Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
To jest oczywiste że owe rondo jeśli nawet było by planowane to by nie powstało ponieważ niebyło by na nie kasy byłaby powtórka z rozrywki z rondem które ma się "znajdować" w najbliższej przyszłości na Włościańska-Skarbimierz inwestycja nie zostanie wykonana bo niebedzie na nią odpowiedniej ilości kasy
namalowane bedzie scinane zreszta male rondo z wysepka bedzie blokada dla tirów
A co tiry robią w centrum miasta ? Mają przecież jeżdzić przez Wrocławską.Warszawka i tak nie da kasy, przecież " uwaliła" dziś wzorcowy , działający najlepiej w kraju opolski NFZ.
Ostatnio zmieniony przez mulder 2009-10-16, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Brzeski: sam odpowiedziałeś, że rondo nie rozwiąże problemów brzeskich korków.
wyciągnąłeś coś brzeskiemu z kontekstu i wmawiasz mu, że sobie sam odpowiedział
a on przecież napisał:
Brzeski napisał/a:
Ale rondo ma inne zadania. Po pierwsze mocno uspokoi ruch na ulicy Piastowskiej. Po drugie upłynni ruch na skrzyżowaniu. Po trzecie zminimalizuje ryzyko stłuczki.
a co do tego:
iero10 napisał/a:
[...] piszesz, że rondo upłynnia ruch, minimalizuje ryzyko stłuczki, a patrząc na rondo solidarności mam zupełnie inne odczucia.
ciągle jest zastawione przez "mistrzów" kierownicy
to mamy inne odczucia: jedyne brzeskie rondo zastawione jest nie "ciągle" a sumie jakąś godzinę na dobę, czyli przez 23 godziny jest przejezdne
a wystarczy sobie przypomnieć, jak trudno było przejechać je w poprzek (czyli z JP II na Wyszyńskiego), o skręcaniu w lewo nie mówiąc, jeszcze kilka lat temu
zresztą te korki o których piszesz występują dziś (po całkowitym otwarciu mostu) jeszcze krócej (wspominał o tym kvm),
za to gdyby nie było ronda, to... trudno to sobie wyobrazić
co do przejeżdżania przez "malowane" rondo: jeszcze raz polecam tekst z linku umieszczonego przez brzeskiego - piszą go fachowcy, zrobili badania, wiedzą co mówią
może wtedy rzadziej będziemy używali okólników typu "większość", "ciągle", "wszyscy" itp.
tym bardziej, że taka już natura ludzka: każde złe zachowanie wyolbrzymiamy i mamy skłonność traktować je jak regułę
a masy prawidłowo zachowujących się kierowców po prostu (słusznie) nie zauważamy
stąd potem wydaje nam się, że "większość" zastawia skrzyżowanie, albo "większość" nie potrafi włączyć się do ruchu
Ostatnio zmieniony przez Jamps 2009-10-17, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Mamy w tej dyskusji dwa dosyć rozbieżne poglądy.
Jeden głosi, że im szybciej przez miasto tym lepiej. Drugi zakłada, że powolutku, ale do celu. Tak czy inaczej, centrum zostanie zakorkowane, bo jest tylu chętnych do używania dróg w centrum, że nie ma szans ich wszystkich pomieścić. Każde miasto (i małe i wielkie) stawiające na indywidualna komunikację samochodową jest z góry skazane na korki.
Zwolennicy pierwszej opcji wierzą, że poszerzenie ulic, prawoskręty, lewoskręty, obwodnice śródmiejskie, wielkie parkingi, wielopoziomowe skrzyżowania, światła akomodacyjne, ronda - to wszystko ułatwi ruch. To się sprawdza, ale tylko na autostradach, w mieście przeciwnie. Paradoks. Efekt jest taki, że wszystkie te zabiegi zachęcają kolejnych kierowców do przyjazdu, i samochodów jest w śródmieści coraz więcej. Paradoks, ale sprawdził się lata temu w Niemczech, a teraz triumfuje w Polsce.
Jeśli chodzi o pieniądze, to koszt ronda Solidarności wyniósł ok. 3 mln zł, na obwodnicy ma kosztować bodajże 8 mln, w Namysłowie na powiatówce ponoć 0,8 mln, w Grodkowie ponoć 0,9 mln, ale we wszystkich przypadkach łączyło się to z przebudową nie nawierzchni, ale podłoża. Natomiast to na Piastowskiej mogłoby kosztować kilkanaście tysięcy, jeśli ograniczyć się tylko do koniecznych niewielkich wysepek - azyli.
Malowane rondo też jest wyjściem, ale znając młodych niepokornych, a to oni stwarzają największe zagrożenie, więc sądzę, że w tym miejscu wykonanie niskich wysepek jest nieodzowne. Mimo wszystko są to niewielkie pieniądze, niewielkie w porównaniu budżetu miasta przeznaczonego na drogi w tym roku.
Jamps co niby wyciągnąłem z kontekstu, skoro Brzeski napisał:
Brzeski napisał/a:
- Problemu generalnego korków w mieście nie rozwiąże na pewno.
co do przejezdności przez rondo, to w zasadzie między 13.30 a 17.00 różnie to z nią bywa. poza tym zawsze wydawało mi się, że skuteczność czegokolwiek określa się na podstawie testów w ekstremalnych warunkach. a w tych rondo nie wypada najlepiej.
ale jak to mówią można widzieć szklankę do połowy pełną albo pustą.
a co do wyolbrzymiania i reguł....
nie wiem czy to wyolbrzymianie, ale wydaje mi się że każde złe zachowanie powinno być tępione.
a co do tego, że pewne opinie są uogólniane to masz rację. ale tak to już jest, że łatwiej jest popsuć wizerunek czy to swój czy pewnej grupy osób, niż go polepszyć.
a co do "większości", parę razy stojąc w korku przed rondem spotkałem się z taką sytuacją, że oczekujący na wjazd na rondo (od str. ul chocimskiej)kierowcy, tylko po tym, gdy zobaczyli że "z lewej" nic nie jedzie "pakowali się" na skrzyżowanie i stali na nim blokując wyjazd z Jana Pawła i nie widzieli w tym nic złego. i gdy w zasięgu wzroku widziałem 6 aut oczekujących na wjazd od str. chocimskiej, z czego później 4 stały na tym rondzie to jest to dla mnie większość. choć i zdarzały się przypadki, że np. tir potrafił zawrócić i wybrać inną trasę.
Ostatnio zmieniony przez iero10 2009-10-18, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Jamps co niby wyciągnąłem z kontekstu, skoro Brzeski napisał:
Brzeski napisał/a:
- Problemu generalnego korków w mieście nie rozwiąże na pewno.
To co robisz: cytowanie jednego zdania, i wyciąganie na podstawie tego jednego zdania wniosków, bez zwracania uwagi na pozostałą część obszernej wypowiedzi, to jest właśnie wyciąganie z kontekstu
ale to już temat do działu o języku polskim, więc można śmiało mój post tam przenieść
Odwieze temat, bo wydaje mi sie ze powinien byc bardzo aktualny. Az dziw bierze, ze do tej pory nikt nie postawil tam ronda, a w miedzyczasie doszlo na tym skrzyzowaniu do kilku stluczek.
Przeciez to jest idealne miejsce na minirondo. Nie trzeba niczego przebudowywac. Wystaczy troche bialej farby i kilka znakow.
Do doskonalej wizualizacji Brzeskiego, dorzuce swoja, ktora uwzglednia pasy ruchu do skretu w ulice Jana Pawla 2. Taki pomysl podpatrzylem w kilku krajach, sprawdza sie znakomicie.
Dobry pomysł, podobne rondo powinno być na skrzyżowaniu Poprzeczna, Chocimska i Włościańska, bo wyjechać z Poprzeczenej to jakaś tragedia, podobnie zresztą jak z Jana Pawła II.
Radni i burmistrz widocznie mają ważniejsze sprawy na głowie jak bezpieczeństwo mieszkańców miasta i szukanie pieniędzy na to żeby usprawnić ruch na brzeskich ulicach, a szkoda...
Bizon, zgadzam sie z Toba w 100%. Niestety ze zdziwieniem i smutkiem slysze coraz czesciej o swiatlach na skrzyzowaniu Poprzeczna - Chocimska, do tego dorzucmy swiatla na obwodnicy kolo Zlobizny, z kotrych ponoc mamy byc zadowoleni, i traktowac to jako sukces.
Moim zdaniem takie mini ronda oprocz skrzyzowania JPII- Piastowska, powinny powstac tak jak pisales na srzyzowaniu Poprzeczna - Chocimska, ale rowniez swiatla na skrzyzowaniu Poprzeczna- Makarskiego powinny zostac zlikwidowane w imie mikroronda. W obu przypadkach zaoszczedzimy na energii elektrycznej, usprawnimy ruch za kilka litrow bialej farby i postawienie kilku znakow.
Podobnie skrzyzowanie kolo sadu, gdzie swiatla sa glowna przyczyna korkow w miescie. Tam powinne powstac 2 mikroronda, na szkrzyowaniu Chrobrego - AK, i drugie na skrzyzowaniu Chrobrego - 3 Maja (Jagielly).
Az dziw bierze, ze nikt tego nie zauwaza, przeciez wladze na pewno tez korzystaja z brzeskich drog i widza co sie dzieje.
Raciborz posiada 40 (!!!) rond. Zalcam przesledzenie internetu w celu znalezienia informacji o tym jak to swiatla powoduja ogromne korki w miescie. Tworza sie korki tak ogromne, ze nawet nowo oddane do uzytku swiatla zostaja wylaczane, aby usprawnic ruch. Ludzie odpowiedzialni za organizacje ruchu w Brzegu, ronda, ronda i jeszcze raz ronda. Spowalniaja ruch, ale go nie tamuja, oszczednosc na instalacji swiatlnej i energii elektrycznej.
Ostatnio zmieniony przez kwm 2017-05-26, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe czy któraś z propozycji będzie brana na poważnie pod uwagę:
http://brzeg24.pl/aktualn...-jana-pawla-ii/
Mam nadzieję że pojawi się wreszcie w tym miejscu rondo i że będzie to jedna z propozycji podanych w tym poście.
Trzymajmy kciuki. Tez mam taka nadzieje, dodatkowo wprowadzenie tego typu rozwiazania, byc moze przekona decydentow do budowy nowych rond na terenie miasta, zwlaszcza w miejscach, w ktorych tworza sie sztuczne zatory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum