Dziura na drodze? Powalone drzewo? Sąsiad który pali opony w domowym piecu? Napisz do nas na adres forumbrzeg@forumbrzeg.pl a zajmiemy się każdą sprawą.
Popłynąć, nie popłynęły. Chciałem tylko zapytać czy kotwica która znajduje się przy schodach koło Odry zachowa wygląd herbu miasta Brzeg, czy może będzie wyglądać inaczej. Można chyba składać jakieś propozycje jeszcze przed wykonaniem inwestycji znając jej przebieg z planów, czy lepiej czekać na jej skończenie?
Sądząc po planach przebudowy ulicy Wolności z funduszy z tego samego programu, to ta kotwica na pewno zmieni swój kształt, tylko pytanie po co? Bo architekt miał taki pomysł? Jeżeli miasto ma zachować swój wygląd i charakter to nie powinno się zmieniać znacząco takich elementów.
Od najbliższego poniedziałku (11 września) nastąpi zmiana organizacji ruchu na ulicy Wolności.
Jak informuje Urząd Miasta w Brzegu, w związku z planowaną przebudową, w pierwszej kolejności wyłączony zostanie odcinek od ul. Wyszyńskiego do ul. Legionistów. Przystanek linii autobusowej nr 3 z ul. Wolności zostanie przeniesiony na ul. Wyszyńskiego przy ogródkach działkowych, natomiast przystanek z ul. Robotniczej na ul. Wyszyńskiego przy skrzyżowaniu z ul. Słowiańską
Teren budowy przy ul. Wolności, ze względu na prowadzenie prac przy wycince drzew oraz głębokie wykopy, w dużej części zostanie zamknięty dla ruchu pieszych oraz aut.
Mam pytanie do zorientowanych w temacie.
Plan sciezek rowerowych przedstawiony na pierwszej stronie przez brzegwbudowie, przestawia zolty fragment sciezki od wejscia od stronyc Osiedla Zachodniego ( Malujowicka) do asfaltowej alejki okalajacej park( zdjecie ponizej). Czy ten odcinek zostanie utwrdzony (asfaltem lub brukiem?) Przydaloby sie utwardzenie nawierzchni na tamtym odcinku, gdyz jest to jedyne wejscie do parku, gdzi po desczu nie sposob przejsc temtedy z powodu blota. Jesli, zostanie wybudowana jedynie sciezka rowerowa, to z pewnoscia, z powodu braku chodnika, beda z niej rowniez korzystac spacerowicze.
Drugie pytanie dotyczy malego fragmentu alejki okalajacej park, ktory z jakiegos powodu nie jest wylany asfaltem na odcinku zaledwie 20-30 metrow. Chodzi mi o fragment zaznaczony na czerwono na poznizszym obrazku. Z tego co widac na planie, nie jest on w ogole brany pod uwage. Dlaczego?
Remont alejek w Parku Wolnosci idzie pelna para. To bardzo dobra wiadomosc. Czy wiadomo z jakiego materialu beda one wykonane? Mam nadzieje, ze bedzie to nawierzchnia asfaltowa sluzaca najbardziej zarowno biegaczom, rowerowiczom jak i amatorom jazdy na rolkach.
Zle sie wyrazilem, chcialem napisac, ze majac do wyboru kostke brukowa (ktora jest u nas powszechnie wykorzystywana) lub nawierzchnie asfaltowa (lub bitumiczna), lepszym rozwiazaniem jest asfalt.
Nie mowie tego bynajmniej z doswiadczenia, jedynie z opinii znajomych, ktorzy biegaja. Ponadto wydaje sie byc najbardziej optymalnym rozwiazaniem.
Poprawiam językowo kwm, który popełnił niestety częsty błąd użycia terminu z języka obcego bez zrozumienia jego prawdziwego znaczenia
Cytat:
Ponadto wydaje sie byc najbardziej optymalnym rozwiazaniem
.
Tak się nie powinno mówić i pisać!
Wyraz "optymalny" pochodzi od łacińskiego słowa "optimus" co znaczy najlepszy. Nie może być zatem coś mniej, czy bardziej, czy nawet najbardziej optymalne. Jeśli coś jest optymalne to już samo w sobie jest najlepsze, najdoskonalsze ze wszystkich możliwych rozwiązań.
Jako zajmujący się zastosowaniami matematyki, często poszukiwałem optymalnych rozwiązań, które dawały najlepszy rezultat, przy spełnieniu określonych warunków. Bliska mi jest także poprawność używanego języka polskiego
Wyraz "optymalny" trafił z dziedziny nauk ścisłych do powszechnego języka, warto zatem stosować go prawidłowo, byśmy się rozumieli optymalnie.
Kurna Olek, Panie Tadeuszu - przyznaję się (bez bicia pruską rózgą ), że do tej pory miałem zakonotowany usus wyrażenia "optymalny" jako synonim (lub coś w okolicy) czegoś "wyważonego". Podane wyżej znaczenie "uniwersalny" wydaje mi się jednak znacząco odbiegające zarówno od "optimusa", jak i "wyważonego" (tudzież "zrównoważonego").
Ostatnio zmieniony przez ASTRON 2018-05-04, 13:11, w całości zmieniany 1 raz
I całkiem słusznie używałeś. Optymalny wariant to wariant najodpowiedniejszy, ale w danych warunkach, jeśli więc mamy do czynienia z warunkami zmiennymi, to dla każdego z tych zestawów warunków optymalnym będzie inny wariant. Jeśli więc ten wariant ma dotyczyć czasu czy obszaru, w którym, bądź na którym, występują zmienne warunki mające za każdym razem inny wariant jako optymalny, to dla danego czasu bądź obszaru możemy jak najbardziej wyznaczyć wariant ze wszystkich optymalnych najodpowiedniejszy, czyli potocznie mówiąc najbardziej optymalny.
Przykładowo - przy zmiennej pogodzie dla deszczu za optymalny uznamy kalosze, dla słonecznej pogody sandały, dla pogody pochmurnej meszty, to wychodząc z domu z tych trzech optymalnych dla danych warunków wariantów wybierzesz ten, który uznasz za najbardziej optymalny dla danego dnia.
W zeszlym tygodniu oddano oficjalnie do uzytku nowe alejki w Parku Wolnosci. Wszystko wyglada o wiele lepiej niz przed remontem. Alejki w koncu sa rowne, nareszcie mozna w Brzegu bezpiecznie pojezdzic na rolkach. Otrzymalem tym samym odpowiedzi na pytania zadane przeze mnie: odcinek, ktory zaznaczylem na czerwono, a ktory nie byl utwardzony wczesniej asfaltem na calej dlugosci, zostal swietnie odnowiony i "polaczony" z glowna alejka. Nowy odcinek prowadzacy z glownej alejki w kierunku wiaduktu przy ul. Malujowickiej, zaznaczony wyzej na zolto, rowniez zostal utrwardzony asfaltem, niestety tak jak na rysunku, konczy sie tuz przed wiaduktem.
Czy ktos orientuje sie moze o co tym razem chodzi, gdzie tkwi problem? Co stanelo na przeszkodzie, aby przedluzyc owa alejke o 20 metrow i polaczyc ja z chodnikiem przy ul.Malujowickiej? Myslalem, ze zamiar byl taki, aby ludzie udajacy sie do parku od strony Osiedla Zachodniego, mogli w koncu przejsc sucha stopa, jak widac mylilem sie. Pod wiaduktem tworza sie ogromne bajorka. Jaki byl w takim razie sens budowy tego prowadzacego donikad odcinka? Obecnie mozna wjechac do parku od strony stadionu, objechac park wlasnie do wspomnianego konca alejki przy wiadukcie i zawrocic, bo rowniez z jakiegos niejasnego powodu nie odnowiono calej alejki okalajacej park, pominieto odcinek w okolicach gory "jaskolki". Co prawda na tamtym odcinku ciagle jest stara nawierzchnia asfaltowa, ale nie ma to porownania do jakosci wykonania nowych.
Dlaczego jest tak dziwnie? Dlaczego prawie po kazdej inwestycji mamy jakies niezrozumiale "niedociagniecia", lub zmiany planow?
Nawet gdyby wspomniane wyzej odcinki nie byly objete dofinansowaniem, czy nie warto byloby wylozyc wlasne pieniadze, aby cala inwestycja miala rece i nogi??
Widzialem zdjecia z uroczystego otwarcia alejek, i zastanawiam sie dlaczego, dokonano tego w okolicy stawu , tam gdzie mozna dostac sie bez ryzyka ugrzezniecia w blocie, a nie na poczatku (koncu?) alejki czyli przy wiadukcie linii kolejowej do Strzelina. Czyzby wladze baly sie ubrudzenia butow i nogawek?
IMG-20180930-WA0001.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 452,14 KB
IMG-20180930-WA0000.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 260,06 KB
Ostatnio zmieniony przez kwm 2018-09-30, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Problemem może być brak uzgodnień z PKP PLK które są właścicielem gruntu pod wiaduktem i bodaj 5 metrów od niego. Gdyby miasto wystąpiło z pismem o zgodę na wykonanie prac to by je dostało, ale jak nie wystąpiło to... mamy co mamy. Kolej tego na pewno nie wyremontuje- standardowa odpowiedź w takich sprawach brzmi - nie jest to związane z bezpieczeństwem ruchu pociągów i nam do szczęścia nie jest potrzebne ale jeśli ktoś chce zrobić za swoje to prawie zawsze kolej się zgadza.
Dzieki za odpowiedz GNOM. Mialem napisac w swoim poscie, ale zrezygnowalem z twgo pomyslu, ze jesli uslysze argument typu "to teren kolei", to juz naprawde mozna sie tylko zalamac nieporadnoscia naszych wladz zenada!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum