Przestrzenie Niechciane Turniej Fotograficzno-Przygodowo-Intelektualny Edycja Lokalna: Brzeg 2010 - Preludium
Zasady Turnieju:
1. Organizatorem turnieju jest Jacek Horęzga, na Forum Brzeg występujący jako Franco Zarrazzo, zwany dalej Organizatorem.
2. W wirtualne szranki może stanąć każdy zarejestrowany przed datą publikacji niniejszego Regulaminu użytkownik Forum Brzeg.
3. Ilość uczestników niniejszej edycji turnieju jest limitowana do 15 (z przyczyn technicznych).
4. W edycji „Preludium – Brzeg 2010” uczestnicy mają za zadanie dokonanie fotograficznej interpretacji formuły: „Przestrzenie Niechciane”. Interpretacji słowa „Przestrzeń” nie należy zamykać w definicję dosłowną – określającą pewną część otaczającej nas rzeczywistości (np. ruiny, wysypiska śmieci), ale sięgnąć głębiej, w siebie i innych. Tak rozumianą przestrzenią może być np. „ból”, „strach”, „starość”, „inny” i etc.
5. Jeden użytkownik może nadesłać na konkurs maksymalnie trzy fotografie (prace). Fotografie powinny być opatrzone tytułem. Nie jest to jednak warunek konieczny dopuszczenia pracy do konkursu. Publikowane prace mogą być niepołączone motywem przewodnim ze sobą, bądź też mogą stanowić cykl.
6. Przygotowane do turnieju prace powinny mieć maksymalny rozmiar 499 kb. Nie mniej uczestnicy konkursu powinni być przygotowani na możliwość organizacji wernisażu pokonkursowego i ewentualność wydruku prac konkursowych w formacie maks A3.
7. Prace bezwzględnie powinny być „zdjęte” (sfotografowane) w granicach administracyjnych miasta Brzegu. W wypadku fotografowania wizerunku osób, należy zadbać o zgodę na wykorzystanie wizerunku do celów konkursowych i wernisażowych.
8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne naruszenie dóbr osobistych mogące wyniknąć w związku z publikacją pracy na Forumbrzeg i prezentacją wernisażową.
9. Turniejowicz publikuje swoje prace osobiście w wątku pod regulaminem w jednym poście.
Jednocześnie z chwilą publikacji Turniejowicz zobowiązany jest do przesłania drogą mailową swoich danych do Organizatora: Nick na ForumBrzeg, imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego. Adres mailowy: francozarrazzo@tlen.pl
10. Termin publikacji prac ustala się na okres od 4 maja 2010 do 23 maja 2010 do godz. 23.59. Turniejowicze, którzy pierwsi odważą się na publikację swoich prac otrzymają dodatkowe bonusy w postaci:
- I użytkownik – dodatkowe trzy punkty do wyniku głosowania na jego pracę, która uzyska najwięcej głosów;
- II użytkownik – dodatkowe dwa punkty do wyniku głosowania na jego pracę, która uzyska najwięcej głosów;
- III użytkownik – dodatkowe dwa punkty do wyniku głosowania na jego pracę, która uzyska najwięcej głosów;
- IV użytkownik – dodatkowy jeden punkt do wyniku głosowania na jego pracę, która uzyska najwięcej głosów;
12. Prace przedstawiające sprzęt komputerowy, monitor, zwłaszcza uruchomiony i prezentujący cokolwiek bądź kogokolwiek, będą bezwzględnie odrzucane poza obręb głosowania i usuwane z wątku.
13. Przypomina się Turniejowiczom o obowiązującym w Polsce prawie, którego zapisy w sposób obligatoryjny stoją ponad zapisami niniejszego regulaminu. Dotyczy to zwłaszcza uczuć religijnych, znieważania Prezydenta RP i etc.
14. Dopuszcza się obróbkę prac w programach graficznych, nie mniej prace wykraczające poza standard zrzutu obrazu na matrycę aparatu i jego obróbkę (np. dokonanie kolażu, fotomontażu, przeniesienie elementów nie stanowiących realnego zagospodarowania fotografowanej przestrzeni na fotografię) mogą zostać przeniesione poza obręb głosowania głównego lub odrzucone.
15. Organizator zastrzega sobie prawo odrzucenia prac nie spełniających wymogów formalnych wg oceny własnej..
16. Po zamknięciu terminu nadsyłania prac, Organizator opublikuje ankietę do głosowania dla wszystkich użytkowników ForumBrzeg. Ilość możliwych do oddania głosów przez poszczególnego Użytkownika Forum Brzeg zostanie obliczona wg algorytmu:
IL.GŁ.= IL. Uczest. : 2
gdzie:
IL. GŁ. oznacza ilość głosów, jakie będzie mógł oddać Użytkownik Forum Brzeg.
IL. Uczestn. oznacza ilość osób zakwalifikowanych do finałowego wernisażu i głosowania.
Wynik z wartościami po przecinku zostanie zaokrąglony w górę.
17. W wypadku sklasyfikowania w wyniku głosowania na I miejscu dwóch (lub większej ilości prac), zostanie ogłoszona dogrywka, czyli dodatkowa ankieta pomiędzy wszystkim pracami, jakie ewentualnie zostaną sklasyfikowane na I miejscu.
18. Zwycięzcy (osobie, której praca otrzyma największą ilość głosów), zostanie przyznany honorowy Laur Badacza Trudnych Przestrzeni.
19. Organizator zastrzega sobie możliwość przyznania dodatkowych wyróżnień osobom, których prace szczególnie trafią w jego gust artystyczny, lub też w których "odkryte" zostaną wartości, których na chwilę ogłoszenia turnieju nie sposób odkreślić. Organizator zastrzega sobie także możliwość przyznania prawa do ufundowania własnych nagród osobom trzecim. Jednocześnie zastrzega sobie prawo do odmówienia prośbie osoby pretendującej do fundatora BEZ podania przyczyny.
20. Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 kwietnia 2010, godz. 00.01. Do tego czasu można zgłaszać ewentualne zastrzeżenia do regulaminu, poprzez dopisanie komentarza do wątku, w którym opublikowano regulamin. NIE BĘDĄ brane pod uwagę komentarze i uwagi od Użytkowników, których staż na forum jest niższy, niż pół roku i którzy nie mają dorobku w postaci efektywnego współuczestnictwa w dyskusjach na Forum Brzeg i życiu jego społeczności. Dotyczy to także osób nagminnie łamiących zasady tzw. netykiety. Ostateczną interpretację ostatnich dwóch zdań niniejszego punktu Regulaminu, Organizator zastrzega dla siebie.
21. W uzasadnionych okolicznościami przypadkach, Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zapisów wybranych punktu regulaminu w trakcie trwania Turnieju, bez podania przyczyny.
* Tytuł cyklu został zainspirowany tytułem cyklu fotograficznego Damiana „Visou” Wisa pt. „Przestrzenie niczyje”.
Ostatnio zmieniony przez Franco Zarrazzo 2010-04-26, 21:04, w całości zmieniany 5 razy
Witam! Po głebokim namyśle, popartym obserwacją wielu różnych zdarzeń i sytuacji, zmuszony jestem dokonać pewnych zmian w regulaminie. Zgodnie zresztą z zapowiedzią.
Aneks do Regulaminu Turnieju Fotograficzno-Przygodowo-Intelektualnego "Przestrzenie niechciane. Edycja lokalna - Brzeg 2010".
Organizator odrzuci poza obręb głosowania prace, które będą wskazywały symbole religijne, symbole organizacji i instytucji społecznych, politycznych, innych, nazwy ugrupowań, stowarzyszeń, związków wyznaniowych, organizacji mniejszościowych i etc.
Organizator przypomina, że jest Gościem na Forum Brzeg i zapisy regulaminu tegoż są obowiązujące.
Organizator prosi Moderatorów o czuwanie i usuwanie fotografii, które mogą atakować partie, kościoły poprzez bezpośrednie wskazanie fotografią na obiekt, nazwę lub symbol.
Ostateczne decyzje odnośnie odrzucania kotrowersyjnych prac Organizator bierze na siebie i pozostawia do rozstrzygnięcia własnemu sumieniu.
Serdecznie pozdrawiam
Jacek "Franco" Horęzga
Ostatnio zmieniony przez Franco Zarrazzo 2010-05-01, 10:35, w całości zmieniany 2 razy
ale wtedy to by było "przestrzenie zakazane" - przez kogoś/przez coś, a tu chyba chodzi o coś, na co sami patrzeć nie chcemy, więc zmiana tematu niewskazana
Poza tym - tylko nie właźcie mi tu z polityką, bo każę Wasze posty pousuwać z tego tematu, fotografia to sztuka i relaks, a nie polityka (dla mnie)
Ostatnio zmieniony przez jadore 2010-05-01, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Proponuję zmianę nazwy konkursu na "Zakaz fotografowania".
Czas na składanie propozycji minął. Poza tym nie widzę przeszkód, aby malkontenci sami coś zorganizowali. Np. "Przestrzenie zgodne z moim pruskim dziedzictwem". Albo "Wynarodowienie i germanizacja Śląska wg Bismarcka. Emigracja polska jako skutek tej polityki.". Pasi?
Cytat:
Poza tym - tylko nie właźcie mi tu z polityką, bo każę Wasze posty pousuwać z tego tematu, fotografia to sztuka i relaks, a nie polityka (dla mnie)
I tyle. Dzięki Jadź .
Ostatnio zmieniony przez Franco Zarrazzo 2010-05-02, 11:33, w całości zmieniany 2 razy
No brawo . Gdzieś w te strony chciałem kierować refleksję filozoficzno-fotograficzną .
Serdelki Ula.
No i plusy na starcie
P.S. Kurde - jednak uruchomię jeszcze dyskusję. Czy jeśli Autor nadsyła w miarę jednorodny cykl, to czy nie uważacie, że może lepiej do głosowania wystawić go jednak jako całość? Nie przewidziałem tej opcji. Czas na refleksje do końca terminu publikacji prac.
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Franco Zarrazzo 2010-05-07, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
No dobra. To dorzucę jeszcze inną opcję. Głosowanie na najlepsze zdjęcie i dodatkowe na najlepszy cykl . Może tędy? W razie czego przerzucę ankiety na Galerię Aniołów, albo w okolice. Uprzedzając komentarz stojącego na straży, wiernego analityka.
5. Jeden użytkownik może nadesłać na konkurs maksymalnie trzy fotografie (prace). Fotografie powinny być opatrzone tytułem. Nie jest to jednak warunek konieczny dopuszczenia pracy do konkursu. Publikowane prace mogą być niepołączone motywem przewodnim ze sobą, bądź też mogą stanowić cykl.
wszystko zgodnie z regulaminem uznałam zdjęcia za cykl, ponieważ są o tym samym, ale można je traktować oddzielnie - dla mnie bez różnicy.
Poza tym - czas pokaże, bo jak na razie jestem tylko ja w konkursie
Franco Zarrazzo napisał/a:
Uprzedzając komentarz stojącego na straży, wiernego analityka.
Wierni giermkowie sugerują tutaj na Forum, że w związku z obfitością słowa w moich postach, Admin będzie musiał zakupić nowy serwer. Odniosłem się do tychże komentarzy .
jadore napisał/a:
bo jak na razie jestem tylko ja w konkursie
To już sukces . Temat trudny imho. Może wygrasz walkowerem? I zgarniesz Szlema...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum