Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Aktualności Brzeg - Brzeski dworzec PKP będzie jak nowy

Devon - 2009-02-17, 20:10
Temat postu: Brzeski dworzec PKP będzie jak nowy
Remont stacji kolejowej w Brzegu to inwestycja na ponad 150 mln złotych. Zamontowane zostaną windy przyporęczowe dla niepełnosprawnych, ekrany akustyczne, a urządzenia dyżurnego ruchu zostaną wymienione na jedne z najnowszych w tej klasie.

więcej na http://panorama.info.pl/i...d=1759&Itemid=1

Roztropek - 2009-02-17, 20:45

Pozostaje sprawa ochrony tego co ma być wykonane, w przeciwnym wypadku proces dewastacji będzie przebiegał tak jak po odnowieniu holu dworca i poczekalni.
jpeg - 2009-02-17, 21:00

jaki reportaż no nie xD coz za profesjonalizm :D (..) Panorama powiatu brzeskiego :D niczym .. Maciej Mazur - Fakty ^^ tylko dlaczego mowimy nie tej akustyce? :P
mulder - 2009-02-18, 21:33

Ekrany akustyczne tak, ale takie jak na linii Brzeg- Opole, z " oknami" z przeźroczystego materiału i z zabezpieczeniami , by nie rozbijały się o nie ptaki.
cirek - 2009-02-19, 16:01

Ciekawi mnie kiedy tak naprawdę rozpocznie się ta przebudowa, już kiedyś podawano dokładne daty lecz one mijały a na naszej stacji nic się nie zmieniło :o Chodź ostatnio widziałem jak robili pomiary na naszej stacji
gurdol1 - 2009-02-19, 23:50

Już się rozpoczęła, tylko od likwidacji tzw. trapezu (przejścia rozjazdowego) w Lipkach, dlatego jeden tor na Oławę jest zamkniety dla ruchu. Inwestycja w Brzegu nie obejmuje samej stacji (w domyśle: peronów i budynku), tylko ok. 5 km długości całej infrastruktury torowo - sieciowo - rozjazdowo - energetyczno - odwodnieniowo - drenażowej wraz z peronami, wiaduktami drogowymi, przejściami podziemnymi, wiatami, oświetleniem, ekranami akustycznymi, zdalnym sterowaniem, komputerowym zarządzaniem ruchem itp.

Będzie to robione etapami (fazami robót), po kolei, aby nie zablokować całej linii, którą jeździ ok 200 pociągów na dobę. Termin - do grudnia 2010.

Maciej O - 2009-02-20, 17:55

Jeden w tor w Lipkach został już ukończony. Teraz trwa remont drugiego kawałka.
derdy - 2009-02-20, 18:50

a mnie bardziej interesuje fakt, kto za TEN REMONT zapłaci ??

środki pochodzą z

......

więcej niż trzy kropki postawione... czyżby twór pt. PKP ??

i na kij komuś większa prędkość pociągów ??

Cytat:
ciekawe tylko czy pociągi będą nadal opóźnione, czy nie

w momencie gdy wystartuje w Opolu i zaliczy Brzeg to we Wrocławiu będzie miał -30 minut nadspóźnienia...

KtOŚ - 2009-02-20, 18:59

alleceno napisał/a:
na kij komuś większa prędkość pociągów ??


by skrócić czas podróży?....by w końcu było jak w Europie? :D

Maciej O - 2009-02-20, 23:05

alleceno napisał/a:
i na kij komuś większa prędkość pociągów ??

Aby było jak w Europie, a nie jak w Mongolii. 160km/h to już norma w krajach Europy zachodniej, u nas to średnio 40-60km/h. Nie wiem czy korzystasz z kolei, ale bardzo irytujące jest przejeżdżanie przez stacje, gdzie prędkość jest ograniczona do 50km/h. Co gorsza, zbiegiem czasu ta prędkość będzie ograniczana, bo podkłady są drewniane i gniją.
Brzeg jest na bardzo ważnej trasie łącząc wschód z zachodem Europy. Nie możemy zapomnieć, że łączy również lokalne miasta (tj. Nysa, a dawniej Strzelin).

derdy - 2009-02-20, 23:37

KtOŚ napisał/a:
by skrócić czas podróży?....by w końcu było jak w Europie? :D


Maciej O napisał/a:
Aby było jak w Europie, a nie jak w Mongolii.


Cytat:
a mnie bardziej interesuje fakt, kto za TEN REMONT zapłaci ??

Maciej O - 2009-02-21, 11:53

Źródła finansowania:

* budżet państwa,
* PHARE,
* Europejski Bank Inwestycyjny (EBI),
* Fundusz Spójności (ISPA/FS), (http://www.plk-inwestycje.pl/fundusze-unijne/ispafs/)
* Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
* TEN-T. (http://www.plk-inwestycje.pl/fundusze-unijne/ten-t/)

gurdol1 - 2009-02-22, 17:06

Tak w ogóle - uzupełniając fajne info Macieja O. - to można powiedzieć, że Brzeg ma szczęście (mimo że na tą całą modernę czekał ponad 5 lat, ale nie jest jakimś wyjątkiem).

Otóż przygotowanie inwestycji - biurokracja, papiery, zezwolenia, geodezja, studium wykonalności, projekt wstępny, projekt wykonawczy, załatwianie i zatwierdzanie ścieżki finansowania oraz źródeł funduszy itp. - trwa zazwyczaj od 5 do 7 lat - w innych krajach zresztą podobnie. Sama realizacja zaś danego odcinka/ stacji trwa ok. 2 lata.

Myśmy się jeszcze zdążyli załapać ale - w obliczu kryzysu - np. niezmodernizowane jak dotąd stacje na międzynarodowej linii E 20 Warszawa - Poznań - Berlin - już nie. Kutno, Konin, Łowicz najprawdopodobniej nie będą w najbliższych latach robione, a Brzeg będzie, bo tu już wszystko jest zatwierdzone, umowa z wykonawcą podpisana i proces trwa.

Udało się - doceńmy to - budynek dworca też będzie odnawiany z zewnątrz w latach 2010/2011.
Dodam ciekawostkę, że np. sieć trakcyjna w obrębie węzła brzeskiego nie przeszła gruntownej modernizacji od ponad 45 lat - czas więc najwyższy.

Maciej O - 2009-02-22, 19:29

Robercie, po usunięciu trapezu w lipkach jakie będą dalsze kroki modernizacji?
mulder - 2009-02-22, 21:02

mam pytanie do Roberta Wyszyńskiego. Jak zabezpieczyć przewody wentylacyjne przed wpadaniem ptaków do środka. W ciągu m-ca prosiłem dwa razy obsługę pociągu o uratowanie uwięzionego w takim przewodzie ptaka (w korytarzu między przedziałami ) jednakże nie dało to rezultatu, gdyż ptak zaklinował się w niedostępnej z tej strony części przewodu. Co można zrobić , by oszczędzić cierpień ptakom, może jakieś kratki pmogłyby w tej kwestii. Proszę o odp.
Rich Kramer - 2009-02-23, 19:36

Polecam ponizszy artykul, zwlaszcza osobom czesto podruzujacym PKP.

Dantejskie sceny na wrocławskim Głównym

http://miasta.gazeta.pl/w...im_Glownym.html

thebobek - 2009-02-24, 13:09

jak dla mnie to standard w PKP i na pewno się szybko nie zmieni...
cirek - 2009-02-24, 19:40

Słyszałem o tym zajściu w Piątek, znajomi tym pociągiem wracali. Takie sceny mogły się wydarzyć tylko w naszym kraju żenada
gurdol1 - 2009-02-26, 01:21

Drużyna (konduktor/kierownik) w tym pociągu była opolska - poszła skarga i będzie dochodzenie służbowe w tej sprawie.

Ponadto wydarzenie znajdzie się jako informacja w piśmie do UMWO.

Komentować nie będę... Dodam że opóźniony godzinę pociąg (czekałem na peronie) nie został skomunikowany z pociągiem do Nysy (ten odjechał) i studenci nyscy jechali do Opola, a z Opola... autobusem PKS, kupując osobny bilet. To także będzie przedmiotem skargi i wyjaśnień.

jpeg - 2009-02-26, 13:07

thebobek napisał/a:
jak dla mnie to standard w PKP i na pewno się szybko nie zmieni...


a ja rowniez mam te przyjemnosc lub nie, codziennie korzystac z uslug PKP, nie negujac oczywiscie calego zajscia na wroclawskim PKP chce prosic o nieuogolnianie. mam do czynienia z wieloma bardzo uprzejmymi konduktorami oraz kierownikami pociagow

gurdol1 - 2009-02-26, 18:33

Zgadza się. Nie chodzi o uogólnianie, ale o to, że takie wydarzenia (być może wyjątkowe) dostają się - i słusznie - do mediów, psują opinię tym innym sumiennym i uprzejmym pracownikom kolei. Tym bardziej powinno być piętnowane, a osoby dopuszczające się takich "wybryków" - pociągnięte do odpowiedzialności (nagana/ premia itp.).

Również spotykam sie z fachową i uprzejmą obsługą m.in. na linii Brzeg - Nysa, ale nie tylko. I dla tych ludzi szacunek.

beneck - 2009-02-26, 19:39

Jejku na szczescie wysiadłem po 17 z tego pociagu i pojechalem pospiechem 17 43, widzialem ze byla tam policja ale nie wiedzialem ze coś takiego sie tam dzialo, ten gostek ma szczescie ze nie bylo tam jakiegoś "nerwowego" pasażera bo mogłby cało nie wyjśc z tego pociągu... to jest naprawde skandal...
Roztropek - 2009-02-27, 09:25

Z chwilą, gdy przewozy regionalne przejął Urząd Marszałkowski ktoś chce za wszelką cenę udowodnić, że nie da sobie z tym rady. Przykład - pociągi pośpieszne należące do IC zaczęły jeździć punktualnie , nawet te dalekobieżne, za to pozostałe w większości jeżdżą jak w przedstawionym artykule. Coś jednak drgnęło po tym incydencie. Od dwóch dni pociąg wyjeżdżający z Brzegu do Wrocławia godz. 05.36 zaczął przyjeżdżać do Wrocławia zgodnie z rozkładem, co przez cały miesiąc było niemożliwe. Zaobserwowano dziwną sytuację. Każdy pociąg osobowy z Brzegu jest zatrzymywany na wysokości nieszczęsnej kładki przed Wrocławiem Głównym. Ile tam stoi zależy przeważnie od maszynisty. Jeśli ten szybko upomni się o wjazd, to trwa to krótko. Widać wyraźnie, że bez ponownego włączenia do eksploatacji dworca Wrocław Świebodzki sytuacja na dworcu WG będzie się pogarszała i to pod każdym względem.
beneck - 2009-02-27, 10:14

Roztropek napisał/a:
Zaobserwowano dziwną sytuację. Każdy pociąg osobowy z Brzegu jest zatrzymywany na wysokości nieszczęsnej kładki przed Wrocławiem Głównym. Ile tam stoi zależy przeważnie od maszynisty
i zalezy tez ile ich kolegów wyjdzie tam z pociągu by na skroty przejsc do pracy.... juz nieraz tego świadkiem bylem ...
mirozmij - 2009-03-20, 15:42

Podróżuję prawie każdego dnia PKP i narzekam jak większość, ale polecam obejrzeć filmik chińskie koleje :shock: U nas chyba jeszcze takiego tłoku nie ma, ale czasem niewiele brakuje... :D
sumienie - 2009-03-20, 16:00

pelna kultura /w bialych rekawiczkach/ w tych Chinach,
w odroznieniu od naszych kolejarzy,

przem - 2009-03-20, 16:03

Ostatnio zauważyłem, że pociągi w kierunku Wrocławia wjeżdżają na tor 6.
Czy to jest związane z remontem :?:

[ Dodano: 2009-03-20, 16:05 ]
Chodzi mi o to, czy to znaczy, że już będą wymieniać tory na dworcu?

Sawka - 2009-03-20, 16:17

Jakiś remont ponoć jest na trasie do Lewina Brzeskiego. Ponoć
Włóczykij - 2009-03-20, 16:59

No jest przecież cały tor wymieniany i z tego względu pociągi na trasie Lewin-Brzeg poruszają się tylko po jednym torze, stąd też biorą się te opóźnienia i przerwy techniczne, w końcu jakaś cywilizacja nadchodzi.
Rich Kramer - 2009-03-20, 21:17

mirozmij napisał/a:
Podróżuję prawie każdego dnia PKP i narzekam jak większość, ale polecam obejrzeć filmik chińskie koleje :shock: U nas chyba jeszcze takiego tłoku nie ma, ale czasem niewiele brakuje... :D




tutaj filmik o komunikacji miejskiej w Krakowie.
http://www.youtube.com/watch?v=5cv5hrMqPxg

jpeg - 2009-03-21, 08:49

ahhaha :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=ewN63DEJOyQ

beneck - 2009-03-21, 09:07

wiesz co :) powiem CI szczerze nie ma co sie śmiać, spróbuj wejsc we Wrocku do pociągu osobowego w piatek do Brzegu w godzinach 15 51 lub 16 45, uwierz mi nie odbiega to bardzo od tego co w tym linku jest, oczywiscie nie to samo ale jak na polskie warunki to....
Maciej O - 2009-05-17, 18:38

Oto ostatnie zdjęcie starego toru które przez wiele lat prowadził do stacji Brzeg. Już za 2 miesiące w tym miejscu będzie nowy fragment toru. Przebudowa rozpoczyna się od żółtego zaznaczenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group