Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Aktualności Brzeg - Brzeg coraz bliżej wielomilionowej dotacji!

brzegwbudowie - 2017-01-06, 18:15
Temat postu: Brzeg coraz bliżej wielomilionowej dotacji!
Przebudowa ulicy Wolności, nowe ścieżki rowerowe i alejki w miejskich parkach to część inwestycji które już wkrótce mogą zostać zrealizowane na terenie naszego miasta.

Wszystko za sprawą projektu wdrożenia strategii niskoemisyjnej w gminach Brzeg i Skarbimierz, realizowanej także we współpracy z Powiatem Brzeskim. Został on zgłoszony do konkursu organizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego, w którym dla subregionu brzeskiego kwota przeznaczona na dotacje wynosi ponad 15 mln. zł. Projekt po pierwszym sprawdzeniu został dopuszczony do oceny formalnej, której wyniki poznamy do końca stycznia. Termin rozstrzygnięcia konkursu ustalono na marzec 2017 roku.

Optymizmem napawa fakt, iż brzeski projekt jest jedynym startującym w naszym subregionie. Nie ma więc zagrożenia, że mógłby przegrać wewnętrzną rywalizację :)

Fot. Autor i UM Brzeg

brzegwbudowie - 2017-01-24, 18:36

Jedna z inwestycji która zostanie zrealizowana w ramach pozyskanych środków to przebudowa ulicy Nadbrzeżnej w Brzegu.

Zadanie będzie realizowane w 2017 roku w ramach programu RPO – Gospodarka Niskoemisyjna. W ramach zadania przebudowane zostaną schody prowadzące na ul. Nadbrzeżną oraz mur oporowy stanowiący element tych schodów. Przebudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy, oświetlenie, a także zamontowane zostaną nowe elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci oraz ogrodzenie wzdłuż brzegu rzeki Odry. Koszt: 700 tys. zł.

Materiał nadesłany przez Pana Wojciecha Komarzyńskiego

Bizon - 2017-01-25, 20:15

Mam nadzieję że kotwica z kostki brukowej, która znajduje się nieopodal schodów, które mają być wyremontowane także będzie odnowiona (tzn. nie zniknie z tego miejsca i zachowa swój charakter). Miło by było jakby przy schodach powstał jakiś podjazd dla rowerów, ludzi z wózkami i taki który mogłyby pokonać osoby niepełnosprawne. To takie małe sugestie ;) .

Jestem ciekaw efektu końcowego, bo budżet 700 tyś. złotych wydaje się wielki, jeśli chodzi o kilka ławek, lamp, schody no i jakieś 400 m chodnika.

brzegwbudowie - 2017-01-25, 21:08

Bizon napisał/a:
Jestem ciekaw efektu końcowego, bo budżet 700 tyś. złotych wydaje się wielki, jeśli chodzi o kilka ławek, lamp, schody no i jakieś 400 m chodnika.
Stylizowana latarnia potrafi kosztować nawet kilkanaście tysięcy plus koszt nowej instalacji w ziemi. No i materiał kamienny na schody i nawierzchnię też nie jest tanie.
brzegwbudowie - 2017-03-23, 19:41

Remont ulicy Wolności - rozstrzygnięcie konkursu przesunięte.

Zarząd Województwa Opolskiego przesunął termin ostatecznej merytorycznej oceny wniosków, m.in. Gminy Brzeg, w konkursie poddziałania 3.1.1 Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. W związku z tym planowany termin rozstrzygnięcia konkursu, został przesunięty na miesiąc maj 2017 r.

Przypomnijmy, iż w ramach pozyskanych środków Gmina Brzeg zamierza m.in. przebudować ulicę Wolności oraz wyremontować główne alejki parkowe.

Skomentuj na "Brzeg w budowie"

brzegwbudowie - 2017-05-10, 19:11

Gmina Brzeg otrzyma dofinasowanie na projekt wdrażania strategii niskoemisyjnej.

Pozyskane fundusze z RPO Województwa Opolskiego, w kwocie 14 626 448,88 zł (w tym 11 554 893 zł to środki unijne), zostaną przeznaczone m.in. na przebudowę ulicy Wolności i ulicy Nadbrzeżnej, przebudowę skweru przy ulicy Jagiełły i Wojska Polskiego oraz przebudowę głównych ciągów pieszo-rowerowych w parkach.

Wkrótce przypomnimy wszystkie projekty składające się na tą prawie dwuletnią inwestycję.

brzegwbudowie - 2017-05-13, 09:43

Strategia niskoemisyjna - przebudowa ulicy Nadbrzeżnej.

Prezentujemy pierwszą z inwestycji składającą się na projekt wdrażania strategii niskoemisyjnej, dla której Gmina Brzeg uzyskała ponad 11,5 mln zł wparcia unijnego.

Ulicy Nadbrzeżna ma stać się miejskim deptakiem prowadzącym m.in. do powstającej plaży wzdłuż ulicy Grobli.
Na nowo zostanie ułożona nawierzchnia z kostki bazaltowej. Dodane zostaną szlachetne płyty betonowe. Przebudowane będą schody zejściowe przy moście, które zyskają pochylnię. Pojawią się także stylowe latarnie z oświetleniem LEDowym, a także nowe ławki i kosze parkowe.

Przypomnijmy, iż na pobliskim terenie dawnej willi Molla, obecny właściciel restauruje zabytkowe ogrodzenie.

Wizualizacje: UM Brzeg

kwm - 2017-05-15, 13:36

Bardzo dobra wiadomosc. Mniej juz ciesza mnie dwie inwestycje, na ktore przeznaczona maja byc te pieniadze:
1. Renowacja pasa zieleni wzdluz ul. Jagielly (spodziewalem sie w tamtym miejscu poworotu do historycznego srodmiescia, czyli odbudowy kamienic, ale o tym w innym poscie).
2. Remont ul. Wolnosci - tzn. jesli ma on sie wiazac z tak drastyczna wycinka drzew jak mialo to miejsce na ul. Wyszynskiego, to nie zgadzam sie z tym. Obecnie ul. Wolnosci jest zielona od drzew, ktore tworza szpaler z obu stron drogi. Na wizualizacji inwestycji widoczny jest jedynie beton i afalt. Czy warto poswiecac kilkadziesiat kilkudziesiecioletnich drzew, w imie 200 - 300m drogi rowerowej? Watpie.

mulder - 2017-05-16, 04:35

W obydwu punktach zgadzam się z przedmówcą. Szczególnie punkt 2. jest wart uwagi. Jakież to korzyści mają wynikać z trasy rowerowej w pozbawionych starych drzew rejonie miasta ? Warto zwrócić uwagę, że w pobliżu jest pas starych drzewostanów ujęty jako "Aleja drzew".
kwm - 2017-05-16, 11:20

Zapomniałem napisać o ulicy Malujowickiej, która przed remontem, również dzięki drzewom rosnącym po obu stronach drogi, sprawiała wrażenie zielonego tunelu. Drzewa wycięto, mamy teraz bruk I asfalt. Podobna sytuacja w przypadku ul. Piastowskiej. Dawne miasto-ogród przeistacza się na naszych oczach w miasto-pustynię.
brzegwbudowie - 2017-05-19, 22:36

Strategia niskoemisyjna - budowa ścieżek rowerowych i węzła BIKE&RIDE.

Druga z inwestycji składająca się na projekt wdrażania strategii niskoemisyjnej, dla której Gmina Brzeg uzyskała ponad 11,5 mln zł wparcia unijnego.

Koncepcja zakłada wyznaczenie pięciu tras rowerowych w mieście oraz ustawienie dwóch wiat parkingowych przy węźle bike&ride.

Wiaty zostaną ustawione naprzeciw dworca pkp (przy przystankach pks). Stąd do Placu nad Odrą prowadzić będzie szlak niebieski. W ramach budowy infrastruktury remont przejdzie chodnik przy Placu Dworcowym, a także zostaną wyznaczone dwa przejazdy przez ulicę Piastowską. Część trasy poprowadzi przez centralną aleję skweru przy Wojska Polskiego.
Szlak czerwony prowadzi od skrzyżowania ulicy Kochanowskiego z ulicą Włościańską do północnej granic miasta. Ścieżka rowerowa powstanie na ulicy Kochanowskiego. Część trasy przebiegać będzie przez przebudowaną ulicę Wolności i nowy przejazd na ulicy Robotniczej (prowadzący przez ulicę Lechicką do Parku Chrobrego).
Część tras prowadzi przez parkowe aleje, o których rewitalizacji napiszemy w kolejnych postach.

Wizualizacje: UM Brzeg

brzegwbudowie - 2017-05-27, 17:38

Strategia niskoemisyjna - rewitalizacja skweru przy ulicy Wojska Polskiego.

Trzecia z inwestycji składająca się na projekt wdrażania strategii niskoemisyjnej, dla której Gmina Brzeg uzyskała ponad 11,5 mln zł wparcia unijnego.

Koncepcja zakłada rewitalizację skweru przy Rynku oraz dalszego ciągu terenów zielonych wzdłuż ulicy Wojska Polskiego. W centralnej części przebiegać będzie ścieżka rowerowa. Na nowo zakomponowana zostanie zieleń oraz elementy małej architektury.

brzegwbudowie - 2017-06-03, 15:14

Strategia niskoemisyjna - przebudowa ulicy Wolności (Część 1).

Czwarta, kluczowa z inwestycji składająca się na projekt wdrażania strategii niskoemisyjnej, dla której Gmina Brzeg uzyskała ponad 11,5 mln zł wparcia unijnego.

Ze względu na skalę jest to największa i zarazem najbardziej kontrowersyjna część inwestycji służącej wprowadzeniu proekologicznych rozwiązań komunikacyjnych.

Przebudowa ulicy Wolności obejmuje budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej przy zachodnim chodniku (w miejscu pasa zieleni), wykonanej w technologii kostki betonowej. Ścieżka ma łączyć dwa parki miejskie.

Po przeciwnej stronie powstaną pasy postoju, wzorowane na rozwiązaniu znanemu z ulicy Słowiańskiej, tzn. pomiędzy ulicami Krótką i Legionistów samochody będą parkować prostopadle, na pozostałej części równolegle.

Projekt utrzymuje dwukierunkowy ruch. Nawierzchnia ścieralna jezdni zostanie wykonana na nowej podbudowie. Odnowione zostaną także chodniki. Projektant założył niemalże całkowitą likwidację pasów zieleni oraz drzew przyulicznych. W zamian punktowo, najczęściej przy skrzyżowaniach pojawić się mają niskopienne drzewa.

Wizualizacja UM Brzeg

Już jutro napiszemy o kontrowersjach, które wzbudza ten projekt.

Skomentuj także na facebooku

Bizon - 2017-06-03, 18:10

brzegwbudowie napisał/a:
Strategia niskoemisyjna ...

... Projektant założył niemalże całkowitą likwidację pasów zieleni oraz drzew przyulicznych. W zamian punktowo, najczęściej przy skrzyżowaniach pojawić się mają niskopienne drzewa.


BRAWO !!!

Strategia niskoemisyjna - wytniemy wszystkie stare drzewa i posadzimy nowe. Przecież to jest jakiś absurd. Czy w tym mieście zostaną wycięte wszystkie drzewa w miejscach nowych inwestycji? Na całej długości pasa przydrożnego przy pomniku przyrody "Aleja Drzew" były kilka lat temu sadzone nowe drzewa (chyba akacje - można sprawdzić na Google StreetView zdjęcia z 2013) i teraz na ich miejsce zostaną posadzone nowe? Mamy kolejny przykład jak łatwo wydawane są pieniądze publiczne i jak przygotowywane są projekty, w których nie uwzględnia się wykorzystania elementów które należałoby wykorzystać, zamiast je niszczyć.

kwm - 2017-06-03, 19:25

Brzeg, miasto-ogród przemienia się na naszych oczach w miasto-beton.
adagre - 2017-06-03, 21:41

Nie przesadzajmy... nikt jak sądzę dębów wycinał nie będzie a tu larum jakby golono do gołej ziemi włącznie z Parkiem Wolności....Przecież posadza ładne drzewa w miejskiej skali na te byle jakie kikuty, co już nawet wyglądu nie mają. Wierzcie lub nie ale ładna aleja posadzona od nowa po 5 latach wygląda już bardzo elegancko. Wiem bo sie na tym trochę znam. Pozostawianie w mieście chorych powyłamywanych drzew tylko dla zasady, by nie wicinać, nie jest dobrym rozwiązaniem...SADZIĆ NOWE O ODPOWIEDNIEJ skali jest jak najbardziej pożądane i estetycznie wygląda.
(DLA JASNOŚCI...jestem przeciwnikiem LEX SZYSZKO)

Bizon - 2017-06-04, 12:37

Nie wiem może ja czytać ze zrozumieniem nie umiem, albo mnie źle zrozumiano, że dostałem 2 minusy. Chodziło o wycinkę drzew przy drodze, tam żadnych dębów nie ma... Co do wycinki drzew od strony koszar, to wiadomo będzie to jakaś strata, ale te drzewa nie są utrzymane w odpowiednim stanie, także można to jeszcze "przeboleć", jeżeli na ich miejsce posadzono by nowe. Pisząc o wycince drzew miałem na myśli około 30 akacji, które posadzono kilka lat temu właśnie przy drodze, równolegle do Alei Drzew. Mi by było szkoda tych pieniędzy które zostały na nie wydane, no chyba że same się tam tak ładnie zasiały, to inna sprawa.

Posadzą ładne drzewa, zgadza się, ale z tego co jest napisane, to tych drzew najprawdopodobniej będzie mniej, bo będą sadzone tylko "punktowo", przy skrzyżowaniach ulic jak napisał brzegwbudowie. Nie ma tutaj mowy o żadnych nowych alejach drzew, o których napisał adagre, poza pomnikiem przyrody którego nie mają prawa wyciąć i miejmy nadzieje że tego nie zrobią.

adagre jak myślisz, jak zmieni się wygląd ulicy, gdy zamiast drzew wzdłuż całej jej długości, będą one sadzone tylko punktowo, przy skrzyżowaniach których w tym miejscu jest 5. Nie mam nic do tego że w Brzegu robione są takie inwestycje, ale można to chyba lepiej zaplanować, żeby wyglądało i ładnie ( i było funkcjonalne) i żeby zgadzało się z głównym tematem inwestycji - GOSPODARKĄ NISKOEMISYJNĄ. Można było zrezygnować z kilku miejsc parkingowych, żeby w ich miejsce posadzić drzewa, żeby miasto nie było głównie betonowo-ceglane (uprzedzam - nie, nie jestem z jakiejś organizacji zielonych, że tak strasznie walczę o drzewa).

Dziedzic_Pruski - 2017-06-04, 12:51

Całkiem możliwe, że w tym wszystkim chodzi właśnie o te nieszczęsne parkingi.
kwm - 2017-06-04, 13:17

Bizon, radzę nie zwracać uwagi na plusy i minusy przy postach...
Co do drzew to moim zdaniem nie są to same kikuty. Zdjęcie aktualne zrobione jest pora zimowa. Przydałoby się zdjęcie aktualne, wtedy zobaczymy tunel zieleni utworzony przez rosnące po obu stronach ulicy drzewa. Proszę też zwrócić uwagę, że na wizualizacjach nie ma ani jednego drzewa po stronie koszar, więc te punktowe nasadzenia będą miały miejsce jedynie po drugiej stronie. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, dwukierunkowa droga rowerowa będzie miała sens jeżeli będzie istniała w takiej postaci na całej długości czyli od mostu na Odrze do Parku Wolności , nie jedynie na długości ul.Wolnosci.

brzegwbudowie - 2017-06-04, 13:46

Strategia niskoemisyjna - przebudowa ulicy Wolności (Część 2)

Przedstawiony projekt od momentu upublicznienia założeń i wizualizacji wzbudzał wiele kontrowersji.

Możemy podzielić je na trzy wątki:
1. Najbardziej kontrowersyjny temat likwidacji pasów zieleni przyulicznej: żywopłotów i drzew. W ich miejscu zostanie wybudowana ścieżka rowerowa oraz pasy postoju. Stare drzewa mają zostać wycięte, natomiast rośliny nasadzone kilka lat temu zostaną przesadzone. Na przebudowanej ulicy mają pojawić się nowe drzewa, zlokalizowane punktowo, głównie przy skrzyżowaniach.
2. Materiał wykonania ścieżki rowerowej. Projektuje się wykonanie dwukierunkowej ścieżki z kostki betonowej. Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje część brzeskiego środowiska rowerowego, podkreślając jego niedostosowanie do współczesnych standardów rowerowych wykonania takich konstrukcji.
3. Uporządkowaniu parkowania, co będzie wiązać się ze zmianą ilości miejsc parkingowych.

W drugiej połowie 2015 roku wątpliwości części brzeżan zostały wyrażone w petycji skierowanej do burmistrza. Tematem zajęły się także media:
http://brzeg24.pl/aktualn...#comment-415928

– Ścieżka rowerowa to bardzo dobry element infrastruktury, ale nie ma potrzeby budować jej kosztem drzew. „Rowerowy Brzeg” protestuje przeciwko wycięciu niemal wszystkich drzew przy ulicy Wolności. Zupełnie niepotrzebnie konfrontujemy rowerzystów, kierowców i ekologów, bo okazuje się, że szerokość między elewacjami budynków jest wystarczająca, żeby zmieścić pełnowartościową ścieżkę rowerową, miejsca parkingowe dla aut i drzew, które tam rosną – mówi Andrzej Staśkiewicz, członek grupy „Rowerowy Brzeg”

Urząd miasta ogłosił przeprowadzenie konsultacji, w których wszystkie złożone uwagi i sugestie miały zostać przedstawione autorom dokumentacji projektowej, a konstruktywne wnioski poparte obowiązującymi przepisami technicznymi, zostać przeanalizowane pod kątem możliwości ich wprowadzenia do dokumentacji projektowej.

W dokumentacji wprowadzono drobne poprawki, utrzymując główne założenia projektowe. Dla projektu uzyskano wszelkie niezbędne pozwolenia, m.in. na wycięcie i przesadzenie drzew oraz pozwolenie budowlane na przebudowę. Projekt został także zgłoszony do dofinasowania jako część wdrażania strategii niskoemisyjnej. W ostatnich tygodniach potwierdzono uzyskanie dofinasowania, tj. ponad 11,5 mln zł wparcia unijnego. Po podpisaniu umowy zostaną ogłoszone postepowania przetargowe na realizację inwestycji

Nie brakuje jednak opinii, że projekt przebudowy zakładający wycięcie drzew nie powinien być w takim kształcie realizowany. Otrzymaliśmy m.in. taką opinię, popartą sugestywną grafiką:

"Tak w temacie remontu Wolności. A nie można by zostawić na Wolności drzew w spokoju? Skoro Słowiańska, Piłsudskiego i Wileńska są ulicami jednokierunkowymi, to może tez Wolności być ulicą jednokierunkową. Po jednej stronie zrobić parkingi jak na Słowiańskiej. Ścieżkę rowerową podobnie jak na Słowiańskiej poprowadzić pasem drogi. Można ją spokojnie poprowadzić aż do Chocimskiej (wzdłuż stadionu). Budowa osobnej Ścieżki jest zbędna. Zostawić tam 30 i spokój. Zresztą strefę z 30 można spokojnie zrobić w rejonie : od ronda do wiaduktu, od Armii Krajowej poprzez Robotniczą do Wrocławskiej. Mamy wtedy ładną strefę z ulicami jednokierunkowymi, z ograniczonym ruchem samochodowym i całkiem spora ilością miejsc parkingowych. Patrząc na jakość dotychczasowych ścieżek rowerowych na terenie powiatu, to może lepiej nie marnujmy już pieniędzy."

Co o tym myślicie?

motomaniek77 - 2017-06-04, 16:01

Byłem na konsultacjach i głos mieszkańców nie był brany pod uwagę , na moje sugestie pani odpowiedziała że projekt tyle kosztował i był już zmieniany że jakiekolwiek zmiany nie są brane pod uwagę. W tym projekcie chodzi o stworzenie jak największej liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców Wolności , zostaną nawet zlikwidowane wyjazdy z Alei Drzew , wyjazd z garaży będzie się odbywał tylko wyjazdami od strony Legionistów i Krótkiej . Szerokość alei na projekcie uniemożliwia pozostawienie auta przed garażem. Pas zieleni po stronie dębów ma być zwężony tak aby utworzyć chodnik i parking prostopadły do osi jezdni więc w tym miejscu drzew nie może być. Moim skromny zdaniem za które zgarnę pewnie grom minusów jest utworzenie parkingów wewnątrz koszar a nie przerabianie ulicy na postój kosztem drzew i wyjazdów z garaży
kwm - 2017-06-04, 22:53

Nie przejmuj sie minusami, które moim zdaniem powinne być usunięte z forum. Ode mnie masz plusa.
Dobrze myślisz. Zamurujmy Brzegu w imię parkingów. Obawiam się że tak może się dziać z większością inwestycji. Jesteśmy o czymś informowani, ale mamy mały wpływ na to, co jest już opłacone i dogadane. Szkoda. Zgadzam się, że te miejsca parkingowe można zorganizowac na terenie czerwonych koszar, ale obserwując to coś się ostatnio w Brzegu dzieje nie zdziwiłbym się gdyby pozostały tam teren był już przeznaczony pod zabudowę 100 bloków deweloperskich. Przeciez teraz taka u nas tendencja, budować wszędzie gdzie się da: skwery, parki, ogródki działkowe... nie ważne, że dusimy się od kilkudziesięciu lat na 14 km2 co jest ewenementem na skalę kraju.
Taka Oława, ktora kiedys byla miasteczkiem po drodze do Wrocławia, wyprzedza nas już we wszystkim oprócz liczby ludności, która i nie długo ulegnie zmianie, bo 3 tysiące ludzi, to ilość mieszkańców kilku wieżowców. Wtedy Brzeg stanie się dla nich miasteczkiem po drodze do Opola.

Brzeski - 2017-06-08, 11:58

motomaniek77 napisał/a:
Byłem na konsultacjach i głos mieszkańców nie był brany pod uwagę , na moje sugestie pani odpowiedziała że projekt tyle kosztował i był już zmieniany że jakiekolwiek zmiany nie są brane pod uwagę.

To mamy nową definicję "konsultacji" :-)
motomaniek77 napisał/a:
W tym projekcie chodzi o stworzenie jak największej liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców Wolnośc

To właśnie jest odwrotnie. Liczba miejsc do parkowania drastycznie zmaleje w stosunku do liczby aut zaparkowanych obecnie.

motomaniek77 - 2017-06-08, 22:01

Brzeski napisał/a:
motomaniek77 napisał/a:
Byłem na konsultacjach i głos mieszkańców nie był brany pod uwagę , na moje sugestie pani odpowiedziała że projekt tyle kosztował i był już zmieniany że jakiekolwiek zmiany nie są brane pod uwagę.

To mamy nową definicję "konsultacji" :-)
motomaniek77 napisał/a:
W tym projekcie chodzi o stworzenie jak największej liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców Wolnośc

To właśnie jest odwrotnie. Liczba miejsc do parkowania drastycznie zmaleje w stosunku do liczby aut zaparkowanych obecnie.


Tworząc miejsca parkingowe prostopadle do osi jezdni i likwidując trzy wyjazdy będzie ich w tym samym miejscu przynajmniej dwa razy tyle

GNOM - 2017-06-08, 22:10

I znów poświęcamy zieleń w imię spaliniaków bez przyszłości.
motomaniek77 - 2017-06-08, 22:37

Dzisiaj polazłem na spacer po okolicy Tarnowskiego , ulica zastawiona samochodami , z ciekawości odwiedziłem podwórko wewnątrz budynków znajdujących się przy ulicy Legionistów , Krótkiej , Piłsudskiego gdzie część mieszkańców ulicy Tarnowskiego mają ogródki w których można zrobić garaże lub miejsca postojowe dla swoich aut , ale po co jak lepiej trzymać samochód na ulicy . Nie mogę podać nazwisk ale moi sąsiedzi mimo że mają garaże nie trzymają tam swoich samochodów-szczyt lenistwa . Podobna sytuacja na innych podwórkach.
brzegwbudowie - 2017-07-19, 19:50

Znamy wykonawcę przebudowy ulicy Nadbrzeżnej.

Przebudowę wykona firma Brukarstwo Odwodnienie Terenu i Roboty Bitumiczne "Jarząbek" sp. j. za kwotę 647.851,00 zł. Pierwotnie inwestor zakładał, iż inwestycja pochłonie 650.000,00 zł. Prace mają zakończyć się 30 maja 2018 roku.

Przypomnijmy za dokumentacją zakres przebudowy:
"Przedsięwzięcie polega na wykonaniu ciągu pieszo-rowerowego i budowie odcinka drogi dojazdowej do budynku nr 5 przy ul. Nadbrzeżnej od strony skrzyżowania z ulicami Błonie i Grobli. W ramach niniejszego zadania przewidziano wykonanie ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni z płyt betonowych Polbruk typu Urbanika i kostki bazaltowej drobnej, a drogi dojazdowej z kostki granitowej średniej. Przebudowa ulicy obejmuje budowę oświetlenia ulicznego (lampy stylizowane jak na ulicy Planty) W zakres niniejszego zadania wchodzi ponadto przebudowa istniejących schodów kamiennych na zejściu z ul. Krakusa w kierunku ul. Nadbrzeżnej, przebudowa murów oporowych oraz wykonanie elementów małej architektury takich, jak ławki i kosze na śmieci, a także odnowa słupków i barierek ogrodzenia wzdłuż brzegu rzeki Odry".

Dok. UM Brzeg

Więcej zdjęć i planów na fb "Brzeg w budowie"

kwm - 2017-07-23, 23:19

Cieszy fakt, że coś będzie odnawiane, zwłaszcza że będzie to miało na celu przyblizenie do Odry. Smutne jest jednak to, że promenada, o której się rozpisujemy to zaledwie 250 metrów, co jest niczym, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Odra przepływa przez Brzeg na odcinku kilku kilometrów (4-5?). Zostaje nam tylko mieć nadzieję, że obecna inwestycja będzie kamieniem wegielnym pod przyszłe - nowe, dlugie promenady.
GNOM - 2017-07-24, 10:13

kwm- fakt cieszy, ale ......

wczoraj wybrałem się na spacer po mieście- i dotacje są ... wyrzucane w błoto - dosłownie :)

Nie tak dawno zakończono remont mostku nad fosą, wykonano ścieżkę i schody- dziś wygląda to tak jak na zdjęciach.
Jest to kolejny przykład zmarnowania pieniędzy- użyto nie odpowiedniego materiału do utwardzenia ścieżki- kto projektuje nawierzchnie ze żwiru na ścieżkę o takim spadzie- skoro woda wypłukiwała wcześniej ziemie to chyba można się domyślić że i żwir wypłucze. Efekt jest taki jak widać.
Podobnie jest już w kilku miejscach na ścieżce wykonanej z tego samego materiału a biegnącej przy murze wzdłuż Odry na Oławskiej- tam jednak wykonawca, w tamtym tygodniu, dał człowieka z zagęszczarką który ubijał ścieżkę - ale już całkiem się uśmaiłem z tego że przyczyny takiego stanu nawierzchni upatruje w tym że młodzi rowerzyści (dzieci) robią sobie zawody w hamowaniu (kto zostawi dłuższy ślad) - czekam kiedy pojawi się tam znak zakazu ruchu dla rowerzystów- w końcu będzie to taniej niż zrobić dywanik asfaltowy :)

Bizon - 2017-07-24, 22:23

Fajnie że będą promenady nad Odrą, bo zawsze jest gdzie się przejść w weekend. Mam pytanie czy kotwica, która jest przy schodach zachowa swój stary kształt, czy jednak konserwator zabytków wyraził zgodę na zmianę rozmiarów i będzie ona inaczej wyglądać.
Pytam ponieważ kotwica z projektu wygląda inaczej niż herb naszego miasta, który znajdował się w tym miejscu do chwili obecnej i mam nadzieje że nie będzie potrzeby poprawy tego elementu po skończeniu prac renowacyjnych i wydawania dodatkowych pieniędzy.

mulder - 2017-07-25, 05:57

Szlag, rzeczywiście partacka robota. Czy będzie interwencja w tej sprawie ? Pieniądze dosłownie popłynęły z błotem.
Bizon - 2017-07-25, 06:48

Popłynąć, nie popłynęły. Chciałem tylko zapytać czy kotwica która znajduje się przy schodach koło Odry zachowa wygląd herbu miasta Brzeg, czy może będzie wyglądać inaczej. Można chyba składać jakieś propozycje jeszcze przed wykonaniem inwestycji znając jej przebieg z planów, czy lepiej czekać na jej skończenie?
Sądząc po planach przebudowy ulicy Wolności z funduszy z tego samego programu, to ta kotwica na pewno zmieni swój kształt, tylko pytanie po co? Bo architekt miał taki pomysł? Jeżeli miasto ma zachować swój wygląd i charakter to nie powinno się zmieniać znacząco takich elementów.

brzegwbudowie - 2017-09-07, 18:53

Od najbliższego poniedziałku (11 września) nastąpi zmiana organizacji ruchu na ulicy Wolności.

Jak informuje Urząd Miasta w Brzegu, w związku z planowaną przebudową, w pierwszej kolejności wyłączony zostanie odcinek od ul. Wyszyńskiego do ul. Legionistów. Przystanek linii autobusowej nr 3 z ul. Wolności zostanie przeniesiony na ul. Wyszyńskiego przy ogródkach działkowych, natomiast przystanek z ul. Robotniczej na ul. Wyszyńskiego przy skrzyżowaniu z ul. Słowiańską

Teren budowy przy ul. Wolności, ze względu na prowadzenie prac przy wycince drzew oraz głębokie wykopy, w dużej części zostanie zamknięty dla ruchu pieszych oraz aut.

Dziedzic_Pruski - 2017-09-07, 20:30

Coś mi się zdaje, że to prędzej Brzeg w rozwałce niż w budowie.
kwm - 2017-10-02, 09:25

Mam pytanie do zorientowanych w temacie.
Plan sciezek rowerowych przedstawiony na pierwszej stronie przez brzegwbudowie, przestawia zolty fragment sciezki od wejscia od stronyc Osiedla Zachodniego ( Malujowicka) do asfaltowej alejki okalajacej park( zdjecie ponizej). Czy ten odcinek zostanie utwrdzony (asfaltem lub brukiem?) Przydaloby sie utwardzenie nawierzchni na tamtym odcinku, gdyz jest to jedyne wejscie do parku, gdzi po desczu nie sposob przejsc temtedy z powodu blota. Jesli, zostanie wybudowana jedynie sciezka rowerowa, to z pewnoscia, z powodu braku chodnika, beda z niej rowniez korzystac spacerowicze.

Drugie pytanie dotyczy malego fragmentu alejki okalajacej park, ktory z jakiegos powodu nie jest wylany asfaltem na odcinku zaledwie 20-30 metrow. Chodzi mi o fragment zaznaczony na czerwono na poznizszym obrazku. Z tego co widac na planie, nie jest on w ogole brany pod uwage. Dlaczego?

kwm - 2018-05-03, 10:52

Remont alejek w Parku Wolnosci idzie pelna para. To bardzo dobra wiadomosc. Czy wiadomo z jakiego materialu beda one wykonane? Mam nadzieje, ze bedzie to nawierzchnia asfaltowa sluzaca najbardziej zarowno biegaczom, rowerowiczom jak i amatorom jazdy na rolkach.
Gaderep - 2018-05-03, 14:20

Bieganie po asfalcie wywala stawy w powietrze!
kwm - 2018-05-03, 14:30

Zle sie wyrazilem, chcialem napisac, ze majac do wyboru kostke brukowa (ktora jest u nas powszechnie wykorzystywana) lub nawierzchnie asfaltowa (lub bitumiczna), lepszym rozwiazaniem jest asfalt.
Nie mowie tego bynajmniej z doswiadczenia, jedynie z opinii znajomych, ktorzy biegaja. Ponadto wydaje sie byc najbardziej optymalnym rozwiazaniem.

tadjurek - 2018-05-03, 18:43

Poprawiam językowo kwm, który popełnił niestety częsty błąd użycia terminu z języka obcego bez zrozumienia jego prawdziwego znaczenia
Cytat:
Ponadto wydaje sie byc najbardziej optymalnym rozwiazaniem
.
Tak się nie powinno mówić i pisać!
Wyraz "optymalny" pochodzi od łacińskiego słowa "optimus" co znaczy najlepszy. Nie może być zatem coś mniej, czy bardziej, czy nawet najbardziej optymalne. Jeśli coś jest optymalne to już samo w sobie jest najlepsze, najdoskonalsze ze wszystkich możliwych rozwiązań.
Jako zajmujący się zastosowaniami matematyki, często poszukiwałem optymalnych rozwiązań, które dawały najlepszy rezultat, przy spełnieniu określonych warunków. Bliska mi jest także poprawność używanego języka polskiego
Wyraz "optymalny" trafił z dziedziny nauk ścisłych do powszechnego języka, warto zatem stosować go prawidłowo, byśmy się rozumieli optymalnie.

kwm - 2018-05-03, 21:44

tadjurek napisał/a:
Poprawiam językowo kwm, który popełnił niestety częsty błąd użycia terminu z języka obcego bez zrozumienia jego prawdziwego znaczenia


Dziekuje i przepraszam za blad. Uzyje bardziej odpowiedniego wyrazu. "Ponadto wydaje sie byc uniwersalnym rozwiazaniem."

ASTRON - 2018-05-04, 10:03

tadjurek napisał/a:
Tak się nie powinno mówić i pisać!

Kurna Olek, Panie Tadeuszu - przyznaję się (bez bicia pruską rózgą :P ), że do tej pory miałem zakonotowany usus wyrażenia "optymalny" jako synonim (lub coś w okolicy) czegoś "wyważonego". Podane wyżej znaczenie "uniwersalny" wydaje mi się jednak znacząco odbiegające zarówno od "optimusa", jak i "wyważonego" (tudzież "zrównoważonego").

Gaderep - 2018-05-04, 12:41

I całkiem słusznie używałeś. Optymalny wariant to wariant najodpowiedniejszy, ale w danych warunkach, jeśli więc mamy do czynienia z warunkami zmiennymi, to dla każdego z tych zestawów warunków optymalnym będzie inny wariant. Jeśli więc ten wariant ma dotyczyć czasu czy obszaru, w którym, bądź na którym, występują zmienne warunki mające za każdym razem inny wariant jako optymalny, to dla danego czasu bądź obszaru możemy jak najbardziej wyznaczyć wariant ze wszystkich optymalnych najodpowiedniejszy, czyli potocznie mówiąc najbardziej optymalny.
Przykładowo - przy zmiennej pogodzie dla deszczu za optymalny uznamy kalosze, dla słonecznej pogody sandały, dla pogody pochmurnej meszty, to wychodząc z domu z tych trzech optymalnych dla danych warunków wariantów wybierzesz ten, który uznasz za najbardziej optymalny dla danego dnia.

kwm - 2018-09-30, 20:22

W zeszlym tygodniu oddano oficjalnie do uzytku nowe alejki w Parku Wolnosci. Wszystko wyglada o wiele lepiej niz przed remontem. Alejki w koncu sa rowne, nareszcie mozna w Brzegu bezpiecznie pojezdzic na rolkach. Otrzymalem tym samym odpowiedzi na pytania zadane przeze mnie: odcinek, ktory zaznaczylem na czerwono, a ktory nie byl utwardzony wczesniej asfaltem na calej dlugosci, zostal swietnie odnowiony i "polaczony" z glowna alejka. Nowy odcinek prowadzacy z glownej alejki w kierunku wiaduktu przy ul. Malujowickiej, zaznaczony wyzej na zolto, rowniez zostal utrwardzony asfaltem, niestety tak jak na rysunku, konczy sie tuz przed wiaduktem.
Czy ktos orientuje sie moze o co tym razem chodzi, gdzie tkwi problem? Co stanelo na przeszkodzie, aby przedluzyc owa alejke o 20 metrow i polaczyc ja z chodnikiem przy ul.Malujowickiej? Myslalem, ze zamiar byl taki, aby ludzie udajacy sie do parku od strony Osiedla Zachodniego, mogli w koncu przejsc sucha stopa, jak widac mylilem sie. Pod wiaduktem tworza sie ogromne bajorka. Jaki byl w takim razie sens budowy tego prowadzacego donikad odcinka? Obecnie mozna wjechac do parku od strony stadionu, objechac park wlasnie do wspomnianego konca alejki przy wiadukcie i zawrocic, bo rowniez z jakiegos niejasnego powodu nie odnowiono calej alejki okalajacej park, pominieto odcinek w okolicach gory "jaskolki". Co prawda na tamtym odcinku ciagle jest stara nawierzchnia asfaltowa, ale nie ma to porownania do jakosci wykonania nowych.
Dlaczego jest tak dziwnie? Dlaczego prawie po kazdej inwestycji mamy jakies niezrozumiale "niedociagniecia", lub zmiany planow?
Nawet gdyby wspomniane wyzej odcinki nie byly objete dofinansowaniem, czy nie warto byloby wylozyc wlasne pieniadze, aby cala inwestycja miala rece i nogi??
Widzialem zdjecia z uroczystego otwarcia alejek, i zastanawiam sie dlaczego, dokonano tego w okolicy stawu , tam gdzie mozna dostac sie bez ryzyka ugrzezniecia w blocie, a nie na poczatku (koncu?) alejki czyli przy wiadukcie linii kolejowej do Strzelina. Czyzby wladze baly sie ubrudzenia butow i nogawek?

GNOM - 2018-09-30, 22:03

Problemem może być brak uzgodnień z PKP PLK które są właścicielem gruntu pod wiaduktem i bodaj 5 metrów od niego. Gdyby miasto wystąpiło z pismem o zgodę na wykonanie prac to by je dostało, ale jak nie wystąpiło to... mamy co mamy. Kolej tego na pewno nie wyremontuje- standardowa odpowiedź w takich sprawach brzmi - nie jest to związane z bezpieczeństwem ruchu pociągów i nam do szczęścia nie jest potrzebne :) ale jeśli ktoś chce zrobić za swoje to prawie zawsze kolej się zgadza.
kwm - 2018-09-30, 22:15

Dzieki za odpowiedz GNOM. Mialem napisac w swoim poscie, ale zrezygnowalem z twgo pomyslu, ze jesli uslysze argument typu "to teren kolei", to juz naprawde mozna sie tylko zalamac nieporadnoscia naszych wladz zenada!
kwm - 2018-10-02, 09:50

Pominiety fragment alejki okalajacej park (zielona linia), ktory ladnie "zamknalby" kolko zaznaczylem na obrazku kolorem granatowym. Zastanawiam sie czy w ogole byl on przeznaczony do renowacji, ale nawet jesli nie, to czy nie warto byloby dolozyc z wlasnej kieszeni do inwestycji? Przeciez robimy to dla siebie.
GNOM - 2018-10-02, 11:46

kwm - pytałem w Opolu, nikt nie pytał o zgodę na prace w tym miejscu. A co do brakującego fragmentu to faktycznie szkoda bo była by pełna pętla- marzyło mi się zorganizować w Brzegu cykliczne zawody dla rolkowców pod sztandarem fundacji. Jak zwykle w Brzegu zwyciężyła bylejakość.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group