Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu?
Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Brzeski dworzec PKP będzie jak nowy
Autor Wiadomość
Devon 


Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2005

UP 1 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-02-17, 20:10   Brzeski dworzec PKP będzie jak nowy

Remont stacji kolejowej w Brzegu to inwestycja na ponad 150 mln złotych. Zamontowane zostaną windy przyporęczowe dla niepełnosprawnych, ekrany akustyczne, a urządzenia dyżurnego ruchu zostaną wymienione na jedne z najnowszych w tej klasie.

więcej na http://panorama.info.pl/i...d=1759&Itemid=1
0 UP 0 DOWN
 
Roztropek 


Wiek: 73
Dołączył: 11 Sie 2006

UP 345 / UP 162


Skąd: tutejszy

Wysłany: 2009-02-17, 20:45   

Pozostaje sprawa ochrony tego co ma być wykonane, w przeciwnym wypadku proces dewastacji będzie przebiegał tak jak po odnowieniu holu dworca i poczekalni.
0 UP 0 DOWN
 
jpeg 



Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-02-17, 21:00   

jaki reportaż no nie xD coz za profesjonalizm :D (..) Panorama powiatu brzeskiego :D niczym .. Maciej Mazur - Fakty ^^ tylko dlaczego mowimy nie tej akustyce? :P
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2009-02-18, 21:33   

Ekrany akustyczne tak, ale takie jak na linii Brzeg- Opole, z " oknami" z przeźroczystego materiału i z zabezpieczeniami , by nie rozbijały się o nie ptaki.
1 UP 0 DOWN
 
cirek 



Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2008

UP 19 / UP 2654


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-02-19, 16:01   

Ciekawi mnie kiedy tak naprawdę rozpocznie się ta przebudowa, już kiedyś podawano dokładne daty lecz one mijały a na naszej stacji nic się nie zmieniło :o Chodź ostatnio widziałem jak robili pomiary na naszej stacji
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-02-19, 23:50   

Już się rozpoczęła, tylko od likwidacji tzw. trapezu (przejścia rozjazdowego) w Lipkach, dlatego jeden tor na Oławę jest zamkniety dla ruchu. Inwestycja w Brzegu nie obejmuje samej stacji (w domyśle: peronów i budynku), tylko ok. 5 km długości całej infrastruktury torowo - sieciowo - rozjazdowo - energetyczno - odwodnieniowo - drenażowej wraz z peronami, wiaduktami drogowymi, przejściami podziemnymi, wiatami, oświetleniem, ekranami akustycznymi, zdalnym sterowaniem, komputerowym zarządzaniem ruchem itp.

Będzie to robione etapami (fazami robót), po kolei, aby nie zablokować całej linii, którą jeździ ok 200 pociągów na dobę. Termin - do grudnia 2010.
0 UP 0 DOWN
 
Maciej O 


Wiek: 35
Dołączył: 31 Paź 2008

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2009-02-20, 17:55   

Jeden w tor w Lipkach został już ukończony. Teraz trwa remont drugiego kawałka.
0 UP 0 DOWN
 
derdy 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Paź 2007

UP 8 / UP 21



Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2009-02-20, 18:50   

a mnie bardziej interesuje fakt, kto za TEN REMONT zapłaci ??

środki pochodzą z

......

więcej niż trzy kropki postawione... czyżby twór pt. PKP ??

i na kij komuś większa prędkość pociągów ??

Cytat:
ciekawe tylko czy pociągi będą nadal opóźnione, czy nie

w momencie gdy wystartuje w Opolu i zaliczy Brzeg to we Wrocławiu będzie miał -30 minut nadspóźnienia...
0 UP 0 DOWN
 
KtOŚ 
<--(x_x)-<<



Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2006

UP 18 / UP 25


Skąd: a domyśl się :P

Wysłany: 2009-02-20, 18:59   

alleceno napisał/a:
na kij komuś większa prędkość pociągów ??


by skrócić czas podróży?....by w końcu było jak w Europie? :D
0 UP 0 DOWN
 
Maciej O 


Wiek: 35
Dołączył: 31 Paź 2008

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2009-02-20, 23:05   

alleceno napisał/a:
i na kij komuś większa prędkość pociągów ??

Aby było jak w Europie, a nie jak w Mongolii. 160km/h to już norma w krajach Europy zachodniej, u nas to średnio 40-60km/h. Nie wiem czy korzystasz z kolei, ale bardzo irytujące jest przejeżdżanie przez stacje, gdzie prędkość jest ograniczona do 50km/h. Co gorsza, zbiegiem czasu ta prędkość będzie ograniczana, bo podkłady są drewniane i gniją.
Brzeg jest na bardzo ważnej trasie łącząc wschód z zachodem Europy. Nie możemy zapomnieć, że łączy również lokalne miasta (tj. Nysa, a dawniej Strzelin).
0 UP 0 DOWN
 
derdy 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Paź 2007

UP 8 / UP 21



Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 2009-02-20, 23:37   

KtOŚ napisał/a:
by skrócić czas podróży?....by w końcu było jak w Europie? :D


Maciej O napisał/a:
Aby było jak w Europie, a nie jak w Mongolii.


Cytat:
a mnie bardziej interesuje fakt, kto za TEN REMONT zapłaci ??
0 UP 0 DOWN
 
Maciej O 


Wiek: 35
Dołączył: 31 Paź 2008

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2009-02-21, 11:53   

Źródła finansowania:

* budżet państwa,
* PHARE,
* Europejski Bank Inwestycyjny (EBI),
* Fundusz Spójności (ISPA/FS), (http://www.plk-inwestycje.pl/fundusze-unijne/ispafs/)
* Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
* TEN-T. (http://www.plk-inwestycje.pl/fundusze-unijne/ten-t/)
0 UP 0 DOWN
 
gurdol1 


Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2008

UP 0 / UP 0


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2009-02-22, 17:06   

Tak w ogóle - uzupełniając fajne info Macieja O. - to można powiedzieć, że Brzeg ma szczęście (mimo że na tą całą modernę czekał ponad 5 lat, ale nie jest jakimś wyjątkiem).

Otóż przygotowanie inwestycji - biurokracja, papiery, zezwolenia, geodezja, studium wykonalności, projekt wstępny, projekt wykonawczy, załatwianie i zatwierdzanie ścieżki finansowania oraz źródeł funduszy itp. - trwa zazwyczaj od 5 do 7 lat - w innych krajach zresztą podobnie. Sama realizacja zaś danego odcinka/ stacji trwa ok. 2 lata.

Myśmy się jeszcze zdążyli załapać ale - w obliczu kryzysu - np. niezmodernizowane jak dotąd stacje na międzynarodowej linii E 20 Warszawa - Poznań - Berlin - już nie. Kutno, Konin, Łowicz najprawdopodobniej nie będą w najbliższych latach robione, a Brzeg będzie, bo tu już wszystko jest zatwierdzone, umowa z wykonawcą podpisana i proces trwa.

Udało się - doceńmy to - budynek dworca też będzie odnawiany z zewnątrz w latach 2010/2011.
Dodam ciekawostkę, że np. sieć trakcyjna w obrębie węzła brzeskiego nie przeszła gruntownej modernizacji od ponad 45 lat - czas więc najwyższy.
0 UP 0 DOWN
 
Maciej O 


Wiek: 35
Dołączył: 31 Paź 2008

UP 0 / UP 0



Wysłany: 2009-02-22, 19:29   

Robercie, po usunięciu trapezu w lipkach jakie będą dalsze kroki modernizacji?
0 UP 0 DOWN
 
mulder 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Gru 2008

UP 2397 / UP 3901



Wysłany: 2009-02-22, 21:02   

mam pytanie do Roberta Wyszyńskiego. Jak zabezpieczyć przewody wentylacyjne przed wpadaniem ptaków do środka. W ciągu m-ca prosiłem dwa razy obsługę pociągu o uratowanie uwięzionego w takim przewodzie ptaka (w korytarzu między przedziałami ) jednakże nie dało to rezultatu, gdyż ptak zaklinował się w niedostępnej z tej strony części przewodu. Co można zrobić , by oszczędzić cierpień ptakom, może jakieś kratki pmogłyby w tej kwestii. Proszę o odp.
1 UP 0 DOWN
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Zobacz posty nieprzeczytane

Skocz do:  

Tagi tematu: bedzie, brzeski, dworzec, jak, nowy, pkp


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template BMan1Blue v 0.6 modified by Nasedo
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 34
Nasze Serwisy:









Informator Miejski:

  • Katalog Firm w Brzegu