Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Po długim oczekiwaniu, mamy wreszcie przetarg na przebudowę/modernizację stacji Brzeg. Po lekturze dokumentacji (ok. 1GB ) mam kilka uwag:
Plusy:
- dostosowanie stacji do potrzeb osób niepełnosprawnych (m.in. trzy windy przyporęczowe, podjazd od strony placu dworcowego, ubikacja dla niepełnosprawnych zlokalizowana w miejscu obecnego sklepy z monetami).
- informacja pasażerska na peronach (w tym system tablic pokazujących odjazdy najbliższych pociągów, nowe nagłośnienie oraz zegary).
- likwidacja zdewastowanego budynku na peronie 1.
- parking dla rowerów od pomiędzy budynkiem głównym dworca a budynkiem Telekomunikacji Kolejowej.
- renowacja wiat peronowych oraz tunelu (może przestaną wreszcie przeciekać )
- przebudowa-modernizacja wszystkich przepustów i wiaduktów na obszarze Brzegu
- ogóle przejście w infrastrukturze torowej, elektro-energetycznej oraz sytemach sterowania z lat 60-tych ubiegłego wieku w czasy nam bliższe
- modernizacja łączności, sterowania i zabezpieczeń torowych na linii Brzeg-Nysa
Minusy:
- brak sytemu kamer ochronnych w tunelu oraz na peronach (przynajmniej przetarg o takich nic nie mówi). W kontekście montaży wind dla niepełnosprawnych mogą zostać one szybko uszkodzone przez "element", nie mówiąc już o bohomazach na ścianach
- montaż metalowych siedzisk na peronach. Może i wandaloodporne ale bardziej podobają mi się "cieplejsze" obecne ławeczki. Najlepszym rozwiązanie byłoby zamontowanie podobnych siedzisk na stałe przymocowanych do podłoża + ochrona systemem kamer.
- przewidywana nawierzchnia peronów w postaci szarych płytek betonowych o kształcie prostokątnym. Nudne jak flaki z olejem .
- kolorystyka stacji, najpewniej tożsama z innymi przystankami i stacjami na zmodernizowanej części linii (niebiesko-szara) .Może nowa pani konserwator wojewódzka podsunęłaby inny pomysł, pasujący lepiej do zabytkowego budynku dworca.
- nieuwzględnienie "czyszczenia" ścian budynku dworca (niedługo zupełnie czarno-rdzawych). Ale może to w jakimś kolejnym etapie
- wyburzenie nastawni w Lipkach (ładny budyneczek z cegły klinkierowej). Nie można pozostawić go jako zabytku przemysłowego? Temat moim zdaniem do rozważenia przez konserwatorów.
PS. Na stacji ma być zlikwidowany tunel pocztowo/bagażowy. Ciekawe ile osób wie/wiedziało o jego istnieniu?
Na stacji ma być zlikwidowany tunel pocztowo/bagażowy. Ciekawe ile osób wie/wiedziało o jego istnieniu?
W ktorym miejscu sie ten tunel znajduje? Czy budynek dworca nie bedzie odnawiany od zewnatrz? Co z peronami? Slyszalem wersje o przesuwaniu perownow (przystosowanie do szybkih pociagow), potem druga wersja mowila o dobudowie jeszcze jednego - 3 peronu. Slyszalem tez ze perony mialy byc obnizane (by dostsowac je do nowych pociagow). Szkoda, by bylo obnizac, bo w Brzegu sie najwygodniej wsiada do pociagu. Peron jest prawie na wysokosci podlogi wagonu. Np. w Opolu, Olawie trzeba sie "wspinac" do pociagu. We Wroclawiu jest porownywalna wysokosc peronow do naszych.
A więc o tunelu:
Umiejscowiony pod peronami nr 1 i 2 od strony Wrocławia.
Przekrój poprzeczny tunelu. Jak widać początek znajduje się przed torem nr 1 (pionowy szyb).
kwm napisał/a:
Czy budynek dworca nie bedzie odnawiany od zewnatrz?
Niestety dokumenty o niczym takim nie mówią
kwm napisał/a:
Co z peronami?
Peronu 3 na pewno nie będzie, dotychczasowe zostaną natomiast w pełni przebudowane. Peron nr 1 zostanie wydłużony z obecnych 319 m do 400 m (dobudowany zostanie odcinek od strony Opola), natomiast peron nr 2 skrócą z 275 m do 266 m (z powodu zmiany układu
torowego). Zmienią się wysokości peronów. Z 0,73 - 0,90 m (peron 1) i 0,76 - 0,86 m (peron 2) do jednolitej wartości 0,55 m nad główką szyny.
Bochen napisał/a:
a czy jest podany koncowy termin realizacji? moze inaczej czy w przetargu jest okreslony czas realizacji?
A i owszem: czas realizacji 24 miesiące
Zapomniałem o jeszcze jednym plusie - mają powstać ekrany akustyczne
Ostatnio zmieniony przez Krakonoš 2008-03-02, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
W roku 1990 budynek dworca w Opolu był myty wodą pod ciśnieniem Kracher'em z bardzo bliskiej odległopści z rusztowań. Efekt był całkiem przyjemny. U nas jest jednak więcej byle jak zrobionych uzupełnień ubytków.
Tory także będą robione, podobnie jak w Oławie i innych miejscach modernizowanej E30. Mam nadzieje, że jednak trochę szybciej niż obenie jest to robione wyżej wspomnianym mieście .
hm a co do ekranow to nawet jak dla mnie malo potrzebne z terazniejszym nasileniem jazdy pociagow. mieszkalam prawie 16 lat kolo torow i szczerze powiem po pol roku juz nie przeszkadzaly mi jak spalam, no moze pozniej troche w lecie jak ogladalam pozno tv to troche zagluszaly ale znosnie bo w nocy ruch pociagow jest naprawde niewielki. a co do przebudowy i modernizacji stacji jestem za i tylko szkoda ze tak pozno sie za to zabieraja
Właśnie o ekranach chciałem dodać, ale autor się zrehabilitował:)
gosiaczek86 napisał/a:
hm a co do ekranow to nawet jak dla mnie malo potrzebne
To akurat nie ma znaczenia a przepisy które obowiązują. Ekrany być muszą.
Co do tunelu pocztowego to szkoda go likwidować - łatwiej to zrobić niż kiedyś tam za x lat przekopywać się ponownie. No ale... Ciekawostką jest natomiast brak na planie trzech pomieszczeń, które znajdują się w tunelu głównym. Chyba, że widać je na jakimś innym planie.
- modernizacja łączności, sterowania i zabezpieczeń torowych na linii Brzeg-Nysa
Ten fragment swiadczy o powaznym podejsciu do reaktywacji linii. Tylko co oznacza modernizacja lacznosci sterowania ? Czy obejmie to tez nastawnie w Grodkowie?
Zgadzam sie z Bartkiem T., ze szkoda niszczyc ten tunel. Po co? Przeciez mozna zrobic drugie wejscie na perony z kilka(dziesiat) lat. Jak szeroki i wysoki jest ten tunel? Na planie wyglada na bardzo podobny do tunelu dla pasazerow. I jeszcze jedno pytanie: w jaki sposob sie wydostaje z tego tunelu na perony? Czy byly montowane jakies dzwigi, windy? Nie moge sobie przypomniec co sie znajduje w tamtym miejscu na peronach, czy sa tam jakies zasloniete wejscia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum