Wysłany: 2009-11-29, 08:31 Brzeg bez drugiej przeprawy i ronda.
Dowiedziałem się ostatnio , że Brzeg może zapomnieć o drugim moście do 2013 r. , czego jednakże można było się spodziewać. Co gorsza , jak stwierdził wiceminister infrastruktury p. Jarmuziewicz, zapomnieć także możemy o budowie ronda na skrzyżowaniu dróg nr 39 i 94. Czułem się trochę oszukany takim stwierdzeniem wiceministra infrastruktury i posła z woj. opolskiego. Czy nie po to został on wybrany , by walczyć , lobbować i przekonywać zwierzchników do przekazywania środków dla swojego Regionu ? Rozumiem , ze gros pieniędzy idzie teraz na wsparcie Polski wschodniej , ale , o ile można pogodzić się z ciężkim sercem z rezygnacją z postawienia mostu, to nie przekazanie środków finansowych na budowę ronda w tak niebezpiecznym miejscu jest grandą. P. Zdrojewski , odpowiedzialny w rządzie za kulturę , przekazuje rodzimemu Wrocławiowi potężne sumy pieniędzy na budowę nowej filharmonii, także dla różnych teatrów i szkół artystycznych , często narażając się na krytykę władz innych dużych ośrodków kulturalnych , które zarzucają mu tzw. "kolesiostwo" . Czy nie tak powinien choć w części działać wybrany przez swoich wyborców nie tylko poseł , ale tym bardziej minister ? Zapewne p. Jarmuziewicz straci kilka głosów w następnych wyborach.
Zdziwię się jak w 2013 cokolwiek się w tej sprawie ruszy. A już na pewno nie sama budowa. W tekście NTO była jeszcze ciekawsza kwestia. A mianowicie to, iż takie budowy nie powstają z dnia na dzień. Najważniejszym etapem są przygotowania i to one zabierają gro czasu. Po pierwsze trzeba opracować projekt oraz wykupić ziemię. Jeżeli tego nie zaczniemy, o samej przeprawie i zachodniej obwodnicy może zapomnieć. Może starosta mógłby włączyć się w finansowanie projektu drogi. Mając papier można już naciskać na władze województwa czy ministerstwa. Czasami jest to jedyna metoda jak pokazała przykład stadionu.
Ja czegoś nie rozumiem, wcześniej pojawiły się informacje, ze nie ma szans na budowę ronda ze względu na budowę trasy średnicowej w Opolu, ale z tego co słyszałam to budowę wstrzymano, wiec jaki problem z robieniem ronda? na co pójdzie ta kasa??
tak pół żartem pół serio to może urząd miasta powinien szukać prywatnego inwestora na budowe mostu( przeprawa płatna ale by była) tak Warszawa jak i Opole ma nas głęboko w ..... przypominają sobie wszyscy przy okazji wyborów
i pamiętajcie dobry polityk , to taki polityk który jak powie Ci spier.... to poczujesz radośc ze zblizającej się podróży
A mianowicie to, iż takie budowy nie powstają z dnia na dzień. Najważniejszym etapem są przygotowania i to one zabierają gro czasu. Po pierwsze trzeba opracować projekt oraz wykupić ziemię. J
No właśnie...
Ciemnej masie się wciska bajki o obwodnicy, a tymczasem przebudowuje się drogę w Michałowicach, poszerzając jezdnię tak, by najszersze tiry śmiało mogły śmigać...
Trwają też chyba przetargi na zrobienie projektu zupełnie nowego mostu w Brzegu na kanale Odry.
I tak sobie myślę, bo co te inwestycje, jeśli ma powstać obwodnica. Tak mi się wydaje, że nikt w GDDKiA nie planuje żadnej obwodnicy.
ja sama słyszałam o dwóch projektach tej obwodnicy, i to już dawno temu, jedna miała omija Lubsze druga biegła przez obecna dropge 39 i dobijała za Lubsza w stronę odry.
Więc jak będą planować tak jak do tej pory to i za 10 lat nic nie będzie
Trwają też chyba przetargi na zrobienie projektu zupełnie nowego mostu w Brzegu na kanale Odry.
Jak nie trwają to zapewne szybko się rozpoczną, ten most nie wytrzyma już wiele [!sic]
Stojąc na moście przy przejeżdżającej z naprzeciwka ciężarówce ma się wrażenie jakby się na pokładzie statku było. Góra, dół, góra, dół. Ciekawe ile ten most jeszcze wytrzyma.
Poza "błyskotliwym" inaczej posłem i ministrem w jednej osobie to dodam tylko tyle, że pytany o rondo nie wiedział w ogóle o czym mówi. Mówił, że nie ma na to pieniędzy, że nie ma takich planów i w ogóle nie było. Nie miał pojęcia, że budowa byłą zaplanowana w przetarg ogłoszony. Dodaj jeszcze, żę dla tego pana budżet (mniejsza jaki, województwa czy kraju) dzieli się wyłącznie na dwie części: infrastrukturę i sprawy socjalne. Nie wiem czy się śmiać czy płakać że mamy takiego przedstawiciela województwa w rządzie.
Tu nie ma co tupać nogą czy walić ręką w stół. Tu konieczne są działania kompetentnego przedstawiciela naszego województwa w stolicy. Jakiś czas temu było spotkanie na brzeskim zamku. W sprawie konieczności drugiej przeprawy przez Odrę w Brzegu poseł Tusk (ten spod Namysłowa), przedstawiciel niby województwa opolskiego i niby bliski bo powiat sąsiedzki powiedział, że taka przeprawa jest w Brzegu w ogóle nie potrzebna. Więc o czym tu w ogóle mówić?
ptak82 napisał/a:
Ciekawe ile ten most jeszcze wytrzyma.
Most po remoncie i zawsze można znowu zamknąć i remontować. Bardziej boję się o mieszkańców Brzegu...
W planach zagospodarowania gmin Lubsza i Skarbimierz ujęty jest przebieg obwodnicy z mostem . Droga mija Michałowice i obwodnicą Lubszę. Podobnie Rogalice i , już nie pamiętam jaka wieś, mają uwzględnione małe obwodnice.Plan zagospodarowania jest chyba z 2005 r.zatem już dobrych kilka lat istnieje ten pomysł .Jeżeli nie będzie przeprawy niech przekażą nam zwiększone środki na remont zabytków i kamienic wzdłuż Jagiełły , Chrobrego i Armii Krajowej oraz podobnie większe środki na remont dróg. A może postawić zakaz ruchu pojazdów powyżej 3,5 t ( poza samochodami mającymi kurs do Brzegu lub powiatu) i bezwzględnie go egzekwować przez Panów z kontroli drogowej ( zapomniałem jak się nazywają te służby w zielonych mundurach sprawdzające ciężarówki ) ? Można wykorzystać na ten cel Plac Drzewny .
Ostatnio zmieniony przez mulder 2009-11-29, 21:36, w całości zmieniany 2 razy
A może postawić zakaz ruchu pojazdów powyżej 3,5 t ( poza samochodami mającymi kurs do Brzegu lub powiatu)
Niestety, prawo do zastosowania jakichkolwiek ograniczeń ma tylko GDDKiA (jako że jest zarządcą drogi krajowej). A oni nie maja w tym interesu, szczególnie po zmniejszeniu dopuszczalnej nośności mostu w Oławie.
A może postawić zakaz ruchu pojazdów powyżej 3,5 t ( poza samochodami mającymi kurs do Brzegu lub powiatu) i bezwzględnie go egzekwować przez Panów z kontroli drogowej ( zapomniałem jak się nazywają te służby w zielonych mundurach sprawdzające ciężarówki ) ? Można wykorzystać na ten cel Plac Drzewny .
Już to gdzieś słyszałem , Wrocław , Warszawa itp. tylko jest jeden minus taka krótko wzroczność bo bo te wspomniane przeze mnie miasta mają rozjechane wioski , wioseczki i miasteczka wokół siebie , pozatym nikt normalny z rządzących województwem na to nie pozwoli bo te auta wparowalyby do Opola czyż nie? No i na koniec tego posta dodam ze na placu drzewnym musiałbyś wybudować posterunek ITD aby te gady pilnowały mostu 24h
Opole ma piękną obwodnicę , która ciężki ruch omija miasto, a parking , stróżówka to chyba nie problem. Starosta obiecał protest, mówił , że sam nawet stanie z ludźmi na moście by blokować ruch , czyli przechodząc stale przez przejście dla pieszych , tak to rozumiem.
Nasz miłościwie panujący władca naszego grodu już dawno wypowiedział wojnę TIROM zaczął od własnego podwórka przegonił duże auta dostarczające towar do Biedronki na Chocimskiej wezwał przyboczną straż i posypały się mandaty może taką determinacje wykazałby w innych częściach miasta .Dzisiaj idąc przez rondo widziałem tiry wyjeżdżające z ulicy Jana Pawła na rondo czy to nowy objazd jakiś albo w godzinach szczytu jak Włościańska zakorkowana stoi to co sprytniejsi pomykają Piastowską.Więc się pytam gdzie ten objazd ulicą Chrobrego czy pan burmistrz robi dobrze na swoim a reszta miasta to pikuś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum