Forum Brzeg on
Regulamin Kalendarz Szukaj Album Rejestracja Zaloguj

MegaExpert

Poprzedni temat :: Następny temat
Domowe nagrywanie!!
Autor Wiadomość
smooth 
wyrwany z kontekstu


Zaproszone osoby: 2
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2006

UP 35 / UP 7


Skąd: Brzeg

Wysłany: 2008-04-17, 18:43   Domowe nagrywanie!!

Temat z zakładam z nadzieją, że może uda nam się wspólnie sobie doradzać co i jak można w domowych warunkach nagrywać. Czy to wokal, czy instrumenty lub też instrumenty wirtualne.
------------------------------------------------------------------------------------------------


W temacie Nasza twórczość - Dalville zadał pytanie dotyczące nagrywania gitary klasycznej oraz wokalu.

Zasadnicze pytanie Dalville, to co tam posiadasz w swoim "domowym studiu".

Osobiście, nie mam dużego doświadczenia w domowym nagrywaniu, bo zawsze jakoś się opieram temu punktowi, ale np. pierwszy lepszy temat, który znalazłem na necie może już trochę pomóc Techniki nagrywania. Jest tam szybki rzut na róże sposoby nagrywania gitary elektrycznej, ale również klasycznej. To wszystko wzbogacone jest próbkami dźwiękowymi. Pewnie na necie znajdzie się tego troszkę więcej.

Sam gitarę klasyczną nagrywałem "100 lat temu", ale pamiętam, że po prostu przystawiłem, najprostszy jaki może być mikrofon komputerowy w okolice pudła i chyba z podbiciem +20 dB nagrałem. Niestety efekt był kiepski, ale zarys był, a adresat, dla którego kawałek był dedykowany nie narzekał :)

Dziś mam troszkę większe możliwości
- nadal niezawodny mikrofonik komputerowy. W przypadku jego użycia w zasadzie nie ma znaczenia jakiej jakości ma się kartę muzyczną, bo jakość i tak wyjdzie słaba, ale w sumie z lenistwa i żeby było na szybkiego, zagadki muzyczne, które już wcześniej linkowałem nagrywałem właśnie stawiając ten oto mikrofonik niedaleko pieca (cóż jakość nie była jakimś wielkim priorytetem)