Forum Brzeg
Forum miasta Brzeg. (ISSN 1869-609X)

Typowe Usterki w Pojazdach - Temperatura pracy silnika vw passat 1.6 TDI

Corvin - 2008-12-18, 11:40
Temat postu: Temperatura pracy silnika vw passat 1.6 TDI
Prosze was o porade gdyz juz calkiem zglupialem.
Mialem awarie weza gumowego z plynem chlodzacym doprowadzajacym ciecz chlodzaca do silnika. Waz pekl i zostal przeze mnie wymieniony. Plyn zostal uzupelniony. Wskazania temperatury w tym momencie, przy rozgrzanym silniku na trasie, byly okolo 70 *C. Wg. mnie to cos za malo. Wymienilem termostat - temperatura we wskazniku nie skoczyla. Wymienilem czujnik temperatury zapodajacy temperaure na wskaznik - temperatura na trasie wskazuje okolo 100*C.
I teraz:
Czy te wskazania sa prawidlowe?
Czy wskazania te zaleza od wymienionego czujnika (nie jest oryginalny tylko jakis topran)? Mozliwe ze ten czujnik ma za mala rezystancje i podaje nieprawidlowa teperature. Co moze wg was wplywac na tak wysoka teperature?

Cuba - 2008-12-18, 13:04

Ano nie ! temperatura płynu chłodzącego optymalnie powinna wynosić ~90C. I to nie ważne czy w mieście czy w trasie od tego jest termostat aby regulował temperaturę. Miałem podobny przypadek i wówczas przyczyną było zapowietrzenie układu być może i u Ciebie tak jest.
Acio - 2008-12-25, 21:26

Witam, proponował bym sprawdzić drożność przewodu odpowietrzającego t.j. górny przewód wchodzący do zbiorniczka wyrównawczego, drożność można sprawdzić po przez rozłączenie i dmuchnięcie, na tym przewodzie lub w rurce jest dość mała dysza która ogranicza krążenie płynu , a służy głównie do wypuszczenie powietrza z układu.
Jest jeszcze druga możliwość sprawdzenia po otwarciu termostatu górny przewód idący do zbiorniczka wyrównawczego powinien być ciepły, jeżeli jest drożny będzie krążył płyn.
A temperatura 70stopni to normalne przy 10cio letnim pasku, na termostacie jest grzybek z tworzywa, który z biegiem czasu się poddaje, odkształca i zmienia się punkt pracy termostatu. 8) 8) 8)

Corvin - 2008-12-26, 08:46

Dziekuje za podpowiedzi. Sprawa sie w koncu wyjasnila. Po licznych doswiadczeniach jednak to czujnik temperatury. Czujnikiem temp byl topran (czyli najtanszy zamiennik). Zostal zakupiony nowy oryginalny. Wskaznik wskazuje teraz prawidlowa temperature czyli w granicach od 85*C do okolo 95*C w zaleznosci jak sie jedzdzi..
Acio - 2008-12-26, 10:18

Skoro wacha się tak temperatura to zapewne masz do wymiany sprzęgło wentylatora chłodnicy tzw. wiskozę, jest jeszcze wentylator elektryczny ale jak wiskoza jest mało wydajna to często załącza się ten drugi.
Polecał bym sprawdzić wiskozę i ewentualnie wymienić z tego względu że elektryczne wentylatory dość często ulegają uszkodzeniu (w VW i Audi z silnikami umieszczonymi wzdłużnie), a kupowanie używki nie daje gwarancji, że długo popracuje.

Pozdrawiam

ktos5 - 2009-01-19, 02:43

B3 jest poprzeczniak i ma wentylator elektryczny ewentualnie 2-biegowy. Wskaźnik temp w desce rozdzielczej jest poglądowy.
Acio - 2009-01-19, 06:31

ktos5 napisał/a:
B3 jest poprzeczniak i ma wentylator elektryczny ewentualnie 2-biegowy. Wskaźnik temp w desce rozdzielczej jest poglądowy.


A w którym passacie był 1.6 tdi ?? nie pisze który rok. Jeżeli 1.6 to tylko z interkulerem, ale to nie jest tdi !!
Do tego nie pisze jaki model i rok produkcji, tdi to 1.9, chyba że nowsze to 2.0.
B3 i B4 nie było takich problemów jak z nowszymi.

ktos5 - 2009-01-19, 15:27

Tez nie kojarzę 1,6 tdi. Z tego co się spotkałem w b3 to głównie 1,9 D. Tak czy inaczej Wzdłużnie silniki w Paskach montują od modelu b5.

[ Dodano: 2009-01-21, 18:57 ]
Zasugerowałem sie B3 z innego tematu, przepraszam, faktycznie nie wiadomo co to jest.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group