Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Butter – wystarczy na nową przeprawę przenieść drogę nr 94 a na starej dać ograniczenie do 3,5 tony – to rozwiąże problem – i tylko osobówki zostaną na starym moście.
Ot takie to proste
tylko, ze było wyzej wyraźnie napisane, że ruch w mieście w 75% gererują samochody "lokalne". Dopóki osoby tak licznie przyjeżdzajace zza Odry do Brzegu w różnych celach, nie zaczną jeździć w samochodach w liczbie większej od 1 (tylko kierowca) nic się nie zmieni.
EDIT:
jeszce jedno, na zmniejszenie korków:
apel: ruszamy równocześnie we Wrocławiu stojąc 3ci albo nawet i jako 5ty jeśli jest dobra ekipa przede mną, to ruszam praktycznie zaraz po zapaleniu zielonego, w Brzegu... nie dość że po kilku sekundach aż kierowcy znajdą 1ke, dodatkowo odstępy wynoszące czesto długość 3 samochodów itd. Wiem, zaraz usłysze że Brzeg to nie Wrocław, ale zwiększając ilośc aut na zielonym zmniejsza się korki
Ostatnio zmieniony przez butter 2011-05-25, 22:58, w całości zmieniany 2 razy
W związku z powyższym ja osobiście nie widzę sensu w budowie przeprawy w ciągach ulic Mickiewicza, Kombatantów, itp. To nonsens, który by przeniósł ruch z jednej do drugiej gęsto zabudowanej dzielnicy.
Nie do konca sie z Toba zgadzam. Przeniesienie ruchu np. na ul. Kombatantow ma kilka plusow. Po pierwsze nie ma tam prawie zadnej zabudowy w porownaniu ze Starowka i w ogole przebiegiem drogi krajowej 39 przez teren miasta.
Gdyby sam tranzyt puscic tamtedy, potem przez ul. Wita Stwosza, to skrecajac w lewo mamy wylotowke - ul. Sikorskiego, ktora prowadzi do istniejacej obwodnicy. Osobowki moglby nadal przejezdzac przez most piastowski.
Problemem byloby wkomponowanie nowej przeprawy w droge krajowa 39 za kanalem.
Nie jestem tez przekonany co do opcji obwodnicy biegnacej przez teren Zielonki i po granicy osiedla Tivola. Po pierwsze, obecnie tamte tereny sa atrakcyjne dzieki spokojnej okolicy, (ktora na pewno nie bedzie wiecej spokojna po wybudowaniu w poblizu obwodnicy), a po drugie to, o czym wspominalem wczesniej, czyli jest to poki co chyba najwiekszy obszar pod zabudowe w miescie (otoczonym Gmina Skarbimierz). Szkoda byloby marnowac ten cenny obszar budowa obwodnicy. Moim zdaniem powinna ona byc jakby przedluzeniem drogi nr 94 w okolicach przejazdu na Wroclawskiej. Wtedy mieszkancy maja szybki dojazd do drogi 94, lotniska, a miasto nie zostaje od Zachodu zamkniete obwodnica. Najlepszym przykladem jest istniejaca obwodnica, ktora powoli zostaje zabudowywana po obu stronach, i za kilkanascie lat moze byc po prostu obwodnica srodmiescia.
pozdrawiam
A ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa nowego mostu w ciągu ul. Kombatantów. Wydaje mi się, że dawno temu był już taki plan (jeżeli źle kojarzę, to proszę mnie poprawić). Dlaczego? Już piszę:
Rozwiązana zostaje wówczas kwestia tranzytu. Ruch w kierunku Opola skierowany zostaje wówczas na ul. Sikorskiego. Trochę gorzej byłoby z ruchem w kierunku Wrocławia, ale i ta kwestia nie jest nie do rozwiązania. Google Maps pokazuje, że ul. Fabryczna łączy się z ul. Starobrzeską ul. Kolejową, ale jeżeli dobrze pamiętam, to w istocie tak dobrze nie jest. Tak więc należałoby rozwiązać ten problem i ewentualnie przebudować Starobrzeską tam, gdzie byłoby to konieczne. Wówczas przy jednoczesnym zakazie wjazdu pojazdów pow. 3,5 t na obecny most nie widzimy tirów w centrum.
Co do ruchu lokalnego, czyli mieszkańców miejscowości w gminie Lubsza oraz Skarbimierz, to sprawa wygląda trochę bardziej skomplikowanie i tutaj sądzę, że wkraczam w całkowite SF, ale cały ten wątek z natury taki jest, więc pomarzyć zawsze można.
Uważam, że jeżeli w Brzegu występuje coś takiego, jak komunikacja miejska, to dlaczego jej nie wykorzystać. Obecnie autobusy wożą powietrze, ewentualnie osoby starsze, które generalnie nie płacą za bilet albo uczniów do szkół, ale to raczej z pobliskich miejscowości. Miasto co roku ogłasza przetarg na prowadzenie km i płaci za to nie małą kwotę. Czy niemożliwym byłoby utworzenie w porozumieniu z gminami Skarbimierz i Lubsza wspólnej km? Tak, aby ujednolicić ceny biletów oraz wprowadzić częstsze kursy. Myślę, że prędzej czy później i tak zostanie wprowadzona strefa płatnego parkowania, więc można by wówczas zachęcić do zamiany auta na autobus. Załóżmy, że mam do wyboru klimatyzowany pojazd kursujący co 20 minut. Płacę za całodniowy bilet powiedzmy ok. 3,50 – 4 zł i przemieszczam się swobodnie po mieście. Kluczem do tego jest odpowiednie rozplanowanie linii autobusowych i odpowiednia częstotliwość ich kursowania. Nie muszę wówczas szukać miejsca parkingowego i nie płacę za nie. Wiadomym jest, że koszt utrzymania takiej sieci autobusów relatywnie wzrósłby, lecz w zamian za to osiągnąć można niemałe korzyści nie wyrażone w złotówkach. Pamiętajmy jednak, że koszt jej utrzymania spocząłby w jakimś stopniu na ościennych gminach. Jednakże, gdyby zachęcić dużą ilość ludzi do korzystania z takiej km, to koszt jej utrzymania nie byłby ponad możliwości finansowe miasta oraz ościennych gmin. Uważam, że jeżeli obecnie płacimy za coś, co jest raczej sztuką dla sztuki, to chyba lepiej dopłacić trochę więcej ale otrzymywać konkretny produkt, który służyłby znacznie większej ilości ludzi, a taki jest właśnie cel km.
Przepraszam za przydługawy wywód. Czekam na komentarze.
Brzeg z wszystkimi okolicznymi wioskami jest na tyle duży, że odpowiednie rozplanowanie linii i rozkładów jazdy na pewno przynosiło by większe zyski dla PKS niż teraz. Sam chętnie bym z tego korzystał tylko jak autobus jeździ co godzinę to ciężko do pogodzić...
było wyzej wyraźnie napisane, że ruch w mieście w 75% gererują samochody "lokalne"
Mniejsza o wiarygodność tych wyliczeń, ale nawet jeżeli to prawda - 75 osobówek lokalnych nie jest w stanie tak skutecznie zakorkować centrum, jak 25 wieloosiowych ciężarówek z tranzytu, bo głównie o takie pojazdy chodzi.
Zaczekajmy do wprowadzenia opłat na A4 i zobaczycie ze nas tiry rozjadą wzdłuż i w szerz i z 25% zrobi sie 50% .... GDDKiA cały czas broni planów budowy drugiej przeprawy tłumacząc ze po otworzeniu AOW cały tranzyt tam pójdzie i nagle nastanie u nas cud i nie będzie tirów w mieście.. tylko wtedy nie mówili o opłatach na A4. Trzeba poczekać znów pare lat, zrobić badania ruchu po otworzeniu płatnej A4,AOW i znów atakować. Co by nie mówić to jest chore żeby w centrum miasta przy ratuszu przebiegłą droga krajowa o dużym natężeniu.......
Zaczekajmy do wprowadzenia opłat na A4 i zobaczycie ze nas tiry rozjadą wzdłuż i w szerz i z 25% zrobi sie 50% .... GDDKiA cały czas broni planów budowy drugiej przeprawy tłumacząc ze po otworzeniu AOW cały tranzyt tam pójdzie i nagle nastanie u nas cud i nie będzie tirów w mieście.. tylko wtedy nie mówili o opłatach na A4.
Zgadza sie. Z tym ze A4 jest alternatywa dla DK94, dla nas przede wszystkim wazne jest to, o czym GDDKiA nic nie wspomina mianowicie, ze AOW ma byc platna dla tranzytu. Wprowadzenie oplat na A4 i AOW spowoduje wzrost natezenia ruchu zarowno na obwodnicy jak i w centrum miasta.
Nie ma wyjscia, druga obwodnica musi byc i tyle.
kwm, nie ma "najnowszych". Gdzieś czytałem, że teraz nie ma już wcale. Bo jedyny ślad obwodnicy był w mpzp, i przewidywał lokalizację obwodnicy za Ratajami, za os. Tivoli w poprzek terenów wojskowych Zielonki. W tym roku Rada Miasta Zielonkę przeznaczyła na osiedla i przemysł, i wykreśliła w ten sposób przebieg obwodnicy z mpzp. A to jest jedyny dokument, który pozwoliłby inwestorowi na budowę drogi. Jakby teraz "dobra zmiana" sypnęła na obwodnice ze 100 mln, to i tak by władza miasta nie umiała ich spożytkować, bo nie ma miejsca na tę obwodnicę. Tak więc najbliższa czynna obwodnica będzie - tak jak taras widokowy - we Wrocławiu.
A liczyć, że obwodnica położona dalej niż 3 km od centrum przyniesie korzyść, nie można, bo prawdziwy tranzyt to max maksów 15 %, w tym tranzyt samych TIRów, to ledwie 4 %. Więc obwodnica pod Gacią możę co najwyżej tiry wypędzić, jakiś lokalny ruch z kierunku Kościerzyc do Strzelina, bo nawet z Lubszy na Lotnisko będzie korzystniej przez centrum. A 90 % problemów zostanie w ciemnogrodzie.
Nie uwazam, aby sytuacja byla beznadziejna. Wg mnie pomysl puszczenia obwodnicy po obrzezach Parku Wolnosci, przez Zielonke i obok budowanego osiedla Tivoli byl bardzo zly. Przeciez caly ruch wrzucilibysmy zaraz w okolicy parku (miejsca wypoczynku), osiedla Tivoli i zachodniego (ktore uchodza za najatrakcyjniejsze w Brzegu).
Jestem bardzo zdziwiony, ze nikt nie wpadl na pomsyl aby te obwodnice puscic w miejscu gdzie DK94 krzyzuje sie z ul. Wroclawska. W miejscu tego skrzyzowania, po odpowiednim przebudowaniu laczylyby sie DK 39 i 94. Droga 39 biegla by dalej miedzy Brzezina a ul. Olawska, potem z tego co slyszalem miala po przekroczeniu Odry przeciac Droge za Mysliborzycami, lub Michalowicami...
Uwazam rowniez, ze juz samo "wyrzucenie" tranzytu poza centrum miasta bedzie sukcesem. Dlaczego? Dlatego, ze przejazd jednej ciezarowki zuzywa droge w takim stopniu co przejazd 160tys. aut osobowych. Dodajmy do tego wplyw na okoliczne budynki wzdluz ktorych przebiega obecnie DK39.
Byc moze warto by zaczac myslec o trzeciej przeprawie (bez obwodnicy) na terenie miasta, po to by rozladowac ruch wewnetrzny. Koszty bylyby na pewno nizsze, niz budowa obwodnicy z przeprawa.
Jakiś czas temu (bodaj cztery lata wstecz) tuż po zakończeniu głównych remontów torów w kierunku Wrocka, przyszło do PKP PLK zapytanie z dyrekcji dróg i autostrad w sprawie możliwości budowy wiaduktu na miejscu przejazdu kolejowego na "Brzezinie". Byłem nawet na wizji lokalnej- były "mądre głowy" z warszawki zarówno z kolei jak i od autostrad. Widziałem mapy na których droga biegła po skosie przez pola między Brzeziną a Brzegiem do mostu umiejscowionego na wysokości między zejściem kanału i Odry na wysokości rosnącej obecnie dziko wikliny tuż za Ratajami. Od wału przy potoku Kościelna droga na wizualizacji była na estakadzie.
Nie pamiętam już szczegółów, ale popytam w firmie czy ktoś nie ma tych dokumentów.
Ostatnio zmieniony przez GNOM 2016-10-03, 21:06, w całości zmieniany 2 razy
GNOM, zapewne opisujesz przebieg tej obwodnicy, która była w mpzp, którą wspominałem. Miała przebiegać właśne przez "Wiklinę".
kwm napisał/a:
Wg mnie pomysl puszczenia obwodnicy po obrzezach Parku Wolnosci, przez Zielonke i obok budowanego osiedla Tivoli byl bardzo zly. Przeciez caly ruch wrzucilibysmy zaraz w okolicy parku (miejsca wypoczynku), osiedla Tivoli...
Urbaniści byli innego zdania. To nie było w bezpośredniej bliskości Parku Wolności (było jakieś 800 m) (zresztą teraz DK 94 przecina park i jakoś to nie umniejsza jego walorów), i jakieś 300 m za obwodnicą osiedla Tivoli, więc nie po obrzeżach. A bliskość obwodnicy raczej podnosiłaby cenę działek pod budownictwo mieszkaniowe. I być może masz rację, być może dobrze, że taka obwodnica nie powstanie.
kwm napisał/a:
Jestem bardzo zdziwiony, ze nikt nie wpadl na pomsyl aby te obwodnice puscic w miejscu gdzie DK94 krzyzuje sie z ul. Wroclawska.
Jestem bardzo zdziwiony, że nie znasz tych pomysłów. Są wyrysowane w studium komunikacyjnym. Ale tylko na papierze, bo chyba sąsiednie gminy nic o tym nie wiedzą. )))
kwm napisał/a:
Uwazam rowniez, ze juz samo "wyrzucenie" tranzytu poza centrum miasta bedzie sukcesem. Dlaczego? Dlatego, ze przejazd jednej ciezarowki
To "zużywanie" drogi to jakiś mit. Ale mniejsza z nim. Zauważ, że to nie 4 % tranzytu odpowiada za cały problem: hałasu, wypadków, zanieczyszczenia powietrza, i dziur w jezdniach, braku miejsc dla ludzi, etc. Nie tiry, nie tranzyt, tylko masowy, niczym nieograniczony ruch wewnętrzny i docelowy. A każda wewnętrzna obwodnica, druga, trzecia, czwarta i następne, będą tylko ten ruch wzbudzać, zwiększać... Ktoś powie, że mieszkańców w Brzegu nie przybędzie... że ubywa... ale przybywa mieszkańców wszystkich wiosek dookoła, i oni te nowowybudowane drogi zapełnią. Wystarczy im tylko drogi zbudować, a korki i parkingi nam się wypełnią po brzegi.
Oczywiście, druga przeprawa jest potrzebna dla tych 4 % tirów, ale bardziej potrzebny jeden mądry, urbanista najlepiej, który zajmie się wewnętrznymi problemami komunikacyjnymi.
Dlaczego jestes zdziwiony, ze nie znam planow obwodnicy? Do tej pory widzialem tylko na stronie BIP plan obwodnicy o ktorej chyba wspomialismy wczesniej, wiec obok Parku i Tivoli.
Zgadza sie, droga 94 przebiega wzdluz parku, ale na jakim odcinku? 100 -200m. Jesli ta obwodnica miala przebiegac 800 m od parku to nie mialbym z tym problemu, nawet 400m byloby ok. Swoja droga 400 m to musi byc mniej wiecej gdzies w okolicach skrzyzowania DK 94 i 39.
Co do terenow dzialek polozonych przy obowdnicy tez dyskutowalbym, przeciez ciagly ruch i halas dawalyby sie we znaki (chodzi mi o tereny osiedla Tivoli).
Macie moze plany tej obwodnicy przez wikline?
Ciezko w jakikolwiek sposob rozladowac ruch (nawet z okolicznych miejscowosci) z jedna tylko przeprawa na terenie miasta. Zgadzam sie, ze dla nikt, z gminy Lubsza, Koscierzyce, czy pow. Namyslow, dla ktorego celem bedzie miasto Brzeg, nie bedzie jezdzil przez druga przeprawe.
Z tego co czytalem, to celem miasta jest "wyrzucenie" tranzytu poza centrum. Obwodnica, spelnilaby ten wymog.
Najwiekszym problemem jest to, ze obecny nost znajduje sie praktycznie w centrum miasta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum