Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Obwodnica i druga przeprawa.
Autor Wiadomość
Bartek T. 
poszukiwacz



Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2006

UP 161 / UP 140


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-01-07, 18:33   

Franco Zarrazzo napisał/a:
Czyli mówiąc kolokwialnie, "mamy to w d..." ? BRAWO!!! Nie zamierzacie nic robić?

Fajnie tak zadawać pytania i samemu na nie odpowiadać, nie? :P
Różnica między mną czy innymi samorządowcami w Brzegu a posłem Tuskiem czy Wojewodą jest taka, że nas nie trzeba przynajmniej do pomysłu przekonywać. Skoro przedstawiciele władzy państwowej, mówiąc delikatnie nie mają przekonania do tego pomysłu to o czym my dyskutujemy?

Franco Zarrazzo napisał/a:
Przyznam szczerze, że takie postawienie sprawy wprawia mnie w dziwną radość przemieszaną ze stanem zbliżonym do wściekłości.

Przyznam się, że Twoje stany emocjonalne są mi (na szczęście) obce i nie zamierzam się nimi zajmować. Może zanim zaczniesz czytać brzeski BIP weź pigułki?

Franco Zarrazzo napisał/a:
Mam dziwne wrażenie, że postanowiliście tym sposobem pozostawić sprawy samemu sobie, lub też ewentualnie (wbrew sobie) modlić się do tzw. władz centralnych.

O widzisz, może i masz słuszność - do władzy sprawowanej prze PO należy się modlić! Myślę, że tego sposobu jeszcze nikt nie próbował, ale jeśli miałoby to przynieść jakieś rezultaty to co tam - można i się pomodlić :)

Raz jeszcze napiszę bo nie dociera: taka inwestycja jest ponad siły budżetów miejskiego i powiatowego. Poza tym miałby to być ciąg drogi krajowej więc bez GDDKiA się nie obędzie.

Franco Zarrazzo napisał/a:
Biorąc pod uwagę np. samowolę podczas przebudowy ulicy Włościańskiej i Chocimskiej - co może Miasto i jego RADNI w dobie "małych ojczyzn" ?
No niewiele bo prawo jest skonstruowane tak jak jest. Administratorem jest GDDKiA i tylko ona ma prawo na przebudowę tej drogi. Naprawdę sądzisz, że gdyby RM czy burmistrz albo starosta mieli coś do powiedzenia w tej sprawie to by z tego prawa nie skorzystali? Nie mierz wszystkich swoją miarą.

mulder napisał/a:
Za całą sprawę odpowiedzialni są brzescy samorządowcy kilku kadencji. Bartku, pamiętasz super ministra Pola? Lewica rządziła dwukrotnie i brzeskie SLD nic nie wskórało w tym czasie w sprawie przeprawy ? Można powiedzieć za premierem, który podczas ostatniej debaty sejmowej skrytykował trafnie żale i płacze opozycji, że zachowują się tak, jakby przez ostatnie 3 lata zniknęły wybudowane przez PiS i SLD obwodnice, autostrady i inne drogi. Nic nie zrobiliście , a oczekujecie cudów, Bartku.

Oczywiście! A co obiecywał Tusk (Donald) w kampanii? PO rządzi już trzy lata - na poprzedników można zrzucać winę ale do jakiegoś czasu.
Czyli co? Skoro lewica nie dała rady to nawet nie ma co teraz nawet pytać o drugą przeprawę? Nie mam prawa domagać się realizowania obietnic? Nie mam prawa domagać się realizowania projektów, które są niezbędne do normalnego funkcjonowania miasta, bo jestem z SLD? To jakaś kpina? A mówiło się, że PO będzie rządzić się innymi, lepszymi standardami, że będzie skuteczniejsze, mądrzejsze, odporne na korupcję, etc. I co? I chcieliście dobrze a wyszło jak zawsze.

Franiu, ja wiem że będę żałował wchodzenia z Tobą w dyskusję ale przetłumacz proszę:
Franco Zarrazzo napisał/a:
turystycznej wycieczki dla Młodych Bolszewików
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2011-01-07, 19:16   

Zgadzam się z Dziedzicem Pruskim. Niemcom się wszystko opłacało i udawało. Budowali mosty, nowe osiedla, połączenia kolejowe...
Z drugiej strony, patrząc obiektywnie to były inne czasy, i przede wszystkim inny kraj (z ludźmi o jakże odmiennej mentalności od obecnej polskiej, i jakże innymi finansami i gospodarką). Do tego dodajmy sytuację miast wielkości Brzegu, które podupadają z dnia na dzień, kosztem większych miast. Widoczne jest to gołym okiem. Ludzi ubywa każdego roku, rzadko który absolwent szkoły wyższej wraca do Brzegu ( i innych podobnych miast). Zamykane są zakłady pracy, płace beznadziejne, mieszkania drogie jak w największych metropoliach.
Nie wiem gdzie leży wina. Być może sytuacja w jakiej znaleźliśmy się po wojnie sprawiła, że Polacy się rozleniwili, nauczyli kombinatorstwa, cwaniactwa i egoizmu.
Niestety jest to tak głęboko zakorzenione, że nawet zmiana ustroju nic tu nie zmieniła i nie wiem czy cokolwiek będzie w stanie to zmienić. Często słyszę argument, że trzeba aby do władzy przyszło nowe, młode pokolenie, nie pamiętające czasów komuny, ze świeżymi pomysłami itd. Szczerze nie wierzę w to. Władza jest swego rodzaju sztafetą, przekazujesz pałeczkę następcy, ale przecież ci następni w kolejce (zazwyczaj związani z urzędem przez parę lat) przyglądają się poprzednikom, nabywają pewnych cech i przyzwyczajeń nie zawsze dobrych. Oczywiście nie chciałbym tu generalizować, ale w większości przypadków niestety tak jest.
Dlaczego nie mamy naszego polskiego Juliusa Peppela? Czy przez te ostatnie kilkadziesiąt lat Brzeg miał takiego burmistrza, o którym można by było powiedzieć, że zapisał się dużymi literami w historii miasta?

Teraz z innej beczki :) Nie wiem czy ktoś się ze mną zgadza, ale wg mnie obwodnica zaznaczona na mapie załączonej przez Bartka T. przebiega zbyt blisko granicy miasta. Przecież wg tej mapy obwodnica ma przebiegać przez teren "Zielonki" i potem zaledwie kilka metrów od osieli przy ul. Zielonej i Oławskiej. A co z w takim razie z planowanymi terenami inwestycyjnymi na terenie Zielonki? Co z rozbudową miasta w kierunku zachodnim? Nie zapomnijmy, że Miasto Brzeg (dzięki wyśmienitym decyzjom naszych władców) jest zewsząd otoczone Gminą Skarbimierz i nie ma teoretycznie szans na rozwój terytorialny. Przecież nikt nie będzie chciał mieszkać obok obwodnicy. Chyba, że władze realnie podchodzą do sprawy i zakładają, że ludzie będą nadal ubywali z Brzegu w takim tempie, a wtedy o żadnym rozwoju terytorialnym nie ma mowy.
Myślałem, że obwodnica będzie przebiegała mniej więcej na wysokości przejazdu kolejowego na ul. Wrocławskiej. W jednym z artykułów czytałem, że ponoć istnieje opcja wschodniej (zamiast zachodniej) obwodnicy miasta i przeprawa w tamtym miejscu.
Podobał mi się szczerze pomysł sprzed kilku lat, kiedy to bodajże Stefański chciał zorganizować coś w rodzaju blokady drogi w centrum (nie tak drastyczne jak te lepperowskie), aby nagłośnić problem. Może to by poskutkowało?
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2011-01-08, 06:23   

Bartku, masz prawo domagać się, jak i my, drugiej przeprawy, a nawet powinieneś, ponieważ nic nie zrobiliście, gdy województwo było w Waszych rękach. Jako Nasz samorządowiec masz obowiązek zabiegać o takie sprawy nie oglądając się, co robi premier, jego kuzyn czy nawet sam Grzesiu.

Oglądając plan całej przeprawy zwróciłem uwagę na przebieg trasy, która przebiegać ma przez szereg cieków wodnych, przeszkód i elementów infrastruktury ( kolejowej i drogowej ). Może powinna ona przebiegać w kierunku zjazdu z DK 94 w ul. Wrocławską. Pozwoli to zaoszczędzić na " przenoszeniu " ponad np. torami kolejowymi i ul. Małujowicką, ale tu powinni wypowiedzieć się fachowcy, a mamy chyba kilku inżynierów "drogowych" w Brzegu ?
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2011-03-13, 07:15   

Kolejny wrocławski pomysł:
http://wroclaw.gazeta.pl/...ezarowkami.html

Czy to jest "Pomysł na..." dla naszego miasta ?
0 UP 0 DOWN
 
oldstaszek 


Wiek: 24
Dołączyła: 23 Mar 2010

UP 240 / UP 666


Skąd: z jutra

Wysłany: 2011-03-13, 08:22   

mulder napisał/a:
Kolejny wrocławski pomysł:
http://wroclaw.gazeta.pl/...ezarowkami.html

Czy to jest "Pomysł na..." dla naszego miasta ?


Gdy czytam takie "pomysły" to jestem zadowolony z faktu iż nie przyczyniłem się do "ułatwiania" życia współmieszkańcom przez (p)osłów.

Przekleństwo tkwi na Wiejskiej w niekompetencji wybrańców. Niekompetencja ta owocuje z kolei zupełną ignorancją służb państwa na każdym szczeblu.

Sumienie mam czyste - NIKT nie reprezentuje mojego głosu.

Dobór kadr w urzędach - vide raport NIK...
0 UP 0 DOWN
 
butter 
Powodzonka i szerokości :)



Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2005

UP 61 / UP 15


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-03-13, 13:05   

mogli się powstrzymać jeszcze te pół roku, otworzą AOW to niech sobie zamykają, a tak cierpią zawodowi szoferzy
0 UP 0 DOWN
 
oldstaszek 


Wiek: 24
Dołączyła: 23 Mar 2010

UP 240 / UP 666


Skąd: z jutra

Wysłany: 2011-03-16, 19:33   

butter napisał/a:
mogli się powstrzymać jeszcze te pół roku, otworzą AOW to niech sobie zamykają, a tak cierpią zawodowi szoferzy


Na to "AOW" za bardzo bym nie liczył.
"Działacze" PO w urzędach centralnych zadbają o to aby słono płacić za przejazd - tiry pójdą bokiem...płatne obwodnice - to tylko w czerepach wypełnionych styropianem mogło się wylęgnąć... :shock:

Znacznie lepszym rozwiązaniem dla miasta byłoby obniżenie nośności mostów do 10 ton...i fine. :mrgreen:
0 UP 0 DOWN
 
butter 
Powodzonka i szerokości :)



Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2005

UP 61 / UP 15


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-03-16, 19:41   

oldstaszek napisał/a:
Działacze" PO w urzędach centralnych zadbają o to aby słono płacić za przejazd - tiry pójdą bokiem...płatne obwodnice - to tylko w czerepach wypełnionych styropianem mogło się wylęgnąć...

poczytaj troche o winietach na TIRY. na autostradach nie płacą, fundusz drogowy pokrywa ich przejazd. Mówie o tirach z winietami.
0 UP 0 DOWN
 
oldstaszek 


Wiek: 24
Dołączyła: 23 Mar 2010

UP 240 / UP 666


Skąd: z jutra

Wysłany: 2011-03-16, 20:35   

butter napisał/a:
oldstaszek napisał/a:
Działacze" PO w urzędach centralnych zadbają o to aby słono płacić za przejazd - tiry pójdą bokiem...płatne obwodnice - to tylko w czerepach wypełnionych styropianem mogło się wylęgnąć...

poczytaj troche o winietach na TIRY. na autostradach nie płacą, fundusz drogowy pokrywa ich przejazd. Mówie o tirach z winietami.


AOW - jak nazwa wskazuje, jest TYLKO obwodnicą.
Winiety będą honorowane?...
Coś mi się zdaje że jesienią na obu końcach staną budki z kasjerami dolnośląskimi - panowie Sch...oraz Chl...
Mogą się nie załapać na Wiejską.
0 UP 0 DOWN
 
sssara1 



Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2009

UP 17 / UP 9



Wysłany: 2011-03-16, 20:55   

Cytat:
poczytaj troche o winietach na TIRY. na autostradach nie płacą, fundusz drogowy pokrywa ich przejazd. Mówie o tirach z winietami.

Ciezarowki maja winiety ktore zwalniaja z oplat autostradowych.Ne mozna podwojnie placic za przejazd. :D

Cytat:
Winiety będą honorowane?...
Coś mi się zdaje że jesienią na obu końcach staną budki z kasjerami dolnośląskimi -

Od 1 lipca nie bedzie winiet,wchodzi elektroniczny system poboru oplat.Wieksze stawki dla pojazdow o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
Wieksze stawki,drozszy transport=wyzsze ceny w sklepach.
0 UP 0 DOWN
 
kwm 



Wiek: 49
Dołączył: 30 Lis 2005

UP 411 / UP 33



Wysłany: 2011-05-25, 17:48   

Na stronie PPB przeczytalem niedawno odpowiedz GDDKiA ws. zachodniej obwodnicy miasta wraz z przeprawa przez Odre. Oczywiscie odpowiedz negatywna, nie ma sensu, nie ma pieniedzy itd. Wg GDDKiA w razie wybudowania zachodniej obwodnicy zmiana w natezeniu ruchu bedzie prawie nieodczuwalna (spadnie zaledwie o ok. 25%), poniewaz wg pomiarow 9 tys. z 12 tys wszystkich pojazdow przejezdzajacych przez obecny most, to pojazdy bedace w ruchu lokalnym.
Zasugerowano budowe drugiej przeprawy przez Odre w granicach miasta, ktora moglaby zostac zrealizowana srodkami miasta i Urzedu Marszalkowskiego.
To wg GDDKiA mogloby odciazyc most piastowski i centrum miasta.

Zaczalem sie nad tym zastanawiac, i sam nie wiem. Mam rozne przemyslenia na ten temat. Po pierwsze, chyba jedynymi miesjcami w Brzegu, gdzie moznaby bylo wybudowac kolejny most przez Odre sa:
1. Przedluzenie ul. Kombatantow,
2. Przedluzenie ul. Mickiewicza (przedwojenny, niezrealizowany plan Niemcow, a przypomniany nam przez Dziedzica Pruskiego).
3. Przedluzenie ul. Polnej lub Saperskiej.
4. Poza obrebem miasta i Pawlowa: dojazd do Odry, nowy most i ponoc z drugiej strony jest juz nie daleko do drogi prowadzacej do Koscierzyc. Opcje taka zaproponowal w innym watku jeden z forumowiczow.

Teraz tak, ul. Mickiewicza odpada wg mnie dlatego, że wtedy trasa przebiegałaby w poblizu SP nr 3. Do tego dochodziłaby druga przeprawa przez kanal Odrzanski (chyba, ze zaplanowano by polaczanie z DK39 na Wyspie Odrzanskiej).
Obwodnica Pawlowa takze nie jest zlym pomyslem, ale nie wiem jak mialyby sie koszty tej obwodnicy i przeprawy, w stosunku do zachodniej obwodnicy (9km) z przeprawa, ktorej laczny koszt szacuje sie na ok. 300mln (ciekawe ile z tej kwoty pochlonelaby budowa samej przeprawy).

Sensowne wydaje sie przedluzenie ulicy Kombatantow, ale zastanawiam sie jak wtedy zmusic kierowcow np. z Namyslowa, Lubszy, Koscierzyc, Pisarzowic czy Michalowic udajacych sie do centrum Brzegu, aby wybrali odlegla przeprawe na ul. Kombatantow, podczas kiedy maja dogodny dojazd do centrum przez obecny most piastowski. Do tego dochodzi problem polaczenia tamtej ew. przeprawy przez Odre z DK 39 tak, aby wszystkim to wyszlo na dobre.

Czy macie jakies pomysly, opinie?
Ostatnio zmieniony przez kwm 2011-05-25, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-05-25, 18:49   

No, pomijając demagogię, niedasizm i kompletną kompromitację Gdaki (przyznają otwarcie, ze nie dysponują twardymi danymi o ruchu w Brzegu, więc de facto wróżą z fusów)...
... pomijając to , to mają dużo racji.

Ruch tranzytowy ma kilka obliczy. Ten naprawdę tranzytowy (relacji co najmniej do Namysłowa) w stosunku do lokalnego jest znikomy. Ale ten tranzytowy tworzą tiry więc to nie jest takie proste.

Najmniej potrzebny jest most mieszkańcom miasta, bo oni interesów po drugiej stronie Odry (tzn. kanału) nie ma ją prawie wcale.

Największy ruch generują mieszkańcy i interesanci gminy Lubsza. Część ma interesy w samym Brzegu a duża część jedzie gdzieś dalej, czyli Brzeg traktuje tranzytowo.

W związku z powyższym ja osobiście nie widzę sensu w budowie przeprawy w ciągach ulic Mickiewicza, Kombatantów, itp. To nonsens, który by przeniósł ruch z jednej do drugiej gęsto zabudowanej dzielnicy.

Uważam też, że nie do końca przemyślany jest pomysł z obwodnicą zaczynającą się koło Zielęcic, koło Brzeziny, czy koło przejazdu kolejowego na końcu Wrocławskiej. To jakiś dziwny pomysł, nie wiadomo skąd się wziął. Nikt nie będzie jeździł z Brzegu do Pisarzowic przez Brzezinę i Michałowice. Musiałby nadrobić ok. 8 km na odcinku 2 km.

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w koncepcjach wywalono przebieg obwodnicy ten, który jest (był??) w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Przypomnę , że przebiega tuż za parkiem Wolności, przez środek tzw. Zielonki (składów wojskowych), i tuż za planowanym osiedlem Tivoli oraz tuż za Ratajami.
Ten przebieg gwarantuje atrakcyjność dla samych mieszkańców, bo do obwodnicy jest nie dalej niż kilometr. Taka ulica przejęłaby cały ruch z gminy Lubsza do gminy Skarbimierz. Przejęłaby połowę ruchu lokalnego z centrum miasta w stronę Lotniska. Z powodzeniem też służyłaby tranzytowi dalekobieżnemu tirów z Biedronki.
No i wtedy można by zamknąć stary most na Odrze bez uszczerbku.

Kwoty i pomysły rzucane przez Gdakę to też przejaw arogancji. Bo niby skąd szacunki 300 mln, skoro nawet długości nie znają. Wszystko zależy od parametrów drogi. Realny koszt należałoby porównać np. z obwodnicą Grodkowa a nie z OAW :) Ale nikt tego jeszcze uczciwie nie próbował szacować. Więc takie gadanie po próżnicy.
0 UP 0 DOWN
 
butter 
Powodzonka i szerokości :)



Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2005

UP 61 / UP 15


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-05-25, 19:08   

Myślisz, że ludzie jeździli by "nową" przeprawą, którą trzeba by było trochę nadłożyć kilometrów? Przykład- ulica Wrocławska. Praktycznie każdy jadący od Oławy jedzie w/w ulicą która wiadomo jak wygląda. Ma alternatywę- nówka sztuka 94 gdzie trzeba nadłożyć 2 km.
0 UP 0 DOWN
 
GNOM 
ROMEK



Wiek: 49
Dołączył: 01 Lip 2010

UP 696 / UP 75



Wysłany: 2011-05-25, 20:27   

Brzeski - masz racje że to by była najlepsza lokalizacja – ale właśnie dlatego że jest najlepsza to nie zostanie zrealizowana. Jeśli już to wybiorą jakąś inną opcję nie licząc się ze zdaniem ludzi.
Butter – wystarczy na nową przeprawę przenieść drogę nr 94 a na starej dać ograniczenie do 3,5 tony – to rozwiąże problem – i tylko osobówki zostaną na starym moście.
Ot takie to proste
0 UP 0 DOWN
 
Brzeski
Brzeski


Dołączył: 05 Wrz 2005

UP 110 / UP 54


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2011-05-25, 21:10   

butter napisał/a:
Myślisz, że ludzie jeździli by "nową" przeprawą, którą trzeba by było trochę nadłożyć kilometrów?


Tak, jestem pewny, że tak.
W przypadku mieszkańca Pisarzowic, który jedzie do Rynku na zakupy, (odległość 2,0 km) trasa nowym mostem (wg lokalizacji o której pisałem) byłaby dłuższa o jakieś 2 km. Tu zgadzam się, nikomu by się nie chciało nadkładać drogi. Zresztą i tak wygodniej taki odcinek rowerem a nie autem.

W każdej innej sytuacji różnica nie będzie znacząca. Np. z Rynku na Lotnisko odległość będzie jednakowa - a korzyść wynikająca z omijania korków w okolicach ronda Solidarności będzie wyraźna.

Podobnie mieszkańcom Lubszy czy Szydłowic - nie będzie się opłacało jechać przez Stare Miasto w Brzegu, skoro obwodnicą będą śmigali 90km/h

Poza tym zniechęcać do jazdy przez stary most i Stare Miasto można na różne sposoby: od drastycznych znaków "zakaz ruchu" po uspokajanie ruchu, share space, etc. etc. Skoro we Wrocławiu realnie i z sukcesem usuwają ruch z centrum, np. zwężają ulice z ul. Kazimierza Wielkiego włącznie, to w Brzegu też to się sprawdzi.
0 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: druga, obwodnica, przeprawa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 34
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu