aby można było go otworzyć w razie konieczności. Obwodnica jest odsunięta od wsi i do Odry przebiega po terenie dawnej plantacji wikliny na estakadzie (droga do Brzeziny jest równocześnie wałem przeciwpowodziowym), miała być tam krzyżówka z drogą biegnącą też od Wrocławskiej i od Małujowickiej do której miała być dociągnięta droga lokalna z przepustem pod torami. Niestety przepustu pod torami przy remoncie linii kolejowej nie wykonano, ale wyremontowano przepust który jest kilkaset metrów w bok (w stronę Wrocławia) od tego planowanego, a obecnie korzystają z niego tylko działkowcy, można więc go lokalnie wykorzystywać (osobowe i busy mieszczą się pod nim). Po drugiej stronie miała być zjazd i wjazd w Garbowie, a samo włączenie za Michałowicami.
Moim zdaniem projekt bardzo fajny i sensowny, bo łączył by obwodnice z lokalnymi drogami i osiedlami (Wrocławska, Małujowicka, Brzezina (która się potężnie rozbudowuje), Michałowice i Pisarzowice. Dojazd do strefy w Skarbimierzu od strony Małujowic szybki i przyjemny.

Zdj.2.
To projekt o którym dowiedziałem się z rozmowy z dawnym naczelnikiem gminy Brzeg, był rozpatrywany jeszcze w latach 60. Miał być poprowadzony po starej poniemieckiej drodze. W polu jest wykonany nasyp (obecnie polna droga dla rolników), który prowadził do torów i przez nie (przejazd zlikwidowano dopiero na początku lat 90 ubiegłego wieku). Droga biegnie za wsią i wybudowanym po wojnie PGR-em tuż obok zniszczonego Czerwonego Dworu, a od niego aż do Michałowic na estakadzie.
Zdj.3.
To również stary projekt. Najbardziej rozbudowany i najbardziej kosztowny.

Obwodnica projekt2.JPG
zdj.3.
Plik ściągnięto 116 raz(y) 164,56 KB

Obwodnica projekt1.JPG
Zdj.2.
Plik ściągnięto 123 raz(y) 164,06 KB

Obwodnica projekt.JPG
Zdj.1.
Plik ściągnięto 107 raz(y) 164,48 KB

0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2017-04-23, 09:36   

GNOM dzięki za mapki, i że chciało Ci się je robić. Ciekawe te warianty. Obwodnica w okolicach Pawłowa moim zdaniem nie zmienia sytuacji, tylko przerzuca problem na drugą stronę miasta. Do tego jeszcze wydłuża dojazd do Skarbimierza, autostrady, czy Zielonki.wqriant środkowy, o którym Wspominasz wydaje się mieć naprawdę ręce i nogi.
Musimy pamiętać, że to jest obwodnica, czyli ma omijać dane miejsce, a nie przez nie prowadzić. Problem w tym , że w Brzegu te odległości są tak małe, że 2 km więcej wydają się być nieskończonościa, a weźmy np. AOW, i dojazd do lotniska, który jest świetny, ale również trzeba przejechać kilka km.
0 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2017-04-23, 12:22   

kwm - nie ma sprawy- choć przepraszam za układ zdjęć od 3 do 1 :)

Wariant z zdjęcia 1 (ten ostatni) - jest ciekawy ze względu na to że oprócz samej obwodnicy zawierał też konkretną propozycję rozbudowy infrastruktury w samym mieście.
Gdyby dobudowano w tym samym czasie łącznik do ulicy Wrocławskiej i Małujowickiej, rozwiązano by problem drogowy związany z rozbudową osiedli mieszkaniowych w zachodniej części miasta. Już w innym poście pisze się o projekcie zmian organizacyjnych ruchu na osiedlu przy ulicy Zielonej, a ten problem będzie narastał w miarę rozbudowy osiedla o kolejne domy jedno i wielorodzinne. To samo z Brzeziną- tam też obecnie buduje się dużo nowych domów- teren nie zalewowy, bliskość miasta, komunikacja miejska, przedszkole we wsi, wodociąg i kanalizacja zachęcają do osiedlania się. Odsunięcie obwodnicy od wioski utrzyma ten trend i pozostawi miejsce na dalszy rozwój.
Wiem że w latach 70 opracowano koncepcje rozwoju budownictwa mieszkaniowego dla Brzegu właśnie w tym kierunku. Nowe osiedle miało powstawać właśnie między ulicą Oławską a Wrocławską w kierunku Brzeziny, a rozwój przemysłu w kierunku wschodnim, w tym za obwodnicą od stawów wzdłuż linii kolejowej aż za Pawłów do ulicy Kruszyńskiej. Wówczas opracowano też projekt obwodnicy z zdj. 3. miała ona być maksymalnie powiązana z terenami przemysłowymi za Pawłowem. Koncepcja opierała się też na tym że z tamtej strony w razie konieczności można było rozbudować linie kolejowe o dodatkowe bocznice dla powstających przedsiębiorstw. Ówczesna koncepcja była bardzo logiczna i opierała się o szereg danych których dziś nikt nie bierze pod uwagę. a rozwój miasta był planowany na co najmniej 30 lat naprzód. Pan z którym o tym rozmawiałem rzekł mi ciekawą i bardzo logiczną rzecz: wówczas nikt nie dbał o ochronę środowiska, jeśli firma dymiła z komina to trudno, dlatego wówczas podjęto taką decyzję o lokalizacji terenów przemysłowych, aby ewentualne dymy z fabryk nie szły na Brzeg bo przez około 85% czasu rocznego wiatr wieje nad Brzegiem z zachodu na wschód. w ten sposób chciano wówczas wyeliminować problem ewentualnego zanieczyszczenia powietrza nad miastem oraz ewentualnych brzydkich zapachów które mogły być wytwarzane przez nowe zakłady.

Patrząc na te plany dziś widzę że wówczas miało to sens. Dziś miasto jest w innej sytuacji, straciło te tereny i kisi się w przedwojennych granicach. Władze miasta upatrują cudu w Zielonce, choć już dawno powinny wystąpić o rozszerzenie granic miasta do obecnej obwodnicy. Bez tego Brzeg się nie rozwinie, tak jak i nie ruszy z miejsca bez nowej przeprawy na Odrze i wyrzuceniu ciężkiego ruchu pojazdów poza miasto. Normalny ruch samochodowy mieszkańców brzegu i okolicznych wsi miasto spokojnie wytrzyma.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-08-03, 08:47   

Wczoraj w Teleexpresie, pokazywali "nasz most" z Jaroslawia nad Sanem. Sa to 3 przesla dawnego mostu z Fordonu.
W kazdym razie, temat dotyczyl programu "Mosty dla regionow". Zaplanowano budowe 21 mostow w calej Polsce, ale ciagle jeszcze ponoc podania mozna skladac do konca sierpnia, i jest szansa, ze liczba mostow sie powiekszy. Ciekaw jestem czy nasze wladze (wspolnie z wladzami wojewodztw dolnoslaskiego i opolskiego, jak rowniez Powiatu Olawa), zrobia (zrobily) juz cos w tym temacie?
Jaroslaw, to miasto w przyblizeniu wielkosci Brzegu (oczywiscie chodzi raczej o liczbe ludnosci, bo terytorialnie przewyzsza nas ponad 2 razy, ale co sie dziwic, skoro nawet Otmochow jest kilka razy wiekszy od Brzegu!!),
Przez miasto przebiega DK94 ta sama, ktora jest obwodnica Brzegu.
Ciekawe jest jednak to, ze droga krajowa, prowadzaca do nieodleglej granicy z Ukraina biegnie wzdluz Sanu, a obecna przeprawa przez San w tamtym miescie jest fragmentem jedynie drogi wojewodzkiej, praktycznie prowadzacej donikad (prosze spojrzec na mape).
Pytanie: dlaczego w Jaroslawiu udalo sie przeforsowac pomysl drugiej przeprawy na drodze nizszej kategorii, bez wiekszego znaczenia strategicznego, a u nas, gdzie mamy droge krajowa, przebiegajaca przez sam srodek miasta, z waskim gardlem w postaci mostu, pomysl ciagle jest w kategorii gdybania (co prawda, mimo staran brzeskiego starosty).
Ostatnio zmieniony przez kwm 2018-08-03, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
1 UP 0 DOWN
 
adagre 



Wiek: 50
Dołączył: 01 Maj 2007

UP 104 / UP 28



Wysłany: 2018-08-03, 10:29   

kwm napisał/a:
"Mosty dla regionow". Zaplanowano budowe 21 mostow w calej Polsce, ale ciagle jeszcze ponoc podania mozna skladac do konca sierpnia, i jest szansa, ze liczba mostow sie powiekszy. Ciekaw jestem czy nasze wladze (wspolnie z wladzami wojewodztw dolnoslaskiego i opolskiego, jak rowniez Powiatu Olawa), zrobia (zrobily) juz cos w tym temacie?


gf-DvNc-28xh-U8SZ_mosty.png
Brzegu jakoś nie widać mimo, że PiS RZĄDZI :(
Plik ściągnięto 57 raz(y) 334,92 KB

0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-08-03, 11:58   

Brzegu nie widac, bo to jest lista 21 przepraw, o ktorych wspomnialem wyzej, czyli sa to przeprawy, ktore zostana wykonane w pierwszej kolejnosci (najpilniejsze wg rzadu), ale jak pisalem ciagle jest jeszcze szansa, poniewaz nie jest to lista zamknieta i do konca sierpnia bodajze mozna zlozyc wnioski na kolejne mosty.
Moje pytanie bylio skierowane wlasnie w tym kierunku, czy Brzeg zlozyl albo bedzie skladal wniosek w tym terminie?

Czytalem troszke o przeprawie w Jaroslawiu, i np. wydawac by sie moglo ze na poczatku zeszlego roku temat upadl, a teraz okazuje sie, ze nie tylko sie zalapali na liste, ale ich most bedzie budowany jako pierwszy! Dostana 80 rocent dotacji nie tylko na budowe, ale i na dokumentacje.
Moze wiec warto walczyc do konca, nie zalamywac rak. Zwlaszcza, ze jednym z argumentow Jaroslawia byl taki, ze most ozywi region, a do najblizszej przeprawy jest ok 13km. My mamy o do najblizszych przepraw przez Odre w Olawie czy Mikolinie. Do tego mamy niezle argumenty w postaci Drogi Krajowej 39, laczacej A4 z waznym wezlem drogowym w Kepnie. Nie wspomne juz o wplywie ruchu na samo zycie miasta, jego budynkow i mieszkancow.
0 UP 0 DOWN
 
Dziedzic_Pruski 



Wiek: 63
Dołączył: 19 Lut 2007

UP 4808 / UP 7271



Wysłany: 2018-08-03, 21:51   

Przecież włodarze odtrąbili kilka miesięcy temu "wielki sukces", bo w końcu ktoś wysłuchał ich postękiwań i niebawem ma postać studium wykonalności. Teraz woda w Odrze może sobie spokojnie płynąć i bardzo dużo tej wody jeszcze upłynie. Trochę to przypomina stary kawał, kiedy Jasio powiedział na lekcji, że w naszym mieście ma powstać dom publiczny i oburzone dziewczynki zaczęły już wychodzić z klasy, ale Jasio je zatrzymał, lojalnie informując, że jeszcze nie położono fundamentów. Z drugiej strony dziwi taka niemoc w XXI w., zwłaszcza wobec faktu, że 120 lat wcześniej miasto uwinęło się z budową mostu w kilka lat, pokrywając nieco mniej niż połowę kosztów z własnych środków.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2018-08-04, 06:56   

Zgadza sie. Otrzymalismy marne grosze na studium uwarunkowan, ktore moze zajmie kilka lat, a w ogole nie przesadza o budowie przeprawy. Podczas jednego z wywiadow, ktorys z wlodarzy (moze nawet starosta) swietdzil, ze suma przekazana na studium jest smieszna (zaledwie jakis promil budzetu rocznego), ale najwazniejszy jest fakt, ze cos sie ruszylo, ze zrobilismy pierwszy krok naprzod. Co ciekawe o ile dobrze pamietam, wyrazal tez troske, ze moze to byc jedyny krok jaki zostal zrobiony w tej sprawie.

Dlatego zastanawiam sie czy narzucamy sie dalej Warszawie, a moim zdaniem powinnismy, zwlaszcza teraz. Jak pisalem wyzej w Jaroslawiu wydawac by sie moglo, ze sprawa upadala rok temu, a teraz dostali pieniadze i na studium i na przeprawe, w dodatku budowana jako pierwsza. Dodac jeszcze nalezy, ze nie dawno oddana zostala do uzytku obwodnica Jaroslawia! A my?? Tam mozna, a u nas nie? Kolejny raz?

Teraz tylko pytanie: czy jakiekolwiek argumenty maja racje bytu, czy byc moze wszystko juz jest zadecydowane "pod stolem".

Zgadzam sie rowniez w kwestii tego, ze przed wojna budowano polaczenia kolejowe, piekne osiedla, parki, kanaly, mosty, lotniska i wsztystko sie oplacalo, wszystko szlo zgrabnie i szybko. Dzisiaj kazda decyzja zajmuje wieki.

Przeciez samo studium uwarunkowan ma zajac kilka lat.
1 UP 0 DOWN
 
mish 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2010

UP 21 / UP 14


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2018-08-07, 07:50   

Kilka dni temu zwróciłem się z pytaniem do starostwa:

(...) w związku z ogłoszeniem naboru wniosków o dofinansowanie w ramach rządowego programu "Mosty dla Regionów", proszę o informację, czy Starostwo Powiatowe w Brzegu zgłosiło lub planuje zgłosić chęć udziału we wspomnianym programie w celu uzyskania dofinansowania do budowy drugiej przeprawy mostowej na Odrze.

Otrzymałem taką odpowiedź:

Szanowny Panie

Program ,,Mosty dla Regionów'' zakłada możliwość dofinansowania kosztów budowy nowego mostu na drodze samorządowej. Planowana budowa drugiej przeprawy mostowej na Odrze dotyczy drogi krajowej i nie wpisuje się w ten program.
0 UP 0 DOWN
 
Odkbrzeg 


Wiek: 52
Dołączył: 07 Sie 2018

UP 3 / UP 0



Wysłany: 2018-08-07, 19:06   

mish, bo plan Starosty Stefańskiego jest zupełnie inny. Na dziś obiecuje przetarg na dokumentację koncepcyjną, to nawet nie projekt.

21 października brzeżanie mają zagłosować dzięki temu na Stefańskiego i innych pisowców. Kolejna kadencja (tym razem aż 5 lat) i emeryturka. A tu dalej będzie się dyskutować kiedy powstanie przeprawa.

Suweren lubi słodzenie Stefańskiego :lol:
3 UP 0 DOWN
 
Dziedzic_Pruski 



Wiek: 63
Dołączył: 19 Lut 2007

UP 4808 / UP 7271



Wysłany: 2018-08-09, 17:22   

Nareszcie ktoś walnął prawdę o drugiej przeprawie "prosto z mostu".
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2018-08-10, 16:18   

Tak, tym,bardziej, że nowy most nie leży wzdłuż żadnej drogi (tylko w szczerym polu). Więc nic nie stało na przeszkodzie, by zbudować go w ramach inwestycji powiatowej, czy tez wojewódzkiej, jako przedłużenie DW 457.
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: druga, obwodnica, przeprawa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 36
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu