Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Motoryzacja Ogólna - Mechanik od Fordów (z komputerem) - zna ktoś?

kontrakt - 2011-08-24, 12:06
Temat postu: Mechanik od Fordów (z komputerem) - zna ktoś?
Wie ktoś coś o jakimśwarsztacie w Brzegu lub okolicy, który "specjalizuje się" w Fordach (mam tu na myśli, żeby wszystko co zobaczy pod maską nie było dla niego nowe...)?

Chodzi mi głównie o to, żeby miał komputer m.in. do Mondea MK3 no i nie był jakimś kowalem-marudą, jak to w Brzegu zdecydowana większość ("o jeeej, tyyyyyle z tym roboty, wymień se pan [i tu lista wszystkich elementów silnika]")

barmanik - 2011-08-24, 13:26

Podpinam się pod pytanie.
Pacjent to mondeo II - problem nierówna praca silnika :x

Kathia - 2011-08-24, 13:38

My z naszym Mondeo MK3, jak coś się dzieje, zawsze jedziemy do serwisu Forda w Radwanicach - póki co bardzo zadowoleni.
http://www.phubodo.pl/index.html

kontrakt - 2011-08-24, 13:55

Dzięki Kathia, widzę że serwis nieautoryzowany, a o taki właśnie chodziło - orientujesz się może ile cenią za podpięcie pod komputer? Zresztą zadzwonię, popytam 8)
obywatel - 2011-08-25, 19:45

Witam a jaki silnik ma to MK2, Pb,ON .?
Napisz coś więcej ,na wolnych obrotach,podczas jazdy itd>

slawq - 2011-08-25, 19:48

barmanik, na biegu jałowym ta nierówna praca , czy nawet podczas jazdy przy większych obrotach ?

Co do Bodo w Radwanicach to jak najbardziej polecam. Sam w moim Mondeo wymieniałem maglownice, wszyscy w koło narzekali, bo trudny dostęp, bo śruby pordzewiały, może 200, ale jak będzie ciężko to może i 400 za wymianę.... dałem do Bodo, 3 godziny i za 200 zł zrobione bez zbędnej gadki.

yasiu - 2011-08-25, 20:28

barmanik, a słychać syczenie z okolic aparatu zapłonowego? Jest tam taki trójnik gumowy, nazywa się do trójnik odpowietrzenia skrzyni korbowej. Bardzo częsta przyczyna awarii i nierównych obrotów.
barmanik - 2011-08-26, 11:01

Dzięki za info. Auto jest ojca - jeździ nim na co dzień i chyba się przyzwyczaił do takiej pracy silnika. Ja z kolei za każdym razem szukam przyczyny - świece, przewody wymienione.
Silnik 1,8 benzyna 115KM przebieg 160tys - czysty, zdrowy, zapala na dotyk, ale podczas jazdy szarpie i nierówno pracuje. Jest taka dziura w przyspieszaniu - niczym w turbodieslach. A jak przyspiesza to z takim wysiłkiem i przerywa jakby się dusił. Potrafi zgasnąć przy ruszaniu bo nigdy nie wiadomo ile dać gazu. Za dużo szarpnie, za mało zgaśnie. Acha...kiedyś po zatankowaniu trefnego Pb95 wysiadła pompa paliwa i była wymieniona. Może tu szukać przyczyny?

yasiu - 2011-08-26, 11:17

barmanik, moim zdaniem będzie to albo coś na dolocie powietrza albo zawór lub łącznik na odpowietrzeniu skrzyni korbowej. Silnik mamy ten sam i u mnie to właśnie występowało. Koszt łącznika w serwisie we Wrocławiu (nigdzie indziej niedostępny) 28 zł :) Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej to już ponad 100 zł.
barmanik - 2011-08-26, 12:15

A więc yasiu polecasz serwis? Do którego pojechać?
yasiu - 2011-08-26, 23:10

Ja robiłem sam, ale Ci z Radwanic są dobrzy. Jeżeli kiedyś zechcesz to możemy "na macajewa" upewnić się czy to to, bo jak tak to się szybko wymieni ;)
slawq - 2011-08-27, 01:20

Miałem podobne objawy. Na podszybiu przymocowane są zawory podciśnienia. U mnie jeden z nich taki ze ściągalnym czarnym kapturkiem pod którym jest gąbka szwankował. Nie wymieniłem w sumie go, wystarczyło ściągnąć kapturek , zruszyć trochę gąbkę, przekręcić żeby ułożyła się w innym miejscu i ponownie założyć. W momencie gdy przygasał na krzyżówce, lub z problemem przyspieszał wystarczał ten zabieg. Charakterystyczne było to że właśnie z okolic tego zaworu było słychać przy pracy silnika delikatne syczenie.
barmanik - 2011-08-27, 18:41

Na podszybiu? Muszę ściągać osłonę podszybia czy dojście od strony silnika?
slawq - 2011-08-27, 20:58

nic nie trzeba rozbierać , w komorze silnika je widać jak na dłoni...
Tu jest tamat poruszony, widać na zdjęciu oznaczony jako nr. 2.
http://www.mondeoklubpols...-na-przegrodzie

barmanik - 2011-09-02, 07:19

yasiu, slawq mój ojciec nie znalazł tych zaworów...pewnie są tak na widoku, że ich nie widzi :?

Pojawił się problem z pompką paliwa (raz wymieniana z powodu złego paliwa):
Co jakiś czas zawiesza się (lub coś innego z nią się dzieje) bo jak przekręcany jest kluczyk to pompka nie podaje paliwa - nie słychać wtrysku dopiero pomaga poruszanie przewodami elektrycznymi i rurkami od paliwa. Sytuacja powtarza się co kilka dni a szczególnie jak jest upał :x

Jak myślicie, do kogo podjechać?

yasiu - 2011-09-02, 18:20

barmanik, niech twój ojciec zadzwoni do mnie i pomogę mu tak po znajomości. Sprawdzę te zawory i tą pompkę.
barmanik - 2011-09-05, 08:09

Ok, dzięki . Skontaktujemy się z tobą.
barmanik - 2011-09-12, 07:08

Dzięki yasiu jeszcze raz za pomoc.
Acio - 2011-09-24, 13:35

Co do Dieseli MK3 to można zdiagnozować błędy za pomocą programu Formidable, lub FordScan , ale trzeba do tego specjalny interfejs, dodatkowo firma Ford się zabezpieczyła jak inne koncerny i modele MK3 po lifcie mimo, że otwiera się diagnostyka z innego programu np ScanTool, to nie wyświetla wszystkich błędów, może zdarzyć się, że będzie mrugać kontrolka sygnalizująca awarię, a program pokaże zero błędów.
Posiadam interfejs do programu FordScan.

mariope - 2011-10-13, 08:49
Temat postu: Cena podłączenia pod kompa Ford
Witam przeczytałem post ponieważ szukałem podobnych problemów, zadzwoniłem do Radwanic odnośnie podłączenia mojego Forda Focusa zrobili całą diagnostykę koszt 120 zł

Jestem umówiony na wymianę napinacza oraz czyszczenie przepustnicy. Napiszę jakie będą wrażenia z owego zakładu mechanicznego

mariope - 2011-10-14, 14:18

Więc tak : Wymiana całego napinacza wraz z rolką oraz druga rolka gładka do tego czyszczenie przepustnicy. Czas naprawy 2,5h
Napinacz 205 zł
rolka 65 zł
Razem z wymianą i czyszczeniem przepustnicy do zapłaty 420 zł

Wydaje mi się że troszkę za dużo, grunt że silniczek pracuje jak trzeba

yasiu - 2011-10-14, 16:56

mariope, napinacz rozrządu?
mariope - 2011-10-14, 19:08

Witam wymieniłem napinacz paska wielorowkowego on był przyczyną popiskiwania na zimnym silniku, po rozgrzaniu " dobrym rozgrzaniu " silnika przestawało popiskiwać trwało to tak może przez tydzień od wymiany paska na nowy. Później już było cały czas tylko że troszeczke mniej.
lippek2505 - 2011-10-15, 11:07

witam...
ci z Radwanic to nie wim :wink: czy na tak czy na nie ale jak byłem ostatnio u nich coś spytac, to mk3-ke tak klient piłował ze maasakra..... :cry: ile fabryka dała i ja myslałem ze ten silnik wyskoczy... ale spoko pewnie tak ma byc lecz pragne zaznaczyc iż osobiscie bym wolal zeby moj "motor" nie byl tak testowany
pozdro :wink:

slawq - 2011-10-16, 12:46

lippek2505, oddaj do mechanika gdzie są młodzi praktykanci.. zobaczysz jak go wygrzeją....
lippek2505 - 2011-10-16, 12:55

tak sie składa ze nie korzystam z usług mechaniorów... jak na razie :wink: i oby tak dalej
pozdrawiam.... :wink:

slawq - 2011-10-16, 13:14

nie musi być mechanik, może być blacharz - wystarczy ze ma ponad 200 kucy, ktoś na pewno przetestuje :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group